پیام شما

پرسش شما و پاسخ شما

شما: پرسیده اند چرا حزب در رابطه با انتصابات مجلس که مورد اعتراض بسیاری قرار گرفت اظهار موضع نکرد؟

: زیرا حزب در سیاست کلی خود به نمایندگان محترم مجلس یازدهم اعلام کرد که این مجلس انقلابی و گام دوم است در انتخاب و انتصاب مدیریت ها افراد صالح و اصلح و ارجح را انتخاب کنند و کسانی را بگذارند که در اطراف آنها حرف و حدیث و شائبه نباشد و اعلام کرد که حزب تحمیلی بر نمایندگان برای معرفی هم ندارد و اختیار انتخاب مدیریت مجلس یازدهم به عهده نمایندگان این دوره می باشد. بر مبنای این سیاست کلی حزب درباره انتخاب ها و انتصاب های مجلس یازدهم وارد موضع گیری نمی شود اما تذکرات و تحلیل خود را به نمایندگان تقدیم کرده و می کند.

شما: پرسیده اند حزب چرا در مورد ارجاع پرونده ۶۵ میلیارد تومانی به قوه قضاییه توسط آقای مهندس میرسلیم اظهار موضع نکرده است؟

: جناب آقای مهندس میرسلیم از طرف حزب یا به خواست حزب این اقدام را نکرده اند ایشان به عنوان شخص نماینده ملت در مجلس یازدهم و برحسب مسئولیت نمایندگی و نفر دوم انتخابات تهران و وظیفه شخصی و نمایندگی خود مدارک و اطلاعات رسیده به ایشان درباره موضوع مذکور را به قوه قضاییه دادهاند تا آنها رسیدگی کنند و نظر نهایی داده شود. رویه حزب موتلفه اسلامی در تمام مجالس گذشته به شهادت نمایندگان فراکسیون حزب در مجلسین هشتم و نهم دخالت در وظایف نمایندگان که نماینده کل ملت هستند نبوده و نیست و اظهار موضع هم از طرف حزب نیازی نبوده است.

شما:پرسیده اند آیا بهتر نبود که ایشان در این باره سکوت میکرد و پرونده را به قوه قضاییه نمی فرستاد؟

: خیر زیرا در این موارد که مسائل حقوقی و مالی و قضایی دارند سکوت ایشان وی را متهم میکرد که احتمالاً حق و حساب و دریافتی داشته که سکوت کرده است. ضمن اینکه با سکوت کار تمام نمیشود اتهامات و شائبه ها باقی می ماند و در نهایت قوه قضائیه است که کار به آنها باید ارجاع شودتا رسیدگی گردد و اگر مسئله ای نبود حکم تبرئه داده شود. آقای میرسلیم هم در این مورد احساس مسئولیت دارد و موضوع را به قوه قضاییه ارجاع داده است و این اقدام صحیح می باشد والا مانند مجلس دهم باز استخوان لای زخم خواهد ماند.

شما: پرسیده اند چرا پاسخ کسانی که به آقای میرسلیم حمله و تهاجم کردند و بعضی اهانت نمودند داده نمی شود؟

: نیازی نیست زیرا موضوع روشن است پرونده ای از مجلس دهم مطرح شده و حالا قوه قضاییه به آن رسیدگی میکند و مسئله روشن میشود. کسانی که به آقای میرسلیم تاختند به ضرر خودشان کار کردند اینکه به جای پاسخ مودبانه توهین و اهانت کردند و با دامن زدن به موضوع کار را سختتر و مشکل را به مردم کشاندند و این به ضرر آنها بود. بهتر بود اگر پاسخی مستدل داشتند آن استدلال را بیان میکردند تا مردم خود قضاوت کنند و اگر راه دیگری غیر از رسیدگی قوه قضاییه سراغ دارند آن را بیان می نمودند عصبانیت و تندی های آنان به ضرر خودشان تمام شد آقای میرسلیم مایل به زیان رسیدن به دیگران نیستند. پاسخ و برخورد با این مطالب کشمکش پدید می آورد و به این هم نیازی نیست.

شما: پرسیده اند چرا موتلفه در مسائل کشور و مشکلات موضعگیری علنی ندارد؟

: موتلفه هر هفته در مواضع هفتگی توسط دبیرکل درباره اهم موضوعات داخلی و خارجی اعلام موضع مینماید که در هفته نامه شما چاپ میشود و در سایت شما نیز انعکاس می یابد اما موتلفه یک حزب است که در دولت و مسئولیت های مدیریتی کشور مسئولیتی ندارد لذا اعلام موضع میکند و در موارد لازم پیگیری در حد یک حزب مینماید.

https://shoma-weekly.ir/bjJqaN