نگاه

پیروزی حزب الله لبنان بر خط شکنان صهیونیسم

پیروزی حزب الله لبنان و تشریح راهبردهای جبهه مقاومت در مقابل نقشه‌های دشمنان در مصاحبه ی سیدحسن نصرالله، نشانگر اقتدار و صلابت حزب الله لبنان در خنثی کردن نقشه های توسعه طلبانه آنان را بخوبی نقش برآب کرد.
محمد کرمی راد- جنگ نیابتی سربازان تربیت شده آل سعود با نام داعش و در حقیقت تکفیری های تروریست در عراق، سوریه و لبنان به مراحل حساسی رسیده است.

پیروزی‌های حزب الله لبنان در مرز مشترک با سوریه در ارتفاعات سوق الجیشی عرسال و دیگر مناطق لبنان، در شمار یکی دیگر از پیروزی‌های پی درپی حزب الله لبنان، ازجمله پیروزی‌های سال‌های گذشته در عقب راندن دشمن صهیونیستی از جنوب لبنان و نیز جنگ ۳۳ روزه و شکست ارتش به اصطلاح چهارم دنیا، و اینک با تروریست‌های تکفیری که نقش سربازان نیابتی را در جبهه ای دیگر، تداعی می‌کند و در حقیقت این پیروزی بزرگ نقشه‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا را در به آتش کشیدن منطقه و در حاشیه امن قرار دادن رژیم اشغالگر قدس، خنثی کردند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی زنده خود، یادآور اقتدار و استحکام قبلی خود را که به رُخِ رژیم کودک کش اسرائیل کشید بود، اما این بار مخاطبان سیدحسن نصرالله دامنه ی گسترده‌تری پیدا کرده بود. جبهه النصره و داعش تلفیقی از حمایت‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود و کشورهای حامی تروریسم از جمله کلیدواژه هایی بودند که ایشان با قدرت هرچه بیشتر از زبانشان جاری می‌شد.

پیروزی حزب الله لبنان و تشریح راهبردهای جبهه مقاومت در مقابل نقشه‌های دشمنان در مصاحبه ی سیدحسن نصرالله، نشانگر اقتدار و صلابت حزب الله لبنان در خنثی کردن نقشه های توسعه طلبانه آنان را بخوبی نقش برآب کرد.

در بین سخنان سید حسن نصرالله، کاملاً مشخص بود که ابعاد مختلفی از استراتژی دقیقی را ترسیم کردند که حاکی از:

۱ - اقتداربخشی به ارتش لبنان.

۲ - تبادل اسیران و شهداء

۳ - بیرون راندن تکفیری ها از کشور لبنان و ایجاد فضای آرام در بین همه ی گروه ها و حتی ادیان و مذاهب موجود در کشور لبنان از جمله؛ مسیحیان بویژه آزادی اسقف آن‌ها.

۴ - باج ندادن به دشمن با حفظ اقتداری که حاصل تجربه ی خوب و دقیق ایشان در امتیاز گرفتن از رژیم صهیونیستی در سنوات گذشته صورت گرفته بود.

۵ - محدود نمودن دامنه ی جنگ صرفاً در دو کشور سوریه و عراق.

۶ - متمرکز نمودن دشمن در نقطه ای مشخص و فراهم ساختن تسهیلعملیات آتی و گرفتن تلفات بیشتری از دشمن.

۷ - نا امید ساختن حامیان تروریست‌ها، در ناکامی و شکست مدعیان دولت شام و عراق.

با این وجود تحولات اساسی در منطقه در حال شکل گیری است، که می‌توان به سفر راهبردی سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به کشور ترکیه و دستآوردهای آن اشاره کرد.

https://shoma-weekly.ir/W4lwzo