نگاه

چرا دکتر آل اسحاق؟

موتلفه اسلامی جناب آقای دکتر آل‌اسحاق را برای نامزدی ریاست‌جمهوری دوره یازدهم معرفی نمود
دکتر اسدالله بادامچیان- موتلفه اسلامی جناب آقای دکتر آلاسحاق را برای نامزدی ریاستجمهوری دوره یازدهم معرفی نمود و جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری ایشان را همراه دو برادر دیگر تأیید کرد.دکتر آلاسحاق کیست؟ و دلایل معرفی ایشان چیست؟دکتر آلاسحاق مصداقی از رجال مذهبی، سیاسی و مدیر و مدبر، دارای حسن شهرت واصالت خانوادگی و...؛ دکترای مدیریت استراتژی، لیسانس بازرگانی، آشنا به علوم حوزوی، و تجربه مدیریتهای موفق در وزارت بازرگانی، معاونت وزیر صنایع، قائم مقامی بنیاد مستضعفان و مدیریت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران و تخصص ویژه در امور اقتصادی و سایر ویژگیهای ایشان از او شخصیتی ساخته است که در شرایط خاص و حساس کنونی میتواند بهترین فرد برای پذیرش امانت ملت و نظام در دوره یازدهم ریاست جمهوری باشد.

***

آل اسحاق برخاسته از توده مردم و جنوب شهر است. فقر را در زندگی شرافتمندانه تجربه کرده است و در تدبیر معاش خانواده از نوجوانی تلاش داشته است. در فضای خانه یک روحانی مبارز و فرهنگی رشد یافته تا با فرهنگ اسلام و محرومیتهای روحانیت مجاهد، آشنایی عمیقی یابد. رنجهای مبارزه با رژیم طاغوت را در دوران زندانهای مکرر پدر و شکنجههای سخت او و مشکلات اداره خانواده در دوران اسارت پدر و مقاومتهای تحسین برانگیز مادر را درک کرده است تا قدرشناس نعمت نظام مستقل جمهوری اسلامی باشد و عزت شهادت برادر را همراه با روحیه بلند پدر و مادر در استقبال از جهاد و شهادت پذیرا شده است. در جوانی، در طلب معاش حلال برای خانواده با مشکلات تودههای مردم در تأمین معیشت زندگی آشنایی یافته و از اقتصاد عمومی کشور و مردم اطلاع یافته است و سپس در معلمی نوجوانان در کلاس درس حضور یافته تا نقائص فرهنگی آموزش و پرورش را عملاً درک نماید. از معلمی تا استادی دانشگاه شهید بهشتی را با کوشش و بهرهگیری از استعداد و هوش خدادادی طی کرده است تا دانشهای نوین دانشگاهی را آموخته باشد.او در بنیاد مستضعفان  تفاوت فاحش طبقاتی مستضعفان  را با زندگانی طاغوتیان و تجمل و تکاثرپرستی و فساد متفرعنین را با رنجهای زندگانی پررنج فقرا به خوبی شناخته تا تفاوت سرمایهگذاری اسلامی را که در خدمت مستضعفین و رفاه عادلانه است با سرمایهداری غرب و نتایج تلخ آن بهخوبی دریابد و تجربهای مفید برای او در تبیین و حاکمیت اقتصاد اسلامی پاک و عدالتگستر و شکوفا کننده اقتصاد فردی و جمعی و مردمی باشد. او در مسئولیتهای خویش با اداره کشور و مدیریتهای نظام جمهوری اسلامی و جهاد در خدمت اسلام و ملت کار کرده و مدیریت موفق او مورد تحسین قرار گرفته و سلامت اقتصادی و قدرت اداره او وی را مورد اعتماد بزرگان نظام و متخصصان و هر آنکس که  او را بشناسد، قرار داده است. این مختصر گوشهای از زندگانی اسلامی و مردمی این برادر بزرگوار است که در فرصتهای دیگر شرحی شایسته بیابد.

