نگاه

چهار راه مقابله مقتدرانه با شیطان بزرگ

آمریکا؛ هم اغوا می‌کند، هم کشتار می‌کند، هم تحریم می‌کند، هم فریب می‌دهد هم ریاکاری می‌کند، هم به دروغ پرچم حقوق بشر را بلند می‌کند، هم از تروریست‌ها حمایت می‌کند، آمریکا شیطان بزرگ است
حمیدرضا ترقی- همزمان با سالگرد شهدای 17 شهریور سال 57، رهبر معظم انقلاب اسلامی بار دیگر ابعادی از جنایات و دشمنیهای آمریکا را برای ملت ایران بازخوانی کردند تا مبادا سادهاندیشان بخاطر مذاکرات هستهای و چند لبخند فریبنده و قدم زدن و تلفن تصور کنند که دشمنیهای این شیطان بزرگ کاهش یافته و یا تمام شده است، بلکه بدانند این دشمنی عمیق و همیشگی است تا وقتی که حاکمان آن کشور دست از استکبار و قلدری بردارند.رهبر معظم انقلاب با شهادت شهدای 17 شهریور، ترور رئیس جمهور ونخست وزیر کشور رجایی و باهنر، ترور آیتالله قدوسی دادستان کل کشور و شهادت آیت الله مدنی امام جمعه تبریز و حمله نظامی رژیم صدام به ایران را همگی نمونههایی از اقدامات مرتبط با آمریکا علیه ملت ایران دانستند و اثبات کردند که شهریور تجلی دشمنیهای آمریکا علیه ملت ایران بوده است.

فرعونیّت آمریکا در ایران

رهبر معظم انقلاب اسلامی بااظهار نگرانی از اینکه نسل جوان و بالنده کشور ما به علت کم کاری دستگاههای مسئول عبرتهای بزرگ تاریخ معاصر کشور را از یاد ببرند و تحلیل عمیق و واقع بینانهای نسبت به دشمنان کشور به ویژه آمریکا نداشته باشند فرمودند: آمریکا در کشور ما فرعونیّت میکرد، ایران یکسره در مشت آمریکا بود، در دست آمریکا بود، همه اجزای اصلی وجود کشور با اراده آمریکاییها حرکت میکرد، در زمینههای اقتصادی، در زمینه سیاسی، در زمینههای امنیتی، در زمینههای سیاست خارجی، در ایران حرف، حرف آمریکاییها بود. امام خمینی(ره) موسای زمان آمد، تخت و بخت این فرعون و دنبالهروهای او را واژگون کرد و از بین برد.

آمریکا شیطان بزرگ

مقام معظم رهبری با پرمغز خواندن نامگذاری امام بر روی آمریکا به عنوان شیطان بزرگ علت این امر را این دانستند که آمریکا؛ هم اغوا میکند، هم کشتار میکند، هم تحریم میکند،

هم فریب میدهد هم ریاکاری میکند، هم به دروغ پرچم حقوق بشر را بلند میکند، هم از تروریستها حمایت میکند.

بَزک شیطان بزرگ با چه هدفی؟

با توجه به مسائل فوق چرا عدهای در کشور اصرار دارند این شیطان بزرگ با این خصوصیات از ابلیس بدتر، بزک کنند و او را فرشته نجات وانمود کنند؟ کجا دینداری و اسلام اجازه میدهد شیطان را فرشته نجات بدانند؟ کدام انقلابی اجازه میدهد با دشمنان خود راه دوستی را طی کنند؟ کدام مصالح ملی کشور ایجاب میکند با دشمنی که اینگونه در طول تاریخ کشور جنایت کرده و کشور را عقب نگه داشته دست دوستی بدهید؟ کدام عقل سلیم و وجدان بیداری اجازه میدهد که چشم روی دشمنیها و توطئههای آمریکا ببندند؟ ملت ایران این شیطان بزرگ را از کشور بیرون کرد، نباید بگذاریم دوباره برگردد. از در رفت، از پنجره برگردد. نباید اجازه بدهیم نفوذ پیدا کند، دشمنی اینها تمام نمیشود.

راه مقابله با دشمنیهای آمریکا

رهبر معظم انقلاب اسلامی راههای مقابله با این شیطان بزرگ را به قرار زیر برشمردند:

1- قویشدن در تمام زمینهها

معظم له بارها بر ضرورت قوی شدن ایران در زمینههای نظامی، دفاعی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و سیاسی تاکید و سفارش کردهاند و چندمین بار است که به این مهم به عنوان یک عامل مهم در مقابله با توطئهها و دسیسههای او نگاه کردهاند.

ملت ایران آن چنان قوی بشود که دشمن مایوس بشود از تهاجم سیاسی، امنیتی یا نظامی یا اقتصادی یا تحریم و غیر ذلک ، باید ما قوی بشویم این قوت:

اوّلاً از راه یک اقتصاد قوی (همین اقتصاد مقاومتی) به دست می آید. اقتصاد کشور قوی بشود، جوان کشور بیکار نماند، ابتکارهای جوانها روی زمین نماند.

همانطور که اقتدار اقتصادی یکی از عوامل اقتدار ملی است، یکی ازا هداف مهم اقتصاد اسلامی برای دستیابی به عزت ملی نیز هست.

2- توسعه علمی

رهبر معظم انقلاب رسیدن به رشد اقتصادی حقیقی را مستلزم تکیه به علم و تقویت شرکتهای دانش بنیان دانستهاند، ایشان معتقدند اگر از بنیانگذاری کارهای اقتصادی بر پایه دانش صورت گیرد نه تنها کشور قدرت اقتصادی خواهد یافت، بلکه قدرت سیاسی را نیز به همراه خواهد آورد. وقتی کشوری احساس کرد که با علم خود، با دانش خود میتواند زندگی خود را و ملت خود را اداره و به دیگر ملتها خدمت برساند احساس هویت میکند، احساس شخصیت میکند.

3- حفظ روحیه انقلابیگری

سومین عامل و ابزار برای مقابله با دشمنیهای آمریکا را رهبر معظم انقلاب حفظ روحیه انقلابیگری در مردم و بهخصوص جوانها دانستند، ایشان در گذشته و در مقابل روش دیپلماسی منفعل بینالمللی فرموده بودند که «یک انقلابیاند»، این مفهوم یعنی دیپلمات در عرف بینالمللی نیستند. اگر روحیه انقلابی در جوانان و مسئولان و مدیران جامعه حفظ و تقویت شود. و انقلاب را تمام شده تصور کنند، شرایط کشور و توانمندی و کارآمدی کشور در مقابله با دشمنی شیطان بزرگ مشخص میشود.

زیرا سعی دشمنان این است که جوان ما را لاابالی بار آورده و او را نسبت به انقلاب بی تفاوت بار بیاورند دشمن میخواهد روحیه حماسه و انقلابیگری را در جوانان کشورمان بکشد و از بین ببرد.

باید جلو این دشمن ایستاد. جوانان عزیز باید روحیه انقلابی گری را در خود حفظ کنند. مسئولان باید جوانهای انقلابی را گرامی بدارند.

4- پرهیز از کوبیدن جوانان حزباللهی

رهبر بزرگوار انقلاب فرمودند: این همه جوانهای حزباللهی و انقلابی را برخی از گویندگان و نویسندگان نکوبند. به اسم افراطی و امثال اینها جوان انقلابی را باید گرامی داشت باید روحیه انقلابی را تشویق کرد. زیرا این روحیه است که کشور را حفظ میکند، از کشور دفاع میکند و در موقع خطر به داد کشور میرسد.

https://shoma-weekly.ir/Ot8RlN