نگاه

چه کسی میتواند جمهوری اسلامی را الگو کند؟

مقام معظم رهبری در جمع پاسداران دانشگاه امام حسین(ع) فرمودند: مردم نگاه کنند به اظهارات داوطلبان محترمی که در این میدان وارد شدند، ما هم نگاه میکنیم، تشخیص بدهیم، ترجیح بدهیم ببینیم آن کسی که میتواند برای الگو کردن جمهوری اسلامی در چشم مستضعفان عالم، بیشتر و بهتر تلاش کند، کیست؟
حمیدرضا ترقی - یکی از وظائف قوای سه گانه به ویژه قوه مجریه این است که در جهت آرمانهای انقلاب و هدایتهای رهبری امت اسلامی نظام جمهوری اسلامی را به عنوان الگویی مناسب برای ملتهای اسلامی منطقه بسازد. ساختن چنین الگویی نیازمند شناخت مبانی نظری انقلاب است. کدام قرائت از اسلام انقلاب را به پیروزی رساند؟ در کدام قرائت از اسلام سیاسی، دین میتواند تشکیل حکومت دهد؟ دستورات و قوانین حکومتی اسلام کدامند؟ چرا در بعضی از اذهان مراجع و علمای اسلامی چنین اسلام سیاسیای جا نیافتاده؟ تبلور این مبانی نظری انقلاب در گفتمان چه کسی نهفته است و چه کسی از این مبانی نظری پاسداری میکند؟اگر مردم به رئیس جمهوری رأی دهند که بخواهد کشور را مطابق یکی از کشورهای غربی یا شرقی بسازد، میتواند الگویی برای کشورهای اسلامی گردد؟قطعاً وقتی جمهوری اسلامی الگو خواهد شد که بر اساس قوانین و ارزشهای اسلامی شکل بگیرد و ساخته شود و دولت سازی اسلامی زمینه جامعه سازی اسلامی را محقق سازد.
مقام معظم رهبری در جمع پاسداران دانشگاه امام حسین(ع) فرمودند: مردم نگاه کنند به اظهارات داوطلبان محترمی که در این میدان وارد شدند، ما هم نگاه میکنیم، تشخیص بدهیم، ترجیح بدهیم ببینیم آن کسی که میتواند برای الگو کردن جمهوری اسلامی در چشم مستضعفان عالم، بیشتر و بهتر تلاش کند، کیست؟ 6/3/92
آن کسی میتواند جمهوری اسلامی را برای مستضعفان عالم الگو کند که: بتواند ارزشهای اسلامی را درتمام عرصه های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و مدیریتی بتواند فرهنگ پیاده کند. اسلام ناب محمدی(ص) را در جامعه نهادینه کند.بتواند اقتصاد کشور را در مسیر تحقق عدالت اجتماعی و قدرت اول منطقه در تمام شاخصهای اقتصادی حرکت دهد. بتواند قدرت نظامی  دفاعی کشور را در حدی ارتقاء دهد که هیچ دشمنی جرأت تعرض به آن نداشته باشد.بتواند، عزت و اقتدار کشور را در برابر تهدید کنندگان حفظ و تقویت کند.بتواند، با مدیریت خردمندانه و همه جانبهنگر بر مشکلات و چالشهای متنوع کشور غلبه کند.بتواند همه ظرفیتهای کشور را در مسیر پیشرفت وعدالت بکار گیرد.بتواند موانع راه پیشرفت کشور در عرصه های داخلی و منطق های و بین المللی را با درایت و حفظ عزت و اقتدار نظام برطرف کند.رهبر معظم انقلاب اسلامی برای شناخت چنین فردی با ارائه شاخصها و ویژگیهای رفتاری و فکری او ما را هدایت و راهنمایی کردهاند که به بعضی از ویژگیها در گذشته پرداختهایم و اینک به چند مورد مهم دیگر که معظم له فرمودند میپردازیم.

ریخت و پاش و خرج زیاد در تبلیغات
رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی میفرمایند کسی که یا از بیتالمال هزینه میکند، یا از پول مشتبه به حرام بعضیها استفاده میکند، نمیتواند اطمینان مردم را جلب کند. بنابر این بررسی دقیق منابع مالی نامزدها و کسانی که آنها را تأمین میکنند بسیار مهم است زیرا عناصر فرصتطلب و مرفه و مترف تلاش میکنند در این فرصتها با نزدیک شدن به نامزدها حاشیه امنی برای قدرت آینده خود بیابند.اتخاذمواضع عزت آفرین و عاقلانه در جهت تثبیت نظام نامزدی میتواند با رئیس جمهور شدن کشور را به الگویی برای کشورهای اسلامی تبدیل کند که مواضع عزتآفرین و صحیح و عاقلانه و حکیمانه انقلاب و نظام را تثبیت کند و در شعارهایش به دشمن داخلی و خارجی چراغ سبز نشان ندهد.بی شک کسانی که به بهانه انتخابات دهان به لجنپراکنی و نومید کردن مردم میگشایند نمیتواندعناصری تلاشگر در جهت الگوسازی از نظام جمهوری اسلامی دانست. حرفها و مواضعشان واقعی، متکی به اطلاعات درست و برآمده از زبان صادق و راستگو باشد.رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمله فوق تأکید فرمودند که برای اینکه توجه مردم را جلب کنند نباید هر چه به دهانشان آمد بگویند، مراقبت نمایند مردم را با واقعیتها مواجه کنند، هم واقعیت اوضاع کشور، هم واقعیت خودشان.

ماورای خود را تخریب نکنند
رهبر معظم انقلاب فرمودند اینجور نباشد که حالا برای اینکه مردم به ما متوجه شوند، همه آنچه راکه ماورای ماست تخریب کنیم، چه آنچه مربوط به نامزدهای دیگر است، چه آنچه که مربوط به واقعیتهای موجود جامعه است. 8/3/92
تخریب آنچه در کشور توسط دیگر مسئولان انجام شده (البته خدمات و زحمات آنها) ظلم در حق نظام جمهوری اسلامی است، البته نقد ضعفها، گله از کارهای انجام شده، ایراد به اقداماتی که خلاف قانون و مصالح کشور انجام شده حق است ولی انصاف نیست زحمات و تلاشها و خدمات دیگران را به کل نادیده گرفته و تخطئه کنند و بدون تجربه اجرایی وعدههای بی جا و غیرقابل تحقق بدهند.

به فردای عزتمند و روشن ملت امیدوار باشند
رهبر معظم انقلاب بااظهار تأسف از زبانهای بی تقوا و قلمهای بی تقوا و حنجرههای بی تقوایی که در داخل حرفهای دشمن را به قصد نومید کردن و افسرده کردن مردم تکرار میکنند، مردم را به بی اعتنایی به این اشخاص و افراد و جریانهای فکری فرا خواندند و تأکید نمودند: فردای این ملت فردای روشنی است، فردای این انقلاب فردای عزتمدارانهای است و فردای این کشور و این ملت به توفیق الهی برای همه الگو خواهد شد. انشاءاله8/3/92

https://shoma-weekly.ir/mrK4YO