نگاه

چرائی دشمنی آمریکا با ملت ایران

دعوای ما با دنیای غرب بر سر ایدئولوژی و ارزشهای اسلامی و اسلامی سیاسی است که لیبرال دموکراسی غرب را به چالش کشیده است حال چطور موضوع منابع طبیعی و خدادادی مثل نفت و گاز عامل اساسی تضاد ما با غرب شده است؟

حمیدرضا ترقی - یکی از محورهای مهم سخنان عمیق و تحلیلی رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز اول سال 91 و در کنار مرقد امام رضا(ع) تبیین ریشه دشمنی دولتمردان آمریکا با ملت ایران بود که در نوع خود تازگی و بسیار مدبرانه بود، زیرا این نوع ریشه‌یابی در موضوع ما با آمریکا تا کنون کمتر مورد دقت و توجه صاحب‌نظران سیاسی قرار گرفته بود.
نفت یا ایدئولوژی؟
شعار جمهوری اسلامی تا کنون همواره این بوده که دعوای ما با دنیای غرب بر سر ایدئولوژی و ارزشهای اسلامی و اسلامی سیاسی است که لیبرال دموکراسی غرب را به چالش کشیده است حال چطور موضوع منابع طبیعی و خدادادی مثل نفت و گاز عامل اساسی تضاد ما با غرب شده است؟
شاید ابتدا این نوع تحلیل برای بعضی‌ها ثقیل باشد و تصور کنند که این نوع تحلیل بر مبنای ماتریالیستی صورت گرفته و نباید مبنای تحولات و محاسبات و روابط را اقتصاد دانست، ولی واقعیت چیز دیگری است.
1- اسلام ناب محمدی(ص) اسلامی جامع و کامل است و فقه حکومتی آن حاوی همه مسائل و برنامه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و دفاعی و... برای اداره مطلوب یک جامعه بر مبنای ارزشهای متعالی اسلام است. بنابر این ایدئولوژی انقلاب اسلامی، اسلام آمریکایی یا اسلام فاقد حکومت و یا فقه غیرحکومتی نیست که به موضوع اقتصاد و یا سیاست و فرهنگ و دیگر مسائل توجهی نکند.
2- دشمنی غرب و آمریکا با اسلام وهابیت و عربستان و اسلام‌های آمریکایی و به قول انگلیسی‌ها اسلام‌هایی که هیچ ضرری برای منافع و مطامع غربی ها نداشته باشد، نیست،
عاشورایی که به یزید کار نداشته باشد برای امویان ضرر ندارد.
نمازی که مانع اطاعت از طاغوت نشود برای طواغیت ضرر ندارد.
قرآنی که فقط برای رقابت‌های صوتی باشد و فهم و عمل به آن در کار نباشد برای برنامه‌ریزان غربی ضرر ندارد.
دینداری که در خانه باشد و ربطی به جامعه و حکومت نداشته باشد برای حکام جور مشکلی ایجاد نمی‌کند. حجابی که پوشش ظاهری فساد باشد، عیبی ندارد.
آنچه که برای دشمن و غرب نگران کننده است این است که اسلام بخواهد حکومت کند، اسلام در زندگی اجتماعی و قوانین جاری جامعه تأثیر بگذارد. اسلام تعیین کننده خط سیاست و فرهنگ و اقتصاد  دفاع باشد. اسلام معیار ارزشهای حاکم بر مناسبات و روابط اجتماعی باشد. این نوع اسلام با منافع استکبار جهانی و قدرتهای سلطه‌گر تعارض پیدا می‌کند، این نوع اسلام که همان اسلام نبوی و علوی و حسینی و صادقی و باقری و رضوی و... است با همه ظالمان و طواغیت عالم تقابل دارد. چه اشراف قریش و ابوسفیان و معاویه و یزید باشند چه مأمون و چه رضاشاه و چه کارتر و چه اوباما، فرقی نمی‌کند.
3- این نوع ایدئولوژی است که به ما می‌گوید از نفت و ذخائر ملی تان حراست کنید.
این نوع قرائت از اسلام است که به ما می‌گوید آمریکا مثل فرعون در جهان ادعای برتری و سلطه دارد او را آدم کنید.
این نوع قرائت از اسلام است که به ما می‌گوید خود را در سطح توانایی‌های دشمن مجهز کنید.
