نگاه

چهار ابزار براندازی دشمن

بر اساس پیش نویس این طرح، تحریم های جدیدی علیه ایران به تصویب می رسید که تنها در صورت حرکت ایران به سوی آنچه از سوی این سناتورها «یک حکومت انتخابی دموکراتیک و انتخابی آزادانه» خوانده می شد، قابل برداشته شدن بود.!
حمیدرضا ترقی- «هدف نهایی آنها معلوم است؛ البتّه دولت قبل آمریکا این را به رو نمی‌آورد، خلاف این را میگفت؛ [امّا] آنها هم هدف‌شان همین بود: براندازی جمهوری اسلامی. دولت قبلی اصرار میکرد، تکرار میکرد که ما جمهوری اسلامی را قبول داریم؛ به بنده هم چند نامه نوشت و در این نامه‌ها هم همین را مدام تکرار کرده که ما جمهوری اسلامی را قبول داریم؛ لکن خب ما میدیدیم؛ آدم چشمش باز است، ملتفت میشود؛ رفتار، رفتار براندازی بود. اینها که دیگر حالا همین‌طور صریح و بدون هیچ ملاحظه‌ای همین حرفها را بیان میکنند، میگویند که باید جمهوری اسلامی را براندازی کنیم؛ هدف این است. » 19/10/96 مقام معظم رهبری

طرح سنای آمریکا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی

در شرایطی که دراردیبشت 92، دولت آمریکا به همراه کنگره این کشور تلاش های جدیدی را برای تشدید تحریم ها علیه ایران آغاز کرده بود، برخی گزارش ها حاکی از آن است که این تحریم های جدید، در حقیقت بخشی از طرح گسترده تری است که با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی در ایران تدوین شده بود.

روزنامه «هافینگتون پست» آنروز در مطلبی به افشای طرح سنای آمریکا برای براندازی نظام در ایران پرداخته و اشاره می کند حدود یک ماه پیش، شبکه خبری «بلومبرگ» گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه گروهی از سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب، در پی تدوین تحریم های جدیدی علیه ایران هستند.

بر اساس پیش نویس این طرح، تحریم های جدیدی علیه ایران به تصویب می رسید که تنها در صورت حرکت ایران به سوی آنچه از سوی این سناتورها «یک حکومت انتخابی دموکراتیک و انتخابی آزادانه» خوانده می شد، قابل برداشته شدن بود.!

مارک کرک طرح تحریمی جدیدی را به سنا ارائه داد که عبارت بود از قانون تحریم تبادلات ارزی خارجی ایران. آن گونه که از این طرح جدید برمی آید، هدف اصلی از آن، سوق دادن ایران و آمریکا به سوی تقابل است.

با این حال، هافینگتون پست می نویسد این طرح جدید ارائه شده از سوی کرک، در حقیقت هم راستا با همان طرح قبلی است و در مجموع، می تواند کنگره را به سمت و سویی ببرد که از کلیت رژیم تحریم ها به منظور براندازی نظام در ایران استفاده کند.

هافینگتون پست به نسخه خلاصه ای از طرح اصلی کرک دست یافته، می نویسد پیش نویس اصلی طرح شامل بیش از 100 صفحه است و در میان پرسنل کنگره، از آن با عنوان «سینک آشپزخانه» یاد می شود. این طرح، مجموعه گسترده ای ازتحریم ها را نه تنها علیه ایران، بلکه همچنین علیه مجموعه ای از کشورها، شرکت ها و حتی نهادهای سازمان ملل در نظر می گیرد که با ایران با دیگر کشورهای تحت تحریم آمریکا همکاری می کنند.

در بخشی از این طرح آمده، تحریم های وضع شده علیه ایران تنها در صورتی قابل از میان برداشته شدن است که «حکومت ایران همه زندانیان سیاسی را آزاد کرده و به سمت یک نظام انتخابی و آزاد دموکراتیک حرکت کند و همچنین حقوق همه شهروندان ایران، از جمله زنان و اقلیت ها را محافظت کند».

این طرح تحریمی همچنین هر سازمان بین المللی که با کشورهای تحت تحریم آمریکا همکاری کند (به جز بانک جهانی و صندوق بین المللی پول) مورد تحریم قرار می دهد. هافینگتون پست اشاره می کند با توجه به کلیت این بند، این تحریم ها حتی می تواند دامن سازمان هایی چون «یونیسف» و «فائو» را نیز بگیرد.

به هر حال، گزارش این روزنامه تأییدی مشخص بر این نکته است که هدف اصلی سناتورهای آمریکایی نه آن گونه که ادعا می شود توقف برنامه هسته ای ایران، بلکه براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران با توسل به مجموعه ای از ادعاها و بهانه های واهی است. موضوعی است که تاکنون بارها مورد اشاره مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران، از جمله مقام معظم رهبری قرار گرفته و عامل اصلی در تقابل آمریکا با ایران بوده است.


