
1- پرهیز از افراط و تفریط
2- وظیفه یابی و تکلیف محوری
3- داشتن دغدغه کلان برای حفظ نظام بهعنوان اوجب واجبات
4- توجه به حفظ سرمایههای انسانی انقلاب
5- بی پروایی از بیان حقیقت و قبول هزینههای آن
6- رویکرد خردگرایانه توام با انصاف و میانه روی و اعتدال
7- عملیاتی کردن تئوری جذب حداکثری و دفع حداقلی
8- بازگرداندن روشنگرانه آنهایی که به سربازی و بیگاری دشمن رفتهاند، به خیمه انقلاب
9- پرهیز از تک صدایی در فضای سیاسی کشور
10- اخلاق مداری و ترویج اخلاق سیاسی
11- ترویج همگرایی، همافزایی و وفاق ملی
12- قائل بودن مرز بین جریان فتنه و جریان اصلاحات به عنوان یک جریان مشروع
13- توجه داشتن به توطئه دشمن و ژنرال های جنگ نرم آمریکا در خصوص سربازگیری از نیروهای درون تشکلهای سیاسی «به عنوان یک راهبرد»
14- غنیمت دانستن حتی یک سرباز در خیمه انقلاب (خواسته رهبری معظم)
15- پیاده شدن از مرکب احساسات و هم رکابی با عنصرعقلانیت
16- فراهم نمودن فضایی که در آن همه سلایق سیاسی درون نظام بتوانند مشارکت داشته باشند
17- تلاش برای بسترسازی فضایی برای نوشتن تاریخی آبرومند برای نظام جمهوری اسلامی
18- عسکر اولادی الگوی مشورت پذیری و الگوی اخلاق سیاسی بود
19- عسکر اولادی امید و آینده را همواره به جوانان تزریق می کرد
20- عسکراولادی قبل از آنکه یک انقلابی مسلمان باشد یک مسلمان انقلابی بود
21- عسکر اولادی در رابطه با مواضعش معتقد بود باید برای قیامتش جواب داشته باشد
22- عسکراولادی در میدان سیاست ورزی رقیبش را به رسمیت میشناخت
23- عسکر اولادی به معنای واقعی کلمه سیاستمداری مصلح و منصف بود
24- عسکر اولادی در اعمال و افعال سیاسی اش رضایت خداوند را در نظر می گرفت
25- عسکر اولادی معتقد بود جمهوری اسلامی محصولی از مقبولیت مردمی و مشروعیت الهی و اسلامی است و به نقش مردم بسیار اهمیت میداد
26- عسکر اولادی معتقد بود که اگر همه چیز و همه کس را سیاه جلوه بدهیم دیگر نمی توانیم برای جمهوری اسلامی تاریخ بنویسیم
27- عسکر اولادی معتقد بود مخالفان را باید قانع کرد نه ساکت
28- عسکر اولادی علیرغم اینکه نماد و شمایل موتلفه بود متعلق به یک جناح سیاسی خاصی نبود او یک شخصیت ملی و فراجناحی بود
29- عسکراولادی برای همه مواضعی که می گرفت حجت شرعی داشت و مواضع سیاسی اش عموماً در چارچوب سیاستهای کلی رهبری بود
30- عسکر اولادی معتقد بود در سیاست همیشه انسان مخیر بین بد و خوب نیست ممکن است مخیر بین بد و بدتر هم باشد و اگر بد را انتخاب کرد نباید او را سرزنش کرد، این انتخاب عین عقلانیت است
31- عسکر اولادی معتقد بود جمهوریت، ظرف مقبولیت نظام است و اسلامیت اساس مشروعیت و این دو با هم معنا پیدا میکنند
32- عسکر اولادی معتقد بود اگر تقوای الهی را پیشه کنیم برکات خداوند از زمین و آسمان بر ما نازل می شود
33- عسکر اولادی معتقد بود وقتی دشمن در جنگ نظامی ،سیاسی ،اقتصادی و فرهنگی اش موفق نشود در درون ما انفجار ایجاد می کند
34- تحول ،جوانگرایی ،گردش نخبگان و نوسازی سازمانی حزب از دغدغههای استاد عسکراولادی بود
35- عسکر اولادی سیاستمداری ریشهدار و اصیل بود نه بادکنکی و ژله ای
36- عسکر اولادی واگرایی و اختلاف و تشتت را یک ضد ارزش میدانست و وحدت و همگرایی را یک ارزش
37- عسکر اولادی معتقد بود اگر بخواهیم تاریخ بنویسیم باید مثبت ها و منفی ها را با هم بنویسیم حتی در مورد بنی صدر
38- عسکر اولادی در مقوله فتنه معتقد بود پدیده فتنه را باید پیشگیری، کنترل ،مدیریت و از بازتولید آن در آینده جلوگیری کرد
39- عسکر اولادی معتقد بود از بی انصافی در برجسته کردن خدمات یک دولت و تخریب و کوچک نمایی خدمات یک دولت دیگر باید پرهیز کرد
40- و بالاخره عسکر اولادی در پایان عمر شریفش قرائت متفاوتی از حوادث فتنه سال ۸۸ و عاملان آن ارائه داد و کوشید این معضل را به نحوی حل کند اما در حیاتش این نتیجه را ندید اما با این امید از جهان رفت.
روحش شاد و ممشایش ماندگار باد.