نگاه

چرایی ریاست مهندس میرسلیم بر مجلس یازدهم؟

مهندس میرسلیم با تسلط کامل بر مسائل اقتصادی،صنعتی، فرهنگی، ورزشی و .. وتجربه مدیریت در این موارد، دارای انگیزه و برنامه لازم برای اجرای بیانیه گام دوم اس

محسن قناعت- مجلس یازدهم از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. مشکلات عدیده ای که کشور با آن مواجه است و اقدامات زیادی که از مجلس دهم بر زمین مانده و مطالبات انبوه مردم از مجلس و همچنین تغییرات دولت در سال 1400 که بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

مجلس دهم نیز نتوانست توقعات مردم از یک مجلس انقلابی را برآورده سازد. پراکندگی نظرات، وکیل الدوله بودن برخی نمایندگان، عدم فراکسیون اکثریت و عدم نظارت صحیح برقوانین و... از جمله ایرادات مجلس دوره قبل بود که مردم انتظار دارند مجلس دور جدید هم طراز انقلاب اسلامی و برخلاف مجلس دهم مجلسی کارآمد باشد. در نتیجه کار مجلس و نمایندگان منتخب بسیار سخت خواهد بود که مدیریت ویژه ای را می طلبد.

ضمن احترام به همه نامزدهای ریاست مجلس یازدهم که هرکدام برای کاندیداتوری در این مسئولیت استدلال خود را دارند باید به چند نکته توجه داشت:

1- در تمام ادوار گذشته مجلس، یک نظامی عهده دار مسئولیت مجلس نبوده زیرا شرایط نمایندگی با روحیه نظامی گری منطبق نیست و نمایندگان ملت پذیرای این مدیریت نخواهند بود.

2- افرادی که در یک دولت خاص و گرایش خاص مدیریتی خدمت نموده اند و از دید خود، آن دوره را موفق ارزیابی می کنند نیز به دنبال ایجاد محیطی با موقعیت آن دوره می باشند که باتوجه به ورود تعداد بالای نمایندگان که بار اول وارد مجلس شده اند و تفکرات و دیدگاههای متفاوت مدیرتی دارند،چنین مدیریتی را بر نمی تابند.

3- ریاست نماینده یک جریان خاص در جبهه اصولگرایی که همیشه خود را برتر دانسته و می خواهد دست برتر را در موقعیت های سیاسی داشته باشد و خود را تافته جدابافته بداند هم در مجلس یازدهم متصور نیست. زیرا نمایندگان این حس برتری را نمی پسندند.

ریاست مجلس باید برعهده فردی باشد که اشراف کامل بر دغدغههای مردم در زمینه های مختلف داشته باشد. در دوران مدیرتی و زندگی خود حاشیه نداشته و از وابستگی به قدرت و ثروت به دور باشد.اهل زد و بند نباشد و با قوه قضائیه در برخورد با مفاسد به طور جدی و قوه مجریه را در مسیر صحیح خود به حرکت در آورد.منعطف بوده و تاب نظر دیگران داشته باشد و از همه مهمتر دغدغه ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری را همیشه مدنظر قرار دهد.این موارد، مدیریت ویژه ای را میطلبد. مدیریتی از جنس مهندس سید مصطفی میرسلیم.

مهندس میرسلیم با تسلط کامل بر مسائل اقتصادی،صنعتی، فرهنگی، ورزشی و .. وتجربه مدیریت در این موارد، دارای انگیزه و برنامه لازم برای اجرای بیانیه گام دوم است.از هرگونه حاشیه به دور بوده و دارای آرامش خاص مدیریتی است.به چشم انداز کشور بسیار امیدوار بوده و معتقد است با مدیریت شایسته امکان رسیدن به چشم انداز را داریم.او حامی تعامل سازنده با ارکان و جریان های اثرگذار کشور است. با توجه به همکاری متوالی با مقام معظم رهبری در مسئولیت های مختلف از دغدغه ها و منویات معظم له شناخت لازم را دارد.

امیدواریم با مدیریت مهندس میرسلیم در مجلس یازدهم و همت کل نمایندگان شاهد اثربخشی مطلوب از مجلس یازدهم باشیم تا رضایت حضرت ولی عصر(عج)،مقام معظم رهبری،مردم شریف و شهدای گرانقدر مان را به همراه داشته باشد.ان شاءالله

https://shoma-weekly.ir/6qxU9u