وسائل برانداری

1- سلب اعتماد افکارعمومی از نظام
خب وسیله چیست؟ درست به این [نکته] توجّه بفرمایید! وسیله‌شان این است که ابزارهای اقتدار ملّی را از جمهوری اسلامی بگیرند. اقتدار ملّی ابزارهایی دارد: یکی از مهم‌ترین ابزارهای اقتدار ملّی عواطف مردم و افکار عمومی مردم است که در جهت صلاح و حکمت مردم و حکومت حرکت میکند؛ این افکار عمومی است، میخواهند این را از جمهوری اسلامی سلب کنند.مقام معظم رهبری 19/10/96

دشمن می‌خواهد قدرت نظام را بگیرد و کاری کند که این حمایت و پشتیبانی ملت از نظام اسلامی از بین برود رهبر معظم انقلاب فرمودند باید کاری کرد که این قدرت نظام حفظ شود بنابراین مسئولان نظام درراه خدمت به مردم باید تلاش کنند.

عملکرد برخی مسئولان مردم را از نظام ناامید می‌کند، حقوق‌های نجومی، اختلاس‌های میلیاردی، رکود فوق‌العاده، گرانی کالا و خدمات و بیکاری جوانان تحصیل‌کرده ؛ سیاه نمائی نسبت به گذشته ؛ جوسازی های قبل از تصویب بودجه ؛ دانسته یا نادانسته خدمت به دشمن است و ملت را مأیوس می‌کند بنابراین مسئولان کشور اگر می‌خواهند قدرت جمهوری اسلامی حفظ شود باید مردم را دلگرم کنند.

این‌گونه مسئولان به‌جای اینکه روزبه‌روز قدرت نظام را تقویت کنند آن را تضعیف کرده و مردم را بیشتر مأیوس می‌کنند و دشمن نیز به دنبال این است که این حمایت مردمی را به‌عنوان اصلی‌ترین مؤلفه نظام از بین ببرند

2-مخالفت باحضور قدرتمندانه ایران درمنطقه

یکی از ابزارهای اقتدار ملّی ما -حالا این را بخصوص من اسم می‌آورم برای اینکه اینها زیاد تکرار میکنند- همین حضور ما در منطقه است؛ حضور قدرتمندانه‌ی جمهوری اسلامی در منطقه، یکی از ابزارهای اقتدار ملّی است؛ ملّت را قدرتمند نشان میدهد و واقعاً هم هست؛ میخواهند این را از بین ببرند. حالا فلان رئیس‌جمهور اروپایی(۶) -آمریکایی‌ها که جرئت نمیکنند اسم مذاکره‌ی با ما را بیاورند- [میگوید] «ما میخواهیم درباره‌ی حضور ایران در منطقه بحث کنیم»؛ خب، [ما باید] درباره‌ی حضور شما در منطقه بحث کنیم؛ شما چرا میخواهید در منطقه حضور پیدا کنید؟ این از ابزارهای اقتدار ملّی است؛ این را میخواهند سلب کنند از جمهوری اسلامی.19/10/96

به نوشته مجله آمریکایی «نشنال اینترست»، اسرائیل اصلی‌ترین دشمن جمهوری اسلامی است. با این حال صهیونیست‌ها ناخواسته اولین مورد از کشورهای عربی را به حوزه نفوذ ایران وارد کردند. در سال ۱۹۸۲، حمله نظامی اسرائیل به لبنان و اشغال جنوب این کشور تا ماه مه ۲۰۰۰، باعث تقویت نفوذ ایران شد.

در عراق- کشوری که همواره رقیب ایران بوده است - نیز یکی از دشمنان جمهوری اسلامی موجب گسترش قدرت ایران شد؛مداخله نظامی آمریکا در عراق و تلاش برای برقراری نظام دموکراسی در این کشور، نتیجه‌ای جز قدرت گرفتن نیروهای عراقی حامی ایران نداشت.

حمایت ایران و شیعیان منطقه از دولت علوی سوریه، وابستگی مذهبی مشترک دیگری ایجاد کرد. از طرفی به نظر می‌رسید وابستگی دولت بشار اسد به شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت ایران تضمینی دیگر برای نفوذ قدرت ایران باشد.

ائتلاف نظامی کشورهای عرب منطقه - با همراهی قدرت‌های غربی - برای مقابله با انصارالله، یمنی‌ها را از عربستان و دیگر کشورهای عرب منطقه دور و آنها را به دولت ایران نزدیک‌تر کرده است، اتفاقی که تضمینی دیگر برای گسترش نفوذ ایران در جهان عرب است.اینک هم آمریکا و هم عربستان و هم ضد انقلاب از این نفوذ ایران عصبانی و خشمگین است و دنبال راه چاره ای برای کاهش این نفوذ است ؛ متاسفانه عوامل فریب خورده اینها در داخل کشور هم باشعار نه غزه نه لبنان و سوریه را رها کن دقیقا در پازل دشمنان کشور بازی میکنند و علیه حمایت ایران از کشورهای مورد تجاوز قرار گرفته اسلامی موضع میگیرند.

