نگاه

چرا چشم‌ها را بسته‌اند؟

متاسفانه برخی افراد سودجو با حمایت‌هایی که از جانب برخی می‌شوند، حاشیه امنی برای خود درست کرده و تا حدی به زمین خواری روی آوردند که حتی رودخانه‌ای که چند متر عرض دارد را به عرض یک متر رسانده و برای خود ویلا درست کردند. بخشی از زمین‌های مجموعه پیست شمشک جزء مستثنیات مردم است، وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه و تجهیز باید اقدام قانونی در این خصوص داشته باشند تا احقاق حق مردم شود.
فاطمه رهبر- بعد از بازدید از منطقه لواسان، رودبار قصران، اوشان، فشم و میگون و ارائه گزارش به کمیسیون درباره سازهای غیر مجاز، تجاوز به حریم اراضی ملی و اقدامات فراقانونی، کمیسیون اصل ۹۰ به این قضیه ورود کرد.

ساخت و ساز و زمین خواری و حتی رودخانه خواری در این مناطق بسیار زیاد است و عدهای مرتکب تخلفات زیادی شدند که باید با آنها برخورد قضائی شده و بناهای غیر مجاز تخریب شود.

ما بعد از بازدید از این مناطق گزارشی تهیه و آن را به کمیسیون اصل ۹۰ دادیم. متاسفانه در این مناطق شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز، تجاوز به حریم اراضی ملی و اقدامات فراقانونی هستیم که باید هر چه سریعتر ضمن برخورد قضایی نسبت به رفع تجاوز اقدام شود.

متاسفانه برخی افراد سودجو با حمایتهایی که از جانب برخی میشوند، حاشیه امنی برای خود درست کرده و تا حدی به زمین خواری روی آوردند که حتی رودخانهای که چند متر عرض دارد را به عرض یک متر رسانده و برای خود ویلا درست کردند. بخشی از زمینهای مجموعه پیست شمشک جزء مستثنیات مردم است، وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه و تجهیز باید اقدام قانونی در این خصوص داشته باشند تا احقاق حق مردم شود.

از مسئولین محلی خواسته شد تا به طور جد مانع ساخت و سازهای غیرقانونی و تجاوز به حریم اراضی ملی و رودخانهها شوند و مطمئن باشند که مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ از آنها در این زمینه حمایت خواهد کرد. در حال حاضر قوه قضائیه و به خصوص دادستانی باید به این مسئله ورود کرده و به تخریب هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و رفع تصرف اراضی ملی حکم دهد، ولی سوال ما این است که چرا مسئولین اعم از استانداری، فرمانداری و شهرداریها باید چشم خود را بر این تخلفات ببندند و بعد قوه قضائیه وارد شود؟ آیا نهادهای مسئول در ساخت و سازها از‌‌ همان ابتدا نمیتوانند جلوی این اقدامات غیر قانونی را بگیرند؟ آیا آنها نمیتوانند مجوز غیر قانونی صادر نکنند؟ چرا باید هزینه کم کاری آنها را قوه قضائیه بپردازد؟

پرونده ساخت و سازهای بیضابطه و فراقانونی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مفتوح و در بررسی است که به زودی در این زمینه اطلاع رسانی میشود.

https://shoma-weekly.ir/kxMkL9