نگاه

چرایی حمایت از فهرست ائتلاف بزرگ

با توجه به انصراف برخی از کاندیداهای اصولگرا به نفع فهرست ائتلاف هم باید به این نکته توجه داشت که هیچ یک از اصولگرایان نباید مرتکب اقدامی شود تا فهرست 30 نفره منتشر شده از سوی ائتلاف بزرگ اصولگرایان دچار خدشه، تقسیم، تردید و تشکیک مردم قرار گیرد.
مجتبی امانی- فهرست 30 نفره ائتلاف اصولگرایان اعلام شد با توجه به نهایی شدن این فهرست و برگزاری انتخابات در هفتم اسفند ماه باید به چند نکته در جهت وحدت و حمایت از فهرست واحد اشاره کرد.

1- نکته نخست وحدت و یکپارچگی اصولگرایان است. خصلت اصولگرایی اقتضاء میکند وقتی یک جمع که بر مبنای خردجمعی گرد هم آمدند و تصمیمی اتخاذ کردند پس از اعلام نظر نهایی، تکلیف از بقیه برداشته میشود و پیرو تصمیمی خواهند شد که راه را برای رسیدن به مجلس انقلابی و حزبالهی فراهم کند.

2- در این بند باید به انصراف و حمایت سایر کاندیداها از فهرست واحد اصولگرایان در انتخابات پیش رو تأکید کرد. با عنایت به اعلام فهرست واحد اصولگرایان همه افرادی که تحت عنوان اصولگرا در انتخابات مجلس ثبت نام کرده بودند باید در این مقطع، یکپارچه به حمایت منتخبین شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان اقدام کنند و به این نکته هم توجه داشته باشند «حرکت آنها در این مسیر به عنوان حرکت دو امدادی تلقی میشود بنابر این امانتی را به دست دیگران سپردهاند دعای آنها هم پشتوانه کسانی باشد که به این فهرست نهایی راه یافتهاند.

3- موضوع دیگر چرایی حمایت از ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس است؟ برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم حمایت از فهرست واحد اصولگرایان از سه منظر مورد ارزیابی قرار میگیرد؛ این سه منظر عبارتند از رویکردهای «اخلاقی، دینی و سیاسی» به همین جهت باید با مشی مبتنی بر اصولگرایی حرکت کنیم و همه کمک کنیم در انتخابات مجلس شورای اسلامی فهرست ائتلاف مرکزی اصولگرایان مورد استقبال یکپارچه مردم قرار گیرد تا انشاءالله در این دوره جدید قانونگذاری مجلس اصولگرا تشکیل شود.

4- با توجه به پرداختن سه اصل برای حمایت از فهرست ائتلاف اصولگرایان بار دیگر به این اصل اذعان داشت که در مقطع کنونی و پس از اعلام فهرست نهایی وظیفه همه نامزدهای اصولگرا این است تا بر اساس و مبنای همین سه معیار مشخص شده کنارهگیری کنند و با کنارهگیری خود راه را برای گزینهها و کاندیداهایی که از سوی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان انتخاب و معرفی شدهاند، باز کنند.

5- البته قطعا اصولگرایان به این نکته مهم و حساس واقف هستند که تنها در حرکت و فعالیت یکپارچه و بر مبنای وحدت گروههای اصولگرا میتوانند در انتخابات به پیروزی دست یابند.

با توجه به انصراف برخی از کاندیداهای اصولگرا به نفع فهرست ائتلاف هم باید به این نکته توجه داشت که هیچ یک از اصولگرایان نباید مرتکب اقدامی شود تا فهرست
30 نفره منتشر شده از سوی ائتلاف بزرگ اصولگرایان دچار خدشه، تقسیم، تردید و تشکیک مردم قرار گیرد.

https://shoma-weekly.ir/nigeGx