ادب و هنر

کوتاه از ادب و هنر

خیابان شهید چمران

با برگزاری مراسمی در حسینیه «برجاوی» در منطقه «بئرحسن» بیروت لبنان که با حضور مقامات رسمی، علمای دینی شیعه و سنی، سفیر و رایزن فرهنگی ایران در لبنان و فعالان سیاسی و فرهنگی لبنانی و فلسطینی برگزار شد، یکی از خیابانهای شهر بیروت به نام «شهید دکتر مصطفی چمران» نامگذاری شد.

آغاز به کار اکران رسمی شاهزاده روم

در حاشیه اکران خصوصی تازهترین انیمیشن سینمایی کشور در تالار سوره حوزه هنری لوگوی انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» رونمایی شد. فعالیت تبلیغاتی «شاهزاده روم»، بزرگترین پروژه انیمیشن سینمایی کشور که با موضوع زندگی مادر امام عصر (عج) است، با رونمایی از لوگوی آن شروع شد.

روشنایی علم به زبان انگلیسی

کتاب روشنای علم (The Bliss of Knowledge) شامل بیانات حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّه) در مقوله علم، تولید علم، تحقیق و پژوهش است که به زبان انگلیسی ترجمه شد. لازم به ذکر است که این کتاب حاضر در نمایشگاه بینالمللی کتاب مسکو در شهریورماه سال جاری رونمایی میشود.

رونمایی پوستر حضور ایران در نمایشگاه کتاب مسکو

پوستر حضور ایران در بیست و هشتمین نمایشگاه بینالمللی کتاب رونمایی شد. در حاشیه کنفرانس خبری مربوط به این نمایشگاه پوستر حضور ایران رونمایی شد. لازم به ذکر است ایران در این دوره نمایشگاه مسکو به عنوان مهمان ویژه حضور دارد.

اولین جلسه طراحی هنری کتاب

در نشست شورای سیاستگذاری نخستین سالانه هنر طراحی کتاب ایران، این مسابقه به بخشهای «بزرگسال»، «کودک»، «کتابهای تصویری»، «کتابهای غیر تصویری» و «علمی آموزشی»
تقسیم بندی شد. لازم به ذکر است اعضای جلسه تصمیم گرفتند تا در این همایش علاوه بر اهدای جایزه اصلی، یک جایزه ویژه نیز به ناشر فعال و موفق در این حوزه تعلق گیرد.

مجوزها برای شبکه خانگی

در جلسه شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد، با عرضه فیلمهای «آسمان محبوب»، «رخ دیوانه»، «عسطه / قسمتهای ۲ و۳»، «نقطه صفر»، «یه خواب راحت» و «سوز گلاویژ» موافقت شد. همچنین در این جلسه با عرضه ۴عنوان فیلم خارجی، ۸ عنوان فیلم مستند نیز موافقت به عمل آمد.

https://shoma-weekly.ir/8lOHVO