نگاه

چند یادآوری به رییس جمهور

رییس جمهور محترم شاید فراموش کرده که حضرت آیت الله العظمی خامنه ای چندی پیش" با انتقاد از عناصر بدخواه یا غفلت زده ای که با قدرناشناسی، درصدد برهم زدن آرامش و ثبات عمومی هستند، اظهارداشتند: مردم حواسشان جمع است، مسئولان قوای سه گانه هم کاملا مراقب باشند تا بدخواهان نتوانند آرامش موجود را که نشانه اقتدار عظیم کشور محسوب میشود، بر هم بزنند." حال باید پرسید که اقدام رییس جمهور شامل این مسئله می شود یا خیر؟

مهدی ده مرده - رئیس جمهور هفته گذشته وطبق روال عمر دولتهای نهم و دهم دست به تغییرات زد و شبانه  در احکامی جداگانه، رئیس دفتر و رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را منصوب و با انتصاب مشایی به ریاست دبیرخانه جنبش عدم تعهد، دو وزیر کابینه را نیز جابجا کرد.
رییس جمهور در تغییرات خود با صدور حکمی اسفندیار رحیم مشایی را از ریاست دفتری عزل کرد و وی را به عنوان ریاست دبیرخانه جنبش عدم تعهد منصوب کرد. از طرف دیگر سید حسن موسوی معاون سابق خود و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را جایگزین مشایی نمود.
سپس رییس دولت محمد شریف ملک زاده چهره جنجالی ای را که سال گذشته توسط قوه قضائیه محکوم شده  و مدتی را نیز در زندان گذرانده بود به عنوان معاون خود و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری معرفی کرد. احمدی نژاد در همین راستا با برکناری تقی پور از وزارت ارتباطات علی نیکزاد وزیر مسکن را با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت ارتباطات منصوب کرد.
رئیس جمهور در متن احکام صادره خودهمانند گذشته این تغییرات را حساب شده و درراستای خدمت به مردم وحفظ منافع کشور معرفی کرد هرچند شواهد وقرائن برامردیگری گواه است. دراین نوشتاربدنبال آن نیستیم که ازاین اقدام رییس جمهور محترم نیت خوانی کنیم بلکه تنها بدنبال یادآوری چند تذکربه رییس دولت هستیم.
اول آنکه مقام معظم رهبری در در هشتمین و آخرین روز از سفر شان به استان خراسان شمالی، و در جمع اعضای هیأت وزیران در بجنورد، در توصیه ای مهم و تاثیر گذار" استمرار سیاستها و ثبات مدیریتهارا برای تحقق مصوبات هیأت دولت به منظور بهبود اوضاع ضروری خواندند واز دولت خواستند که در سال آخر خدمت دولت، امکانات و انرژی موجود، منطقاً باید صرف پروژه های نیمه تمام شود." حال باید پرسید کدام یک از احکامی که آقای احمدی نژاد صادر کرده اند در راستای این رهنمود مقام معظم رهبری است . آیا منطقی است که آقای مهندس علی نیکزاد، وزیر محترم وزارت راه و شهرسازی  که خود وزیر دو وزارتخانه مهم و بزرگ وادغام شده راه و مسکن است با حفظ سمت به سرپرستی یک وزارتخانه حساس دیگری گمارده شود؟ آیا با این کار مشکلی از مشکلات مردم کم می شود؟ و آیا نتیجه این انتصاب ، بر زمین ماندن کار مردم و ایجاد مشکل  در امور وزارتخانه ها  نیست؟
آیا اصرار بر بکار گیری محمد شریف ملک زاده که جنجالها و حواشی گوناگونی حول سمتهای گذشته اش وجود دارد و در فضای سیاسی و امنیتی کشور بر روی نام و عملکرد وی حساسیت است در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر " همت همه مسئولان بر حفظ آرامش و اجتناب از جنجالی شدن فضای سیاسی کشور " می باشد.
رییس جمهور محترم شاید فراموش کرده که حضرت آیت الله العظمی خامنه ای چندی پیش" با انتقاد از عناصر بدخواه یا غفلت زده ای که با قدرناشناسی، درصدد برهم زدن آرامش و ثبات عمومی هستند، اظهارداشتند: مردم حواسشان جمع است، مسئولان قوای سه گانه هم کاملا مراقب باشند تا بدخواهان نتوانند آرامش موجود را که نشانه اقتدار عظیم کشور محسوب میشود، بر هم بزنند." حال باید پرسید که اقدام رییس جمهور شامل این مسئله می شود یا خیر؟
واما نکته دوم برای یاد آوری به رییس محترم دولت ، اشاره به بخشی از سخنان وی در همایش ملی جایگاه قوه مجریه در حقوق اساسی جمهوری اسلام ایران که در دانشگاه شهید بهشت برگزار شد،‌ دارد. رییس جمهور در این همایش گفته است " «انتخابات آزاد حق مردم است و اینکه برخلاف قانون اساسی صلاحیت ‌بالاترین مقام اجرایی کشور به نظر عده‌یی که ملت هیچ رایی به آنها نداده است بند شود درست نیست.»
«مجموعه نمایندگان مجلس، نماینده اقلیتی از مردم هستند». «بعضی‌ها فکر می‌کنند زمان قاجار است و تمام حقوق مردم در مجلس است.» «در جای‌جای قانون اساسی بحث‌های فراوانی در خصوص آزادی،‌ از جمله آزادی مطبوعات، آزادی انتخابات و آزادی انسان‌ها انجام شده است.»
این سخنان درست در زمانی که سایر قوا تلاش دارند تا با تبعیت از حکم رهبری فضای کشور را آرام نگه دارند چه معنایی می تواند داشته باشد . درست است که امکان دارد رییس جمهور از مصوبه جدید مجلس درباره انتخابات ناراحت باشند ودل آزرده شده اند اما پس از فرمان رهبری آیا اظهار ناراحتی باید در فضای عمومی کشور صورت بگیرد تا برخی دوباره سعی کنند تا فضای کشور را آنهم در شرایطی که دشمنان قسم خورده تمام امکاناتشان را برای ضربه زدن به کشور بسیج کرده اند  به التهاب بکشانند.
آقای رییس جمهور باید از خود بپرسید که چونه عمل کرده اید که صادق زیباکلام در مقاله ای که برای یک روزنامه اصلاح طلب نوشته از رویکرد جدیدتان استقبال کرده و آورده که" ما باید احمدی‌نژاد جدید را بپذیریم" و به اصلاح طلبان پیشنهاد داده  است"که به وی خوشامد بگوییم و به وی یادآوری کنیم که یک گام برداشته و حالا منتظریم که گام‌های بلندتری در جهت تحقق دموکراسی در کشور بردارد"
آقای رییس جمهور تغییرات در زیر مجموعه تان حق شماست اما اهمیت دارد که چگونه از این حق استفاده کرد. بدخواهان منتظرند تا شما را در اردوگاه خود ببینند و آرزوی این روز را دارند . امید داریم که شما زین پس با عملکرد خودنگذارید که به آرزوهای باطل خود فکر کنند چه رسد که منتظر تحقق آن باشند.



https://shoma-weekly.ir/odaSDH