نگاه

کنفرانس دشمنان سوریه در ترکیه

در دوستی با دولت ترکیه ببایداحتیاط یشتری کرد و از ارتقاء جایگاه منطقه ای آن بپرهیز کرد، زیرا امثال داود اوغلو که دارای جاه طلبی های نژادی و در توهم بازسازی امپراطوری عثمانی هستند ظرفیت محو شدن برای حل و فصل مناسبات و مرافعات منطقه ای را ندارند و درست نیست جمهوری اسلامی به چنین دولتهای به ظاهر اسلامی ولی در باطن سکولار، بهای بیش از حد بدهد.

حمیدرضا ترقی- کنفرانس مخالفین نظام ضد صهیونیستی سوریه در ترکیه که روسیه و چین آن را تحریم و لبنان نیز در آن شرکت نکرده بود، در شرایطی برگزار شد که طرح کوفی عنان نماینده سازمان ملل در سوریه مورد موافقت بشار اسد قرار گرفته بود و مردم ترکیه نیز به طرفداری از سوریه بعنوان عضو جبهه مقاومت علیه اسرائیل و آمریکا همزمان به تظاهرات پرداخته و کنفرانس دشمنان سوریه به میزبانی داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه را محکوم کردند.سرمایه گذاری سازمان جاسوسی آمریکا برای این کنفرانس و عاملیت دولت اردوغان به نفع آمریکا و اسرائیل بخاطر مواضع روسیه و چین و حمایت قاطع رهبری و مسئولان نظام جمهوری اسلامی از دولت بشار اسد، اختلاف بین شرکت کنندگان در کنفرانس موجب شد که اهداف مورد نظر آمریکا و اسرائیل و ترکیه تحقق نیافته و کنفرانس با نتیجه ای مغایر با اهداف برگزار کنندگان به پایان برسد.
موضع ترکیه در این کنفرانس اثبات کرد که ایران باید در دوستی با دولت ترکیه احتیاط بیشتری کرده و از ارتقاء جایگاه منطقه ای آن بپرهیزد، زیرا امثال داود اوغلو که دارای جاه طلبی های نژادی و در توهم بازسازی امپراطوری عثمانی هستند ظرفیت محو شدن برای حل و فصل مناسبات و مرافعات منطقه ای را ندارند و درست نیست جمهوری اسلامی به چنین دولتهای به ظاهر اسلامی ولی در باطن سکولار، بهای بیش از حد بدهد.
اردوغان و داود اوغلو اگر به فکر آینده سیاسی کشور خود در منطقه بودند باید توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی را بعنوان یک دلسوز و آینده نگر گوش می کردند و از داخل پازل آمریکا در منطقه بیرون می آمدند و بجای در کنار آمریکا و دشمنان مقاومت اسلامی قرار گرفتن در کنار ایران قرار می گرفتند.آنچه مسلم و روشن است بشار اسد با پشتیبانی جبهه مقاومت، مخالفان برانداز و مسلح خود را سرکوب و اصلاحات لازم را برای جلب رضایت منتقدین و معترضین به سرانجام خواهد رساند و کسانی که در مسائل داخلی سوریه دخالت کرده و یا به تسلیح مخالفین بپردازند جز رسوایی و شکست نتیجه ای نخواهند دید.
تأسف بار تر از همه اینکه کنفرانس مذکور چشمان خود را بر روی هزاران شهید شیعه ای که بدست مخالفین مسلح، ناجوانمردانه به شهادت رسیده اند بسته و شهادت روزانه حداقل 20 نفر از ارتشیان و مردم بی گناه در بیمارستان تشرین در حومه دمشق را که بدست مخالفین مسلح به سلاحهای فرانسوی و اسرائیلی و عربستانی مجروح شده اند را نمی بیند.
آیا بی خانمان و آواره کردن صدها خانواده شیعه در شهر حمص بوسیله سلفی های طرفدار عربستان و مزدور آمریکا که نوعاً بعضی از اعضای خانواده خود را بر اثر تیراندازی و حملات تروریستی مخالفین مسلح از دست داده اند و یا مثله شده جوانان یک پیرمرد شیعه ویلچری و کشتن زن باردار شیعه توسط این مخالفین رفتاری انسانی است؟ آیا این ها انسان نیستند که بوسیله مخالفین به شهادت می رسند و فقط تعدادی مخالف مسلح شده توسط آمریکا و اسرائیل و عربستان انسان اند؟ آیا کسی سئوال کرده که تعداد مخالفین چند درصد کل مردم سوریه هستند؟ که چنین حقی برای کشتار مردم بی گناه و شیعه به خود می دهند؟
دولت ترکیه، عربستان و قطر که امروز در کنار آمریکا و اسرائیل علیه جبهه مقاومت برخاسته اند، بزودی شاهد همین سرنوشت در کشور خودشان خواهند بود.

 

https://shoma-weekly.ir/zLhlTW