نگاه

کند شدن چرخه علمی کشور پرهزینه است

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تا کید بر این که نشاط علمی کشور با پرهیز از سیاسی کاری محقق می شود، گفت: اگر خدایی ناکرده نهضت علمی کشور دچار وقفه شود به حرکت درآوردن مجدد آن هزینه های بسیاری را در پی خواهد داشت.
حجت الاسلام علی بنایی- نشاط علمی کشور با پرهیز از سیاسی کاری محقق میشود، اگر خدایی ناکرده نهضت علمی کشور دچار وقفه شود به حرکت درآوردن مجدد آن هزینههای بسیاری را در پی خواهد داشت. جهت و نقشه راه و چشم انداز علمی کشور تعیین شده است؛ از این رو کسانی که دل در گرو ترقی و تعالی کشور دارند احساس میکنند مسیر پیشرفت روشن است. پایه هر تمدنی علم است، تاکید رهبر معظم انقلاب در این سالها در زمینه پیشرفت علمی نشان دهنده تاثیرگذاری این مسئله است و این مسئله بدون مراقبت و مداومت دائمی امکان ندارد.

روز به روز باید بر سرعت چرخه علمی کشور افزوده شود و اگر خدایی ناکرده این حرکت کند شود به حرکت درآوردن مجدد آن هزینه زیادی را میطلبد و افزون بر این مهم بسیاری از نگاهها ناامید میشود. باید نشاط علمی کشور حفظ شود، دستیابی به علم برای ما یک اصل مهم است و تاکنون هزینههای بسیاری را برای آن پرداختهایم. دستیابی به قلههای علم باید مسئله نخست ما باشد، اگر مسائل سیاسی و جناحی موضوعات علمی را تحت الشعاع قرار دهد، روند حرکت علمی کشور با مشکل مواجه خواهد شد.

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اساتید دانشگاه بسیار جامع و کارگشا بود، همان گونه که همیشه بیانات مقام معظم رهبری در حل مشکلات کشور راهگشا بوده است. راه پیشرفت کشور اقتصاد مقاومتی است و راه حل مشکلات را باید در درون کشور دنبال کنیم، مردم ما آمادگی تحمل شرایط سخت را دارند و به زودی ثمره تلاش و تحمل سختیها را خواهند دید.

نیروی کار بومی و تولید داخلی در عینیت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی بسیار اهمیت دارد، حل مشکلات کارگران که بیشتر از ناحیه تاخیر در پرداخت حقوق و مسئله بیمه آنها است از مهمترین علل تشکیل این جلسات است و در کنار حل این مهم، رسیدگی به خواستههای کارفرمایان و مالکین کارخانجات از اهمیت ویژهای برخوردار است که استانداری با تمام امکانات در راستای رفع موانع اقدام میکند.


https://shoma-weekly.ir/zreFGr