اقتصاد

کلید خودکفایی در دست بخش صنعت و کشاورزی است

با عنایت ویژه به دو بخش کشاورزی و صنعت به سمت بی‌نیازی و خودکفایی پیش می‌رویم

اسدالله عسگراولادی رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران گفت: با عنایت ویژه به دو بخش کشاورزی و صنعت به سمت بینیازی و خودکفایی پیش میرویم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: امسال حرکت به سمت یک اقتصاد شکوفا نسبت به سالهای گذشته پررنگتر است، امروز باید به سمت خودکفایی پیش رویم و نیازهای کشاورزی، صادراتی، علمی و... را در داخل پاسخ دهیم.

عسگراولادی ادامه داد: در این راه، عزم ملی به معنای حرکت همگانی است و خودمحوری در سایه اعتماد به نفس برای تولید بهترین مسیر است. وی افزود: مقام معظم رهبری در تشریح شعار سال، عنوان کردند که چه راههایی را باید پیش گیریم تا کمترین نیاز را به بیگانگان داشته باشیم، برای این کار نیازمند فرهنگ و شناخت جامع از اقتصاد هستیم.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران گفت: ظرف سه ماه آینده که برنامههای کاربردی این حرکت را پیاده سازی میکنیم، اولین قدم این است که مسیری برای تحقق یک اقتصاد پویا را پیگیری کنیم.

وی دستیابی به اقتصاد پویا را در گرو حمایت از تولید ملی دانست و افزود: برای نیل به این مقصود، در وهله اول حرکتی از سوی دولت پیاده خواهد شد، ما به عنوان بخش خصوصی نیز سربازان کوچکی در جهت اجرایی شدن منویات رهبری هستیم.

این صادرکننده نمونه تصریح کرد: در بخش خصوصی عزم ملی را باید بر اساس خودباوری و تقویت اعتماد به نفس تعریف کنیم. باید ناامیدی را دور بریزیم، عزم ملی یعنی همگان به این اندیشه برسند که نیازمند اقتصادی با حرکت رو به جلو هستند.

وی گفت: ابتدا باید راههای کاربردی و میدانی جستوجو شود؛ با کمک بخشهای مختلف تولیدی و نیز بخشهای دولتی و خصوصی، همگان باید بر این باور برسیم که با مشارکت به اهداف ترسیم شده دست یابیم.

عسکراولادی خاطرنشان ساخت: آغاز تحقق منویات رهبری باید از تولید کشاورزی و صنعتی کلید زده شود؛ از این دو نقطه میتوانیم به سمت بینیازی و خودکفایی پیش رویم تا جایی که برنامه ششم، نواقص برنامه پنج ساله و چهار ساله را جبران کند. وی اذعان داشت: ۹۳ سال حساس و پُر وظیفهای برای همه ماست، مقام معظم رهبری ما را در مسیر قرار دادهاند و این وظیفه ماست که این مسیر را درک و در آن حرکت کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: باید از تجربه بخش صنعت و علم و دانشِ بخش دانشگاهی بهره بریم؛ پیشبُرد اقتصادِ فرهنگی در گرو هماهنگی با مراکز علمی است. وی اضافه کرد: ائمه جمعه سراسر کشور میتوانند به این مسئله اهمیت دهند تا اقتصاد را از حالت ابزاری خارج نمایند و بعنوان یک هدف به مردم معرفی کنند.

وی خاطرنشان ساخت: اقتصاد در کلمه به معنای بینیازی است، این بینیازی از تولید توام با علم پدید میآید که با عزم ملی تحقق خواهد یافت.

https://shoma-weekly.ir/36yZZ4