ادب و هنر

کتاب هایی از جنس 9 دی

امیر زینلی

من مدیر جلسهام‏

رحیم مخدومی در کتاب «من مدیر جلسهام» به گفتوگوی اعضای چهار کاندیدا با مقام معظم رهبری پرداخته است. نویسنده در این اثر درباره برخی از مشکلات ایجاد شده در دوران فتنه اعم از «پیچیدگیهای فتنه»، «حواشی مناظره» و «تهدید کاریکاتوری» به بیان خاطراتی از به نقل از «جعفر فرجی» ، «وحید جلیلی»، «وحید یامینپور»، «مهدی کوچکزاده»، «میثم نیلی»، «حسن منصوری»، «میثم محمد حسنی»، «مازیار بیژنی»، «غلامحسین متو» و «سعید قاسمی» پرداخته است.

نگاه از بیرون

بازخوانی، نقد و تحلیل فتنه 88 از زبان منتقدان داخلی کشورهای عربی بسیار خواندنی است و ابعاد ناشناخته بین‏المللی این فتنه فراگیر را آشکار میکند. با توجه به اهمیت ثبت تاریخ مبارزات و حوادث انقلاب اسلامی برای آیندگان و تحلیل درست از آنها، گزیده نظرات اندیشمندان و روزنامه‏نگاران خاورمیانه در خصوص حوادث بعد از انتخابات سال 88 ایران اسلامی، در رسانههای عربی گردآوری و در دفتر اول کتاب «نگاه از بیرون» با زیر عنوان «فتنه 88 در نگاه روزنامه‏ نگاران خاورمیانه» با ترجمه جمعی از مترجمان زیر نظر حجت‏ الاسلام حمیدرضا غریب‏رضا (مدیر موسسه گفتگوی دینی و فعال در عرصه جهان اسلام) ترجمه است. دفتر دوم کتاب «نگاه از بیرون» با زیر عنوان «فتنه 88 در نگاه تحلیلگران آمریکا» با ترجمه علی فتحعلی آشتیانی با سه مقاله به قلم روزنامه‏نگاران و تحلیلگران آمریکایی که در نقد و تحلیل فتنه 88 نوشته شده است.

کالبد شکافی فرهنگی فتنهی 88

این کتاب روز شمار 22 خرداد تا 22 بهمن 1388 است که به وقایع هشت ماهه پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری می پردازد. در این کتاب تمامی اظهارنظرها ، بیانیه ها ، نامه های سرگشاده، برنامه های رادیویی و تلویزیونی، وقایع صورت گرفته و مواضع نامزدهای انتخاباتی ، مسوولان کشور ، منافقین و سران کشورهای استکباری به نقل از رسانه های مختلف گرد آمده است.

چت مقدس (مجموعه داستان کوتاه فتنه)

این کتاب حکایت رزم ادبی قصه نویسانی است که در مقطعی از تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی،که غبار آلودگی فتنه ،جاده ی اردوگاه حق را زیر گرفته بود، به بلد امین راه اعتماد کرده، راه را پیدا کردند .

یک سال پس از فتنه ای که به بهانه برگزاری انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری توسط دشمنان خارجی و داخلی رقم خورد موسسه فرهنگی رسول آفتاب در اقدامی خود جوش و مردمی از قصه و خاطره نویسان دعوت کرد تا آثار خود را برای چاپ در کتاب ارسال کنند .کتاب چت مقدس به قلم چند تن از نویسندگان و به کوشش رحیم مخدومی به چاپ رسیده است.

جامعهشناسی 22 خرداد

کتاب «جامعهشناسی 22 خرداد» نوشته پرویز امینی، در پنج فصل کلی «جامعهشناسی آرای انتخابات دهم ریاست جمهوری»، «تقلب؛ جامعهشناسی یک واقعیت یا یک دروغ»، «رفتارشناسی گروههای سیاسی در انتخابات دهم»، «براندازی نرم با استفاده از روشهای انقلاب فرهنگی» و «بازخوانی مدیریت رهبر معظم انقلاب در انتخابات دهم ریاست جمهوری و حوادث بعد از آن» توسط انتشارات فرهنگ اندیشه در 260 صفحه به چاپ رسیده است.

تقلب سبز(طنز سیاسی در فتنه 88)

زبان طنز در کنار دیگر قالب‏های هنری بود که در آن مقطع می‏توانست از ساحت حقیقت در برابر سنگینی غبار فتنه، دفاع کند و از سطح آن واقعیت غالب و معرکهگیر، فراتر برود و ببرد. در فتنه سیاسی سال 1388 خواه ناخواه مواجهه طنزآمیز در جبهه سایبری و وبلاگها و شبکههای اجتماعی بیشتر میتوانست رویارویی بیافریند. محتوای کتاب به زبان طنز، تا حدی می‏تواند واقعیت‏ها و فضای عمومی ایام فتنه برای آیندگان را ترسیم کند.

تیغ دو دم

تیغ دو دم، نگاهی تاریخی- تحلیلی به فتنه از صدر اسلام تا روزگار معاصر است. مقالاتی که هدفش ارائه تحلیلی نو از حوادث مهم تاریخ صدر اسلام و ناظر مسائل مبتلابه جامعه فعلی ماست، تبیین حکم اولی و سیره معصومین(ع) در برخورد با خواص فتنه‏گر، انقلاب مشروطه از جمله مطالبی است که در این کتاب گنجانده شده است.

https://shoma-weekly.ir/V93ffu