نگاه

گرایش به معنویت و زمینه سازی ظهور

امروز گرایش به معنویت در میان مردم جهان را می توان به وضوح دید این در حالی است که حکمرانان و در رأس آنها نظام سلطه همواره بر طبل امانیسم می‎کوبند و در جهت ترویج نظام های لیبرال دموکراسی در دیگر کشورها به ضرب گلوله متوسل می شوند. اما در دین اسلام مردم بطور حقیقی در سرنوشت خود تأثیر مثبت میگذارند و آنها هستند که حکومت خود را اداره می‎کنند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ذاکری- تنها راه نجات و سعادت بشریت همان الگویی است که اسلام آن را در قالب حکومت اسلامی مطرح میکند و پرچم این نظام با دستان مبارک امام عصر (عج ) در جهان برافراشته خواهد شد. برکات مطرح شده در روایات در خصوص حکومت اسلامی در زمان امام زمان (عج) تنها در حکومت فراگیر و عدالت گستر معنا پیدا میکند.

نظام جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد زمینهای است تا حکومت عدالت گستر هرچه سریعتر در جهان ایجاد و در سراسر دنیا گسترانیده شود.

نظام سلطه و لیبرال دموکراسی غرب چیزی برای ارتقاء معنویت و رشد سعادت بشریت در اختیار ندارد. ایران اسلامى تنها نظامی است که نسخه معنویت را در میان مردم اجرا میکند، در واقع نظام اسلامى در تلاش است تا الگوی زیبای معنویت و مردم سالاری را برای بشریت به منصه ظهور بگذارد. نسخه معنویت باید در داخل کشور مورد حمایت قرار گیرد در حالی که هنوز برخی از افراد، شیفته و عاشق پیشه نظام لیبرال دموکراسی غرب هستند.

دین اسلام کامل ترین دین در میان ادیان و نسخهای شفا بخش است که حرف تازه برای مردم دارد و راه حلی برای جهان پرتلاطم امروزی شناخته میشود واین نسخه باتکیه بر خدا محوری و انسان موحد ومعنویت میتواند به نیازهای اساسی مردم و اجتماع پاسخ دهد.

پیامبر گرامی ما (ص) که انسان کامل، اشرف موجودات و اشرف انبیاء است و در همه موارد می‌شود با تأسی به وجود مقدسشان، راه نجات را یافت، علت بعث خود را به کمال رساندن اخلاق بیان می‌دارد «انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق؛ من تنها برای تکمیل فضایل اخلاقی مبعوث شده‌ام.» به عبارتی از نگاه پیامبر گرامی اسلام (ص) اخلاق گمشده بشریت است از ابتدا تا پایان تاریخ؛ یعنی تنها برای آن مقطع نیامده‌اند بلکه تا روز قیامت این هدف مدنظر است. شما عصر حاضر را مورد واکاوی قرار بدهید. اخلاق در کجا قرار دارد و در چه جایگاهی در تمام جوامع بشری است؟

امروز گرایش به معنویت در میان مردم جهان را می توان به وضوح دید این در حالی است که حکمرانان و در رأس آنها نظام سلطه همواره بر طبل امانیسم میکوبند و در جهت ترویج نظام های لیبرال دموکراسی در دیگر کشورها به ضرب گلوله متوسل می شوند. اما در دین اسلام مردم بطور حقیقی در سرنوشت خود تأثیر مثبت میگذارند و آنها هستند که حکومت خود را اداره میکنند.

خدا راه را به ما در مسیرها، پیچ‌ها و طوفان‌های شدید خطرناک نشان داده است و آن چیزی که به‌عنوان عروه وثقی و طناب محکم الهی از آن خدا یادکرده است و خطاب به انسان‌ها گفته که اگر به این طناب چنگ بزنند نجات پیدا خواهند کرد.

این گفته خداوند متعال همان بحث ولایت است که اگر انسان‌ها به ولایت تمسک جستند قطعاً راه نجات برایشان روشن خواهد شد و در زمان غیبت امام زمان (عج) خودشان فرمودند که براى هدایت ، تمسک به علما داشته باشید و در رأس همه آن‌ها ولایت‌فقیه قرار دارد همان ولایتی که حضرت رسول اعظم(ص) وامیرالمؤمنین(ع) داشتند همان ولایت را امروز فقیه جامع شرایط دارد که در عصر ما این نعمت در وجود مقام معظم رهبری تبلور دارد.

برای این‌که رضایت خدا و امام زمان را داشته باشیم باید به این طناب محکم تمسک بجوییم اگر تمسک کردیم قطعاً در گرفتاری‌ها و مشکلات راه نجات برایمان مشخص خواهد شد و با توکل و عقلانیت از همه سدها عبور خواهیم کرد و زمینه را برای ظهور حضرت ولی‌عصر ارواحنالتراب مقدمه الفداء آماده مى کنیم.

https://shoma-weekly.ir/50WhA9