ادب و هنر

کوتاه از دنیای فرهنگ

کاری که یک کارفرما در کارخانه برای کارگرش انجام می‌دهد، در سینما رخ نمی‌دهد؛ یعنی ما در سینما از این هم کمتریم! اگر برای بچه‌های سینما اتفاقی بیفتد کسی نیست برای آن‌ها قدمی بردارد. من جزء این سینما هستم و البته چیزی را فقط برای خودم نمی‌خواهم.

دنیای آخرالزمانی در قالب انیمیشن

فیلم انیمیشن «خورده شده» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی آقای محسن رضا پور، به بیان داستانی خاص در یک فضای آخرالزمانی میپردازد. به گزارش خبرنگار «شما» به نقل از ایسنا، محسن رضا پور درباره مراحل ساخت این فیلم انیمیشن گفت: عوامل انیمیشن «خورده شده» در حال ساخت دکور هستند و ازآنجاییکه کار بهصورت استاپموشن تولید میشود، پیشتولید این انیمیشن طولانیتر خواهد بود. وی ادامه داد: در حال حاضر هفتاد درصد از پیشتولید انجامشده و پس از پایان ساخت دکور، بخش عکاسی و انیمیت آغاز خواهد شد تا تولید این انیمیشن 6 دقیقهای خردادماه 96 به پایان برسد. این فیلمساز درباره خلاصه داستان انیمیشن جدید خود توضیح داد: «خورده شده» در یک لوکیشن آخرالزمانی اتفاق میافتد که مابهازایی در جهان بیرون ندارد. خرگوشی توسط گرگ خورده میشود، اما در شکم گرگ با خرگوش دیگری روبهرو میشویم که پیشازاین خورده شده است. این دو شروع به زندگی میکنند و داستان ادامه مییابد... رضا پور درباره مخاطبان انیمیشن «خورده شده» گفت: شخصیتهای این انیمیشن فقط شباهتهایی به حیوانات دارند که مخاطبان بتوانند با آنها همزادپنداری کنند. در این کار بزرگسالان مخاطب مدنظر ما هستند، چراکه باوجود فانتزی بودن کاراکترها، اتفاقاتی که در جریان داستان رخ میدهد، کمی خشن است.

گلایه تجلیل شونده از تجلیل کنندگان

محمد کاسبی بازیگر سینما و تلویزیون درباره مراسم بزرگداشت خود گفت: زمانی که من در دهه شصت در چند فیلم بازی کردم، چرا این تجلیل صورت نگرفت؟! هر یک از این آثار میتوانست یک سیمرغ داشته باشد. این تجلیلها بهتر بود در زمان درست خودش اتفاق میافتاد. بازیگر «خوشرکاب» ادامه داد: الآن همدستشان درد نکند، اما هیچچیز دیگر در این دنیا من را خوشحال نمیکند؛ چون اگر کسی آثار من را دنبال کند، میفهمد سال 66 باید این تجلیل صورت میگرفت، نه اینکه سال 95 به فکرش بیفتند. این بازیگر تصریح کرد: آیا برگزاری بزرگداشت امتیاز میآورد؟ باید گفت نه. چراکه خانواده سینما نیاز به آرامش فکری، رفاه و نیازهای ابتدایی دارند و باید در زمان خودش به آنها توجه کرد تا با مشکلات روبه رو نشوند. کاسبی خاطرنشان کرد: کاری که یک کارفرما در کارخانه برای کارگرش انجام میدهد، در سینما رخ نمیدهد؛ یعنی ما در سینما از این هم کمتریم! اگر برای بچههای سینما اتفاقی بیفتد کسی نیست برای آنها قدمی بردارد. من جزء این سینما هستم و البته چیزی را فقط برای خودم نمیخواهم.

https://shoma-weekly.ir/gDguOI