ادب و هنر

گردشگری سلامت و مذهبی دو ظرفیت ارزآور برای کشور

معاون توسعه مدیریت منابع وزارت میراث فرهنگی، دو گونه گردشگری سلامت و مذهبی را ظرفیتی عظیم برای کشورمان خواند که موجب درآمدزایی خوبی خواهد شد.

سعید اوحدی در رابطه با سهم گردشگری سلامت گفت: یکی از مزیت‌ها نسبی و ممتاز کشورمان، تحول بخش علمی و درمانی است و ما جز کشورهای سرآمد در زمینه مبارزه با کرونا بودیم.

وی افزود: در حوزه‌های تخصصی و درمانی مزیت خوبی داریم؛ خاصه این که همسایگان با ضعف رو به رو هستند. در این بین جاذبه‌های طبیعی را پیش رو داریم و هرمزگان، محلات و سرعین امکان آب درمانی دارند که موجب می‌شود در حوزه گردشگری سلامت نقشی فعال داشته باشیم.

اوحدی آمار درمان کرونای کشورمان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: از سوی همسایگان بیمارانی وارد کشور شده ولی مستلزم هماهنگی میان وزارت میراث فرهنگی و وزارت بهداشت است تا گردشگری سلامت را تقویت کنیم.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ منابع خوبی از سوی مجلس و دولت فراهم شد تا از گردشگری و صنایع دستی بخش خصوصی حمایت شود.

اوحدی وزارت میراث فرهنگی را جز دو دستگاه برتر در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ معرفی کرد و گفت: برای سال ۱۴۰۱ میزان تسهیلات بیش از ۷ برابر نسبت به سال داشتیم و ۲هزار میلیارد هم از صندوق توسعه ملی برای حمایت از بخش خصوصی اختصاص دادیم.

معاون توسعه مدیریت منابع وزارت میراث فرهنگی از بیش از ۱۰هزار میلیارد تومانی منابع در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این مبلغ برای حوزه گردشگری نیز اختصاص می‌یابد. حدود سه میلیون گردشگر در شرایط کرونایی وارد کشور شدند که بخش عمده آن‌ها متعلق که گردشگری زیارت و سلامت بودند.

به گفته اوحدی این دو ظرفیت بسیار ارزشمند است؛ خاصه این که در گذشته شیعیان عربستان، پاکستان و هندوستان به صورت مستقیم به مشهد پرواز می‌کردند.

وی همچنین پیش بینی کرد از مرزهای ترکیه، آذربایجان، افغانستان، پاکستان و مرزهای هوایی بیش از ۱۰۰ هزار نفر زائر به مقصد اربعین داشته باشیم.

اوحدی گفت: اگر عمره نیز مجدد صورت گیرد، این سفرها فزونی خواهد گرفت، چنان چه در گذشته زائران مالزیایی و اندونزیایی در قالب عمره پلاس حدود ۲۰ روز هم در کشورمان اقامت داشتند.

https://shoma-weekly.ir/WcOC2X