ادب و هنر

کتابی برای دشمن‌شناسی دقیق

در کتاب «التیام» برای بسیاری از سؤالات مهمی که در ذهن همه ما، به‌خصوص جوانان آزاداندیش و جست‌وجوگر، وجود دارد، پاسخ‌های قانع‌کننده و افق‌های جدید و روشنگری نهفته است و در بندبندش، حرف‌های خواندنی برای مخاطب دارد.
حسام آبنوس- کتاب «التیام» روایت کوتاه و گویا از تاریخ قرآنی فرزندان حضرت ابراهیم(ع) است که گروههایی از آنان در تاریخ به درجهای از عصیان در برابر خدا رسیدند که مورد لعنت خدا قرار گرفتند. یک دور این تاریخ از نظر قرآن روایت شده و در این روایات تاریخی برخی از خطاهایی را که مورخان تاریخ انبیاء یا تاریخ قرآن با آنها درگیر بودند گوشزد شده است.

«التیام»، یک دشمنشناسی دقیق است. دشمن را باید به صورت واقعی و درست شناخت؛ او را نه آنقدر بزرگ کرد که دیگر نتوان اسمش را آورد و نه آنقدر کوچکش کرد که آسیبپذیر و خوابآلود شویم. یکی از مصادیق دشمن که قرآن معرفی میکند، یهود است.

راضی مصطفوی نویسنده در این کتاب، تلاش کرده گامی نو در شناخت عمیقتر از دشمن صهیونیست و جریان مفسد آنان بردارد و اسطوره شکستناپذیری اسرائیل را با یک مرور و خوانش تاریخی به چالش بکشد. او در این راه، از راز آلودگیهای پُراغراق و اُسطورهپرداز دوری جُسته و جریانی را که با غیرتزدایی دینی و غفلتآفرینی سیاسی در صدد است دشمنان نشاندار اسلام را مانند اسب تِروا وارد بازار اندیشه و عمل جهان اسلام کرده و دروازههای قلب و فکرشان را از درون بهروی دشمنان بگشاید، نفی کرده است.

روایت و نقد تاریخی مصطفوی از رفتار بنیاسرائیل در قبال حاکمان الهی و انبیای عظامشان، بهویژه پس از ایجاد حکومت دینی، عبرتهایی را برای همه، بهویژه جامعه اسلامی، در قبال حاکمیت اسلامی در دوران غیبت و آینده درخشان حکومت جهانی مهدوی، برای مخاطب بیان میکند.

این کتاب نشان میدهد که اراده خداوند بر آن است که فرجام دوستداشتنی جهان و حاکمیت جهانی اسلام و نابودی نظامهای مشرکانه آخرالزمانی، بهدست مردی از نسل همه پیامبران و عصاره همه آنان و با کمک آخرین پیامبر بنیاسرائیل یعنی حضرت عیسی مسیح(ع) از قدس شریف و مکّه مکرمه، یعنی دو قبله دربند آلیهود و آلسعود، رقم بخورد؛ چرا که امام عصر(عج) از نظر نسب، هم یک بنیاسحاقی است، از طریق مادر ارجمندشان، حضرت نرجس خاتون و هم یک بنیاسماعیلی شریف است، از جانب پدر بزرگوارشان.

قرآن یهودیها را سرسختترین دشمن مؤمنان معرفی میکند. همین قرآن هم عجز یهود را روایت میکند و اینکه یهود بدون تکیه بر قدرتهای دیگر، قدرتی نیست و نمیتواند سرپا و مستقل باشد؛ اما برخی یهودپژوهان و صهیونیستپژوهان، یهود را قدرت مطلق عالم میدانند و حتی گاه می‌‌گویند هیچ لیوانی جابهجا نمیشود مگر با اجازه فراماسونرها و یهودیها! این خلاف قرآن و خلاف دریافتها و رهنمودهای امام و رهبری است. امام میفرمایند پنبه شکستناپذیری صهیونیست را از گوشتان در بیاورید. اگر همه مسلمانان با هم متحد بشوند، اسرائیل با نفری یک سطل آب از بین خواهد رفت!

در کتاب «التیام» برای بسیاری از سؤالات مهمی که در ذهن همه ما، بهخصوص جوانان آزاداندیش و جستوجوگر، وجود دارد، پاسخهای قانعکننده و افقهای جدید و روشنگری نهفته است و در بندبندش، حرفهای خواندنی برای مخاطب دارد.

https://shoma-weekly.ir/ZFcK0B