***

دلایل معرفی دکتر آلاسحاق

نظام جمهوری اسلامی در این سه دهه، فراز و نشیبهای فراوانی داشته است. از دفاع مقدس تا سازندگی پس از پایان جنگ، تا ساخت زیربناها و سامانیابی در استقلال سیاسی و اقتدار دفاعی و مواجه شدن باتوطئههای جهانی از جمله تحریمهای اقتصادی و تهاجمات رسانهای که با عنایات خداوندی و توجهات ائمه معصومین و برکت خون شهدا همه این مکرهای دشمنان با همه سختیهایی که داشته، تبدیل به اقتدار اسلام و گسترش نهضت و انقلاب بیدارگر اسلامی و پیچ تند گذرتاریخی درجهان معاصر شده است. در موقعیت کنونی در دهه چهارم نظام جمهوری اسلامی شخصیتی متناسب با موقعیت حساس فعلی باید مسئولیت اداره کشور و اجرای قوانین و برنامههای پنج ساله و تحقق خواستههای نظام و انقلاب و مردم را برعهده بگیرد که ویژگیهای متعددی داشته باشد، از جمله: از رجال مذهبی، سیاسی اسلام باشد تا انقلاب اسلامی را در مسیر تحقق آرمانها بر اساس فقه خالص و به دور از التقاطها و انحراف و جوزدگیها یاری دهد و رجاییگونه خود را متعهد به اسلام و فرهنگ اسلامی در اداره امور بداند. ولایتمدار باشد و آن را در زندگانی و مدیریت و برنامهها و گفتار خویش به اثبات رسانده باشد، زیرا ناهماهنگی اعتقادی و تفکری با ولیفقیه، اداره امور کشور را دچار ناهماهنگیها و مشکلات جدی میکند.

متخصص در اقتصاد باشد

مشکل اصلی امروز مردم ما، مشکل اقتصادی است.سیاستهای غلط موجب تورم بلاجهت، گرانی و نارضایتیها شده است. با اینکه همه میدانند که قصد تخریب اقتصادی وتحمیل فشاراقتصادی بر مردم وجود ندارد و مسئله اصلی این است که مسئولان اقتصادی فعلی فاقد تخصص کافی در اقتصاد کشورند، برای حل معضلات اقتصادی نیاز به متخصص برجستهای در اقتصاد است که اقتصاد دانشگاهی را همراه اقتصاد حوزوی اسلامی و اقتصاد مدیریتی موفق و اقتصاد عملیاتی یعنی اقتصاد جاری در کشور و سطح جامعه را بشناسد وبا ایمان به آن و با تجربیات در امور گوناگون اقتصاد و از صنعت، کشاورزی، بازرگانی، خدمات و فرهنگ اسلامی اقتصاد، این مشکلات را حل نماید.امروز خواست مردم ما در اولویت اول رفع مشکلات اقتصادی است لذا در همنوایی با مردم آقای دکتر آلاسحاق که اقتصاد را از جهات مختلف میشناسد و آن را از سطح عامه مردم شروع کرده و در مدیریت بالای کشور به اجرا گذاشته است، بهترین گزینه است، ضمن آنکه آلاسحاق در پاکی و سلامت و زندگانی در بین مردم و طبقات جنوب شهراثبات کرده است که هرگز در فکر ثروتاندوزی برای خود و خانواده خویش نبوده است واز سلامت مالی واقتصادی برخوردار است. آلاسحاق جزو چند متخصص برجسته کشور در اقتصاد و سیاست میباشد که علم و تجربه را با هم دارد.