این نوع قرائت از اسلام است که به ما می‌گوید باید از همه مستضعفین جهان حمایت کنید.این نوع قرائت از اسلام است که به ما می‌گوید اجازه سلطه کافران را بر خود در هیچ زمینه‌ای چه فرهنگی و چه اقتصادی و چه سیاسی ندهید. این نوع قرائت از اسلام است که به ما می‌گوید دوستی با دشمن توحید و یکتاپرستان نفاق است. این نوع قرائت از اسلام است که با کنز و ثروت و گردش ثروت در دست اغنیاء و بی عدالتی مخالف است.این نوع قرائت از اسلام است که اطاعت از طواغیت را شرک می‌داند.
4- علت اینکه امروز نفت و انرژی و حراست از آن بر مبنای ایدئولوژی اسلام ناب محمدی(ص) برای دشمنان ما این همه مهم و استراتژیک شده است، بر اساس تحلیل مقام معظم رهبری که مبنی بر کار کارشناسی، متخصصان است، در حال اتمام بودن ذخائر انرژی غرب و نیاز آینده آنها به نفت و گاز موجود در دنیاست که بزرگترین منبع آن در ایران و خاورمیانه و کشورهای اسلامی است.
لذا دنیای غرب در آینده محتاج نه تنها ایران بلکه کشورهای اسلامی منطقه خاورمیانه است؛ لذا دشمنی او با ایران اسلامی به عنوان کانون بیداری اسلامی کاملاً روشن است که به چه خاطر است. این دشمنی که تا کنون با جمهوری اسلامی ایران بوده با بیداری اسلامی الهام گرفته از اسلام سیاسی و انقلاب اسلامی ایران نیز خواهد بود.
چون اگر این بیداری در مسلمانان عربستان پدید آید که آمده آنها هم از ذخائر نفتی خود حراست کرده و اجازه نخواهند داد مزدوران آل سعود آنها را به نفع دشمنان اسلام چپاول کنند و یا به جیب دشمن اسلام یعنی اسرائیل بریزند.
بهانه‌های دشمنی متفاوت ولی ریشه یکی است
رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: بهانه‌ی دشمنی در اوقات مختلف متفاوت است، یک روز موضوع هسته‌ای است، یک روز حقوق بشر است، یک روز تروریسم است، یک روز بهانه دیگر ولی ریشه اصلی این است که نظام اسلامی براساس اسلام حاکم بر کشور حراست مقتدرانه‌ای از ثروت عظیم نفت و گاز در کشور می‌کند و توانسته اقتدار اقتصادی و سیاسی و به تبع آن اقتدار علمی و نظامی خود را نیز به دست آورد.
نتیجه:
الف) دشمن به دنبال این است که دولتی را در ایران و دیگر کشورهای اسلامی روی کار بیاورد که مثل موم در دست آمریکایی‌ها باشد و هر چه گفت، اینقدر تولید کنید، اینقدر قیمت بگذارید، به اینجا بفروشید، آن را عمل کنند.
ب) دشمن از اسلامی حمایت می‌کند که سکولار باشد و در مسائل سیاسی واقتصادی و فرهنگی حکومت دخالتی نکند.
ج) آنهایی که خیال می‌کنند اگر ما در قضیه انرژی هسته‌ای یا حقوق بشر یا فلسطین عقب‌نشینی کردیم، دشمنی آمریکا با ما تمام می‌شود از این حقیقت غافلند که مشکل آنها این مسائل نیست آنها می‌خواهند ما حراست از ذخائر نفتی خود را رها کنیم.
د) اگر ملتهای غرب متوجه موقعیت ایران اسلامی شوند به دولتهایشان اجازه نمی‌دهند که با این نوع دشمنی‌ها و تحریم‌ها و تهدیدها آینده آنها را خراب و نابود کنند. بلکه وادار می‌کنند به جای سلطه‌گری و زورگویی و قلدری و تهدید، راه مسالمت و دوستی و پذیرش واقعیت جمهوری اسلامی ایران را طی کنند و دست از دشمنی با ملت مقتدر ایران و دشمنی با اسلام ناب بردارند و حاکمیت اسلام بر جهان را بپذیرند.

 

 

https://shoma-weekly.ir/SFqN9c