3-مقابله باقدرت دفاع موشکی ایران

یکی از ابزارهای اقتدار ملّی قدرت دفاعی کشور است؛ این را میخواهند از جمهوری اسلامی بگیرند. اینکه می‌بینید این‌قدر روی مسئله‌ی موشک هیاهو میکنند، جنجال میکنند، به‌خاطر این است. اگر چنانچه یک ملّتی توانست به کسی که از راه دور به او موشک پرتاب میکند، پاسخ مناسب بدهد، خب این یک اقتدار است؛ این اقتدار را امروز جمهوری اسلامی دارد و اینها میخواهند نداشته باشد؛ ابزارهای اقتدار ملّی را میخواهند بگیرند.19/10/96

دلایل نگرانی آمریکا از برنامه موشکی ایران بخاطر ویژگی های برنامه موشکی ایران است که باعث می شود این برنامه ممتازترین برنامه موشکی در خاورمیانه باشد:
١- انعطاف پذیرترین و قدرتمندترین قابلیت ضددسترسی ایران در مقابل تهاجم خارجی
٢- خودکفایی کامل در همه اجزا (بدنه، پیشران، سوخت، و سیستم های هدایت و کنترل)
٣- انعطاف پذیری بسیار بالا در برد
٤- هزینه پایین به دلیل بومی و بهینه سازی فرآیندهای تولید
٥- تعداد بسیار بالا و غیر قابل تخمین
٦- استفاده پشرفته و خلاقانه از مکانیسم های پدافندغیر عامل برای مصون سازی در مقابل هر نوع حمله خارجی
٧- گستردگی در طیف بسیار بزرگی از انواع مدل ها به منظور استفاده در ماموریت های مختلف نظامی و علیه اهداف متنوع
٨- دقت بسیار بالا
٩- قدرت تخریب بی سابقه در میان سلاح های متعارف
١٠- نبود هرگونه ممنوعیت حقوقی بین المللی برای توسعه برنامه موشکی
١١- دسترسی پذیر کردن همه اهداف دشوار منطقه ای (بویژه اسراییل و پایگاه های نظامی امریکا) برای ایران در هرگونه درگیری احتمالی
١٢- ایجاد یک روش سریع و کارآمد برای توانمندسازی متحدان منطقه ایران در محور مقاومت
١٣- ایجاد توان و امکان عملیات از راه دور برای ایران با آسیب پذیری کم نیروی عمل کننده
4-مقابله باایمان جوانان وکنارزدن جوانان مومن
یکی از مهم‌ترین ابزارهای اقتدار ملّی، جوان مؤمن ما است؛ میخواهند این ایمان را از جوان بگیرند. این جوان مؤمن است که در مسئله‌ی هسته‌ای، در مسئله‌ی پیشرفتهای علمی، در نانو، در رویان، در بقیّه‌ی بخشهای علمی بیدارْخوابی میکشد، سختی میکشد تا اینکه یک پیشرفت علمی را به نهایت برساند؛ این جوانِ مؤمن است، اینها بچّه‌های مؤمن ما هستند و خیلی از اینها را ما از نزدیک می‌شناسیم. اینها میخواهند این ایمان را از این جوان بگیرند، انگیزه را میخواهند از این جوان بگیرند.19/10/96

ایمان جوانان کشورمان به انقلاب و آرمانهای مقدس آن و رشادتها و ازجان گذشتگی هائی که در این راه از خود نشان داده و اعتماد به نفسی که برای دستیابی به تکنولوژی و علم و فناوری از خود بروز داده برای غرب یک نگرانی و دغدغه شده ؛زیرا علی رغم اینکه زمینه ربودن و سرقت جوانان نخبه و بااستعداد ایران را فراهم و میلیاردها دلار خرج جذب آنها میکند و با تهاجم فرهنگی و موادمخدر تلاش کرده جوانان کشوررا بسوی آسیب دارشدن سوق دهد ولی باز هم جوانان مومن فراوانی آماده جهاد درراه وطن هستند . که رهبری انقلاب برای تحقق آرمانها ی انقلاب بدانها امید بسته و تکیه کرده است . متاسفانه درسطوح مدیریتی کشور نیز نسبت به جوانان مومن بی مهری وبوسیله عناصری که درپازل غرب بازی میکنند کنار گذاشته میشوند

مجموعه چهار ابزار فوق را دشمن بعنوان ابزاری برای براندازی نظام جمهوری اسلامی استفاده .میکند که باید ملت ایران و مسئولان نظام باهوشیاری طرحها و توطئه های دشمن را شناخته و با آنها مقابله کند.

یقینا این هوشیاری و بصیرت مثل همیشه دشمن را مایوس و موفقیت جمهوری اسلامی را تضمین خواهد کرد.

https://shoma-weekly.ir/3sSoLD