***

در وضعیت فعلی که مبحث اقتصاد مقاومتی، راهکار اصلی کشور است رئیس جمهوری میتواند اقتصاد مقاومتی را اداره کند که خود اقتصادشناس و متعهد و متدین و از خانواده شهدا و مبارزان باشد و در موقعیت فعلی که استکبار علیه ایران به تنها دستمایه خود که تحریم اقتصادی است دست یازیده است، برای پیروزی در این نبرد اقتصادی باید سرداری توانمند و مدیر و دارای پشتوانه طرح و برنامه وحمایتهای قوی، این نبرد را به پیروزی برساند.  اگر برای ایجاد یک اقتصاد شکوفا و مردمی و اسلامی در دهه چهارم پس از پیروزی باید همه کوشش کنند، به رئیس جمهوری نیاز هست که مؤمن به اجرای صحیح اصل 44 و چشمانداز 20 ساله و برنامه 5 ساله با رهنمودهای ولیامر مسلمین باشد نه آنکه فقط در گفتار اعلام تبعیت کند ولی با تفکر اقتصاد دولتی نتواند اقتصاد دولتی – مردمی که نیاز نجات کشور است را اجرا نماید یا اجرای ناقص کند.آلاسحاق این کارشناس متخصص و متعهد و ولایتمدار است که میتواند در این زمینه نقشآفرین جدی باشد. اگر اصل 49 باید جلوی ثروتهای نامشروع و سودجویی و ایجاد تکاثر را بگیرد، شخصیتی مقتدر و آگاه لازم دارد که بدور از افراط و تفریط و تفکرات چپ و راست و بر اساس عدالت اقتصادی اسلامی و منطبق با شرع عدالت محور اسلام ناب نبوی وعلوی، این اصل سرنوشتساز را اجرا نماید.

در چنین نبرد سرنوشتسازی به رئیس جمهوری نیاز هست که توان جذب و همفکری و همکاری همه نیروهای دلسوز در امر اقتصاد و اداره اجتماع را داشته باشد و آل اسحاق در مدیریتهای خویش از جمله ریاست اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی کشور اثبات کرده است که همه با او میتوانند کار کنند و او میتواند از همه نیروها برای نظام و مردم همکاری بگیرد. بهرهمندی آلاسحاق از پشتوانه حزب موتلفه اسلامی به عنوان حزبی قوی و قویترین حزب اسلامی کشور که سابقه نیم قرن فعالیت سالم و در خط اصیل امامت و ولایت و روحانیت را دارد و در پاکی و سلامت این حزب و عناصر اصلی آن کسی تردیدی ندارد و از پشتوانه شهدایی چون مطهری، بهشتی، رجایی، باهنر، امانی، لاجوردی و سایر شهدا برخوردار است. یکی از نقاط قوت آلاسحاق است   که دلسوزان جامعه به این نتیجه رسیدهاند که برای اداره صحیح کشور بهجای تکیه به فرد باید به فردی اتکا کرد که از پشتوانه یک حزب اسلامی نیرومند و در خدمت مردم بهرهمند باشد.

***

بدیهی است که رئیس جمهور مملکت تنها نباید متخصص در یک جهت باشد و باید فردی جامعالاطراف در سیاست، مدیریت، اقتصاد، فرهنگ و تدبیر در برقراری امنیت و تعهد و تدین و تجربه و استعداد بالا را انتخاب کرد، از اینرو باید گفت که دکتر آلاسحاق علاوه بر تخصص بالای اقتصاد در سیاست شخصیتی قوی، در مدیریت کشور مدیری موفق، در فرهنگ درسآموخته روحانیت و تدریس کننده از مدرسه تا دانشگاه و مسلط به علوم حوزوی و دانشگاهی و چهرهای است که با جمع کار میکند و از فردگرایی بهدور است و انشاءالله مردم با آرامش خاطر میتوانند مسئولیت اجرایی کشور را به او بسپارند و او با مدیریت علمی و مردمی تحت رهبریهای داهیانه ولیامر مسلمین بتواند مشکلات گوناگون بهویژه اقتصادی را رفع و ایران اسلامی را با عزت و حکمت و مصلحت به اهداف ملت و رهبری نزدیک نماید. انشاءالله.

* رییس ستاد انتخابات حزب موتلفه اسلامی

https://shoma-weekly.ir/8EBW8e