نگاه

چشم و گوش بسته ی اصلاح طلبان به روی خدمات دولت سیزدهم

رسانه های اصلاح طلب بدون کوچکترین اشاره به دستاورد های دولت سیزدهم، باز هم به تخریب عملکرد دولت پرداختند و بسیاری از آنها نیز به علت اینکه یقین داشتند این گفتگو نشان‌دهنده وجهی مثبت از دولت است، آن را در صفحه اول خود پوشش ندادند.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی در شامگاه شنبه ششمین گفت‌وگوی مستقیم تلویزیونی خود با مردم را انجام داد محورهای سخنان رئیس جمهور در خصوص ضرورت حذف ارز ترجیحی، تورم مقطعی حاصل از حذف ارز ترجیحی، عدم برنامه ی دولت در تغییر قیمت سوخت، پرداخت یارانه‌ها تا اجرای صحیح کالابرگ الکترونیکی، رشد اقتصادی ۲۰ درصدی در ۳ ماهه اول امسال و تلاش دولت برای رفع تحریم با نگاه به شرق و... بود.

رسانه های اصلاح طلب بدون کوچکترین اشاره به دستاورد های دولت سیزدهم، باز هم به تخریب عملکرد دولت پرداختند و بسیاری از آنها نیز به علت اینکه یقین داشتند این گفتگو نشان‌دهنده وجهی مثبت از دولت است، آن را در صفحه اول خود پوشش ندادند.

پس از سخنرانی دیشب سید ابراهیم رئیسی رسانه های اصلاح طلب با نگرانی از احتمال گشایش اقتصادی و بی‌اثر شدن تحریم‌های آمریکا از رهگذر روابط راهبردی ایران با کشورهای شرقی سعی کردند با شکل دادن به افکار عمومی و دادن آدرس غلط به مردم، رویکرد رو به جلوی دولت سیزدهم را بی ثمر جلوه دهند ، آنها کوشیدند اقبال مردم به دولت روحانی را مثبت جلوه داده، تا از روحانی و دولت مطبوعشان یک چهره دلسوز بسازند..

در همین راستا روزنامه شرق تیتر یک خود را به مقایسه ی دولت روحانی و رئیسی اختصاص داد. این روزنامه طی مطلبی با عنوان " روحانی و رئیسی روی ترازوی اینستاگرام" نوشت: " یک سال از انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 1400 گذشته است و در این مدت بحث‌ها و گفت‌وگوهای زیادی درخصوص عملکرد دولت حسن روحانی در قیاس با عملکرد ابراهیم رئیسی در محافل مختلف و رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شده است.

شکسته‌شدن رکورد تورم ماهانه و افزایش تورم سالانه مواد خوراکی تا 81 درصد در کنار عدم موفقیت دولت در احیای برجام و افزایش انتقادات اجتماعی، همه و همه دست به دست هم داده است تا اعتراضات به دولت رئیسی تشدید شود و بخشی از مردم عملکرد دولت روحانی را متفاوت از قبل قضاوت کنند."

این روزنامه در ادامه می نویسد: " اگرچه بعد از گذشت یک سال، کاربران اینستاگرام به اندازه ماه‌های قبل در زیر آخرین پست روحانی کامنت نمی‌گذارند؛ اما آنهایی که نظرشان را می‌نویسند کامنت‌هایشان نسبتا مثبت است. نمودار زیر، به‌خوبی بیانگر همین موضوع است و نشان می‌دهد که درصد به‌کارگیری کلمات منفی علیه حسن روحانی نظیر «لعنت» و «محاکمه» در چهار ماه اخیر تا چه میزان نسبت به قبل افت کرده و کلمات مثبت درمورد او یعنی «برگرد» و «کجایی» تا چه اندازه رشد کرده است."

روزنامه‌های دیگر اصلاح‌طلبان نیز وضعیت بهتری نداشتند یا تخریب کردند و به تطهیر چهره ی دولت حسن روحانی و معاهده ی برجام پرداختند و یا گفتگوی رئیسی را به عنوان یک خبر بی اهمیت کار کردند، در واقع این مشی اصلاح‌طلبان است که از تیغ تخریب یا سانسور استفاده کنند.

علاوه بر رسانه های اصلاح طلب، فعالین این جریان همچون حشمت الله فلاحت پیشه رویکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم را نشانه رفتند. این فعال سیاسی در گفتگوی خود با سایت اصلاحات نیوز مدعی شد: " روسیه اولین مانع ویران‌کننده در مسیر برجام است و نگاه دولتی‌ها به روس‌ها یک طنز تلخ است" او با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه روسیه به کشورمان، گفت: "حضور لاوروف در تهران اگر ضربه دیگری به برجام وارد نکند، قطعاً کمکی به احیای آن نیز نخواهد کرد"

تطهیر هشت سال مدیریت ناکارآمد دولت گذشته و افزایش فشار‌ها بر دولت سیزدهم مهم‌ترین راهکار این روز‌های جریان اصلاح طلب است؛ جریانی که همواره منافع حزبی را به منافع ملی ارجیحت بخشیده و با تبدیل کردن اهداف جناحی به مطالبات مردمی، سعی کرده تا افکار عمومی را به ابزار فشاری برای حاکمیت تبدیل کند

رسانه‌های وابسته به این جریان از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم هدف اصلی خود را تخریب و تخطئه آن قرار دادهند، و همواره در یک در سلسله مقاله و تحلیل و گفتگو تلاش کردند، ضمن تطهیر هشت سال ناکارآمدی دولت اصلاحات، دولت سیزدهم را با آنکه یک سال بیشتر از عمر آن نمی گذرد ، متهم به ناتوانی می‌کنند، این در حالی است که دولت سزدهم در مدت زمان اندکی که سکان اداره ی کشور را به دست گرفته کارهای بزرگی از جمله فعال‌سازی کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب و پیش‌بینی درآمدزایی 20 میلیارد دلاری، واردات میلیون‌ها دز واکسن و پایان دادن کرونا، آزادسازی بخشی از اموال بلوکه شده ایران، عضویت دائم ایران در پیمان شانگهای ، انعقاد قرارداد سوآپ گازی با ‌ترکمنستان و....به دست آورده است

مهمترین کار دولت سیزدهم در این روزها ایجاد توازن بین سه حوزه دیپلماسی و بین‌المللی، یعنی ارتباط با همسایگان، ارتباط با شرق و مذاکره با غرب است؛ نکته‌ای که متأسفانه برخی سیاسیون غرب‌گرای داخلی به آن توجه ندارند و دچار عدم فهم صحیح از سه موضوع منفعت اقتصادی، منافع ملی و امنیت ملی هستند. همین موضوع باعث شده تا همواره به ایجاد ارتباط با غرب مصر باشند و همه ی ظریفت کشور را معادل آنچه در 8 سال گذشته رخ داد معطل غرب و آمریکا نگه دارند.

این افراد در حالت خوشبینانه یا به این موضوعات اشراف ندارند و آن را به تغافل و تجاهل می‌سپارند و یا خائنین به کشور و مردم هستند که منافع کشور و مردم را قربانی منافع حزبی و جناحی خود می کنند

https://shoma-weekly.ir/m9g7Bs