ادب و هنر

چگونه همسر اختیار کنیم؟

این کتاب تلاش کرده تا در موضوعات مختلفی که مبتلا به مراحل ازدواج از تعیین ملاک‌ها تا خواستگاری و تعیین مهر و تحقیق و…. مجموعه‌ای از راهنماها و سوالات و اشکالات مختلف را ارائه کند و به تناسب هر فصل رجوع جدی نیز به آیات و روایات داشته باشد.
فهیمه اسماعیلی- دمسئله ازدواج جوانان یکی از مهمترین مشکلات امروز جامعه ماست. جامعهای که با پشت سر گذاشتن تحول جمعیتی دهه ۶۰ با یک توده جمعیتی روبرو شده که حالا به سن ازدواج رسیدهاند و باید راهی مناسب برای پاسخگویی به این نیاز پیدا کند. گذشته از مشکلات اقتصادی که این روزها تبدیل به مانع اصلی در مسیر ازدواج بسیاری از جوانان شده؛ عدم شناخت درست از جنس مخالف و همچنین تحولات گسترده فرهنگی در یک دهه گذشته که جامعه را به سمت فضای باز اجتماعی کشانده، ازجمله دلایلی هستند که بیتوجهی به آنها موجب بالا رفتن سن ازدواج در کشورمان شده است. تألیف و انتشار کتابهای مفید و کاربردی در ارتباط با این موضوع یکی از بهترین راهکارها برای عبور از این مشکل است. کتابهایی که بابیان نکاتی فنی و عملی پاسخگوی سؤالات مهم جوانان در ارتباط با مسائل پیرامون ازدواج باشد.

کتاب «مطلع مهر» یکی از همین آثار است که با نگرش اصولی به بررسی راهکارهای جامع و کاربردی برای انتخاب همسر پرداخته است. امیرحسین بانکی پور فرد نویسنده این کتاب که خود یکی از ماهرترین مشاورین در حوزه ازدواج جوانان است، با پشتوانه سالها فعالیت میدانی و مطالعاتی در این حوزه، کتابی را به رشته تحریر درآورده که قابلیت تبدیل به دستورالعملی جامع برای چگونگی انتخاب درست همسر برای جوانان را داراست.

این کتاب تلاش کرده تا در موضوعات مختلفی که مبتلا به مراحل ازدواج از تعیین ملاکها تا خواستگاری و تعیین مهر و تحقیق و. مجموعهای از راهنماها و سوالات و اشکالات مختلف را ارائه کند و به تناسب هر فصل رجوع جدی نیز به آیات و روایات داشته باشد. کتاب «مطلع مهر» در هشت فصل به بررسی مهمترین مسائل پیرامون ازدواج پرداخته و در هر فصل نکات مورد نظر خود را با بیان مصادیق ملموستر به خواننده معرفی میکند. مولف در این کتاب با آوردن مثالهای کاربردی عسی دارد خواننده را به موضوع مورد بحث در هر فصل نزدیک کند و این مهمترین ویژگی این کتاب است. زبانی صمیمی و به دور از پیچیدهگویی دیگر وجه بارز «مطلع مهر» است که امیرحسین بانکیپور فرد با آن با مخاطبانش سخن گفته است. مولف این اثر تالیفات بسیاری در حوزه خانواده و زندگی دارد که این اثر یکی از پرفروشترین آثار موجود در زمینه همسریابی است که نشان دهنده میزان استقبال خوانندگان از آن است.

کتاب «مطلع مهر» به قلم امیرحسین بانکیپور فرد توسط انتشارات حدیث راه عشق منتشر شده و نویسنده کوشیده در آن به زبانی امروزی مسائل مهم انتخاب همسر را برای خواننده بیان کند.

https://shoma-weekly.ir/iWUECV