نگاه

پیشقراولان خط مقدم جبهه اقتصادی

پیشقراولان خط مقدم جبهه اقتصادی کارگران پرتلاشی هستند که در تحقق چشم انداز بیست ساله مورد نظر مقتدای خود مقام معظم رهبری از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و گوش به فرمان امام خود آماده ایفای به نحو احسن وظایف محوله هستند.
احمد علی مقدم- با توجه به اینکه در قرآن، روایات و آموزه‌های دینی ما تاکید مؤکدی شده است که برای انسان جز آنچه تلاش می کند، نیست و بر اینکه داشته‌های انسان تنها ماحصل و دستاورد کوشش او است و ارزش کسی که برای بدست آوردن روزی تلاش می‌کند برابر با مجاهد فی سبیل الله دانسته شده است می‌توان مقام و جایگاه اهمیت کارگر را درک کرد.

از همین رو بود که امام راحل و عظیم‌الشأن ما یک سال پس از پیروزی انقلاب با صدور پیام تاریخی مقام کارگر را گرامی داشته او را در مدیریت جامعه سهیم دانسته و با کارگر نامیدن خدا تمام موجودات عالم را از مبدأ هستی یعنی خداوند تا کوچکترین اتم را در گردش و حرکت و تلاش دانسته‌اند و با بیان اینکه هر روز، روز کارگر است و کارگران مدیران جامعه انسانیت هستند و اینکه جامعه کارگری می‌تواند عامل رشد و انحطاط کشورها باشند جایگاه آنان را بس بزرگ شمردند و می‌فرمایند: "امروز کشور مال شماست و شما مسؤولیت مستقیم دارید. اگر ... دِیْنى که بر کشور خودتان، بر اسلام دارید ادا نکنید شما مسؤول هستید و چنانچه کوشش کنید و چرخ‌هاى مملکت را به راه بیندازید، شما پیش خداى تبارک و تعالى‏ بسیار ارجمند هستید. اسلام براى شما ارج زیاد قائل است، اسلام شما را خُزّان زمین مى‏داند، شما خزانه‌دار زمین هستید که زمین را شما باید آباد کنید."

اسلام به‌عنوان برترین دین در مذمت تنبلی و تن‌پروری مفاهیمی متعالی دارد تا بدان جا که کار را در ردیف عبادت بر شمرده است و امام خامنه‌ای نیز که درس آموخته همین مکتب است به تأسی از بزرگان دین در رابطه با اینکه جایگاه کار و کارگر را در منظر عموم رفیع کرده و از این طریق مردم را به تلاش حداکثری سوق دهند در رابطه با تکریم کار و کارگر در دیدار جمعی از کارگران و معلمان در تاریخ 12/02/1383 می‌فرمایند: "اگر ارزش کارگر در جامعه فهمیده شود، همه‌ی کسانی که از هر کدام از مواهب جامعه برخوردارند، خود را مدیون کارگر می‌دانند."

اگر کارگر ما در هر مکان و موقعیتی که قرار دارد به فکر به نحو احسن انجام دادن وظیفه خود باشد نه تنها چرخ اقتصاد مملکت به حرکت در می‌آید بلکه مرزهای استقلال و خودکفایی را می‌توانیم در بنوردیم.

کارگر که مقامش آنچنان در دین ما بس رفیع است که پیامبر بر دستان او بوسه می‌زند و او را ارج می‌نهد باید با شناخت جایگاه خود بداند که عزت و استقلال کشور در گرو تلاش او است و مسؤولیت بزرگی را به دوش می‌کشد.

همانطور که به اذعان تمامی کارشناسان اقتصاد مقاومتی نقش مهمی در تحقق ایرانی بدون وابستگی خارجی بازی می‌کند بی‌شک یکی از ارکان اصلی اجرایی کردن آن جامعه کارگری بوده و مهم نیست در چه جایگاهی مشغول به فعالیت هستند نقش آنان در تحقق این شعار قابل انکار نیست.

کارگران اگر با عرق ملی و تعصب در هر پست، جایگاه و کاری که مشغولند با همیت ملی و عرق ایرانی بکوشند قطعاً یکی از پازل‌های مهم در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی به شمار می‌روند که نمی‌توان از نقش آنان در تحقق اهداف و آرمان‌های نظام چشم پوشید و قطعاًدر پیشگاه خداوند مأجور هستند.

در نظام فکری جمهوری اسلامی بر خلاف همه مکتب‌های ماتریالیستی که به کارگر به‌عنوان قشر مستضعف نگاه می‌شود قشری که باید در خدمت نظام سرمایه‌داری باشد و فقط تولید کند و ارزش انسان تا بدان جا است که بتواند دلاری بر دلار بیافزاید وگرنه فاقد وجاهت داشتن حقوق قانونی است.

این نگاه غرب به انسان دقیقاً خلاف تعالیم دین مبین اسلام است کارگر در منظر متفکران و صاحب‌نظران جمهوری اسلامی جایگاهی همچون ولی نعمت دارد مقامی بس که رفیع تا بدانجا که مسؤولان نظام خود را در خدمت تأمین حداکثری معاش و رفاه قشر زحمت کش کارگر می‌دانند و افتخار خود را خدمت به این قشر شریف برمی‌شمرند.

پیشقراولان خط مقدم جبهه اقتصادی کارگران پرتلاشی هستند که در تحقق چشم انداز بیست ساله مورد نظر مقتدای خود مقام معظم رهبری از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و گوش به فرمان امام خود آماده ایفای به نحو احسن وظایف محوله هستند.

https://shoma-weekly.ir/CB25Fc