نگاه

پیشنهادی برای سه ماه پایانی احمدی نژاد

شعاری که احمدی نژاد دارد که زنده باد بهار، شعاری جالب بود که استفاده غیر صحیح از آن بازتابی منفی داشت و مجبور شد که آن را توجیه کند که در رابطه با امام زمان است در حالی که استفاده شعار انتخاباتی از آن آنهم برای آقای مشایی در واقع این تلقی را در ذهن بسیاری از مردم پدید آورد که این شعار برای امام زمان(عج) نیست بلکه کاری در جهت جااندازی آقای مشایی است.
بادامچیان- آقای احمدی نژاد در آخرین ماههای دولتش، دچار اشتباهات بزرگی شده است که دستاوردهای دورانش را ضایع می‌کند:
1-    مواضعی می‌گیرد که منطقی نیست. و آن را با لحنی می‌گوید که اعتراض برانگیز است و جایی می‌گوید که نباید بگوید. و مطالبی می‌گوید که مخالفانش از آن سوء استفاده علیه او می‌کنند و طرفدارانش نمی‌دانند چه باید بکنند. بطور مثال در ؟ می‌گوید:
او  را در حوضی انداخته‌اند، وزنه بپایش بسته‌اند و از او می‌خواهند که بیرون بیاید و کشور را هم بیرون بیاورد و چون می‌خواهد بیرون آید دستی بر سرش فشار می‌آورد و سرش را زیر آب می‌برد!!
سپس تهدید می‌کند که شما عددی نیستید!!
این سخنان موجب شده که مخالف او، می‌نویسد شما که می‌گفتید «ما می‌توانیم» حالا بگویید که «ما نمی‌توانیم!!» و طرفدارانش درمانده است که این کدام حوض است؟ و آنانی که عددی نیستند کیستندکه او را در این حوض انداخته‌اند و بپایش وزنه بسته‌اند و سرش را در آب فرو می‌برند!!؟
اینها چه کسانی هستند و این طرفدار باید چه کند؟ و چگونه او را از حوض بیرون بکشد!
***
اشتباه نزدیک به جرم
2-    به طور شفاف دخالت در تعیین دولت آینده دارد. این اقدام بی‌طرف دولت که مجری انتخابات است را نقص می‌کند. اگر استفاده از امکانات موقعیت ریاست جمهوری یا از امکانات دولت برای جااندازی نامزد مطلوب ریاست جمهوری فعلی در انتهای دولتش انجام گیرد جرم است و بدعتی تلخ است و سوء استفاده از امکانات دولتی در جهت خواسته‌های شخصی و باندی مسلماً جرمی است که نمی‌توان آن را ندیده گرفت قطعاً بجایی هم نمی‌رسد.  بلکه موجب رد صلاحیت قانونی نامزد رئیس جمهوری و اطرافیانش می‌شود و در رقابت انتخاباتی دهان رقبای دولت را باز می‌کندو به مصلحت کشور و دولت نمی‌باشد و رئیس جمهور آینده را از امکان استفاده از نیروهای طرفدار این دولت در دولت آینده محروم می‌سازد.
سفرهای استانی یا انتخاباتی
3-    رئیس جمهور می‌پرسد که چرا به سفرهای استانی وی در پایان دولتش اعتراض دارند؟
پاسخش را خود رئیس جمهور باید بدهد و اگر اصرار دارد جوابی داده شود صادقانه باید به ایشان گفت که این سفرها در چشم مردم تبلیغ انتخاباتی نامزد مورد نظر شماست که در سفرها و در خبرهای روزنامه ارگان دولت کاملاض مفهوم است.
اگر ایشان تصور می‌کنند که این تبلیغات زودرس موجب موفقیت نامزد مطلوب ایشان می‌شود کاملاً در اشتباه هستند. بویژه که نامزد مورد نظر ایشان حسب قرائن موجود، واجد شرایط قانونی ریاست جمهوری از جمله رجل مذهبی بودن نیست و این نوعی فشار و تحمیل بر شورای نگهبان تلقی شده است.
و مطمئناً شورای محترم نگهبان نهادی نیست که تحت فشارهای سیاسی تصمیم‌گیری نماید. بر عکس این سفرها چون شبهه سفرهای انتخاباتی دارد خدمات دولت ایشان را هم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. در حالی که بهترین کار این بود که ایشان در این چند ماهه کوتاه پایان 8 سال دولتش از هر گونه اقدام شبهه‌دار و تنش‌زا و اتهام‌آور خودداری نماید.
بهار پس از خزان
4-    شعاری که ایشان دارد که زنده باد بهار، شعاری جالب بود که استفاده غیر صحیح از آن بازتابی منفی داشت و مجبور شد که آن را توجیه کند که در رابطه با امام زمان است در حالی که استفاده شعار انتخاباتی از آن آنهم برای آقای مشایی در واقع این تلقی را در ذهن بسیاری از مردم پدید آورد که این شعار برای امام زمان(عج) نیست بلکه کاری در جهت جااندازی آقای مشایی است.
ضمن آنکه بهار پس از خزان و زمستان می‌آید، و آیا دوران دو دولت احمدی نژاد خزان و زمستان بوده است که حالا باید مرم را امیدوار کرد که بهار می‌آید؟
***
این چند مورد برای مثال گفته شد و زیاده را فعلاً نیازی نیست آنچه مهم است این است که از باب نصیحت به حاکمان باید تذکر داده شود که حیف است که این سه ماه و اندی بگونه‌ای طی شود که حاصل همه زحمات دو دوره را به باد دهد و بهتر است آقای دکتر احمدی نژاد این سه ماهه را بگونه‌ای بگذراند که امکان استفاده مجدد از وی در سالهای آینده باقی بماند.
وما علی الرسول الا البلاغ


https://shoma-weekly.ir/Wcz1kr