نگاه

گام دوم انقلاب و مرحله سوم چشم‌انداز امام خمینی

به عقیده ام اکنون در مرحله سوم آن چشم انداز امام برای انقلاب قرار داریم بعنوان مثال جامعه المصطفی العالمیه، مرکزی آموزشی و یکی از ارگان های مهم ایران برای اشاعه اسلام شیعه در سایر کشورها است. این مرکز در شهر قم واقع شده و در 120 کشور جهان شعبه دارد.
ابوالفضل توکلی‌بینا- در اوایل نهضت بنده در روزهای یکشنبه صبح خدمت امام می رسیدم. سالهایی که در خدمت حضرت امام بودم ویژگی های زیادی از ایشان به یاد دارم مثلا اینکه همیشه چه در همان اوایل نهضت چه در نجف و چه در نوفل لوشاتو و چه بعد از پیروزی انقلاب، واقعا مانند یک طلبه ساده زندگی می کردند. اخلاق خوبی که داشتند این بود که هیچوقت در سخن کسی وارد نمی شدند و آرام می نشستند و بعد از اینکه صحبت های طرف مقابل تمام می شد، شروع به صحبت می کردند آن هم در حد نیاز. آنهایی که در طریق الهی سیر می کنند کم حرف می زنند و درست عمل می کنند. دیدارایم با امام زیاد بود ولی از اینجا شروع کنم که بعد از تدارک راهپیمایی دسته عزاداری جمعیت های موتلفه اسلامی که از مدرسه حاج ابوالفتح به طرف دانشگاه تهران که بسیار باشکوه برگزار شد و در آن شهید عراقی سخنرانی کردند قرار شد بنده و مرحوم حبیب الله عسگراولادی و شهید عراقی برای ارائه گزارش به قم خدمت حضرت امام بودیم. امام در منزل شهید حاج آقا مصطفی که روبروی منزل امام بود، تشریف داشتند. گزارش را ارائه دادیم و البته ایشان از عزاداری های روز عاشورا در سراسر کشور و حضور گسترده مردم اطلاع داشتند و تصمیم گرفتند که در عصر عاشورا در مدرسه فیضیه سخنرانی کنند.

بخاطر دارم که در قضیه عاشورا و واقعه فیضیه، حضرت امام به همه خطبا، اهل منبر و فضلا سراسر کشور تکلیف کرد که مسائل روز را بیان کنند. بخاطر دارم که کلانتری ها و ساواک از انقلابیون سه مدل تعهد می گرفتند که یکی این بود که راجع به شاه چیزی گفته نشود و بعد هم راجع به آمریکا و اسرائیل هم چیزی نگویید! حضرت امام در واکنش به این اقدام سخنرانی عجیبی داشتند فرمودند نهراسید از حکومت! آنها باید محاکمه شوند و از چند روز زندان و حبس نهراسید و مسائل اصلی را بیان کنید!

اگر امروز می بینید که ما قدرت منطقه ای هستیم، حاصل توکل امام به خداوند است.امروز در سایه آن توکل امام است که شیخ ابراهیم زَکزاکی توانست سی میلیون شیعه درست کند. وقتی امروزه حتی برخی کمونیست ها هم عکس امام را روی دیوار خانه هایشان می چسبانند و می گویند که او ناجی محرومین بوده است و اگر امروز قدرت برتر منطقه ای به شمار می رویم بیشتر ارزش کار امام را درک می کنیم که می فرمود دست قدرت الهی پشت این انقلاب است. ما علی رغم همه عملکرد بدمان می بینیم که انقلاب با قدرت به پیش می رود. اسرائیل اخیرا بنا داشت حمله ای موشکی به ایران داشته باشد اما آزمایش موشکی اخیر ایران بازدارنده بوده و آنها وحشت کردند! اینها جز عنایت الهی نمی تواند باشد. یک روز به ما سیم خاردار هم نمی دادند اما امروز به لطف رشادت های امام که به ملت ما آموخت، دارای همه چیز هستیم. حضرت امام می فرمودند که ما مامور هستیم انقلاب را بدست آقا امام زمان(عج) تحویل بدهیم. امام همواره معتقد بود که انقلاب ما سه مرحله دارد یک مرحله اسلامی کردن خودمان است بعد باید به فکر منطقه ای کردن آن و سپس جهانی کردن انقلاب باشیم.

به عقیده ام اکنون در مرحله سوم آن چشم انداز امام برای انقلاب قرار داریم. بعنوان مثال جامعه المصطفی العالمیه، مرکزی آموزشی و یکی از ارگان های مهم ایران برای اشاعه اسلام شیعه در سایر کشورها است. این مرکز در شهر قم واقع شده و در 120 کشور جهان شعبه دارد. می دانید که جامعه المصطفی در کشورهایی که جامعه مسلمان دارند نماینده دارد و از طریق این نماینده افراد مناسب برای آموزش اسلام را شناسایی و آن ها را برای آموزش طلبگی به قم اعزام می کند. این دانشگاه حدود 40 هزار طلبه خارجی و 40 هزار فارغ التحصیل تربیت کرده است. لذا باید گفت اینها طلیعه همان زمینه سازی های امام راحل بوده و رو به زایش است.

https://shoma-weekly.ir/3MWNVF