ادب و هنر

پرتویی از راه روشن انقلاب

«پرتویی از راه روشن انقلاب» نام یکی از کتاب‌های شاعر معاصر سوری (اهل سوریه) کوثر شاهین است. چاپ اول این مجموعه اشعار در سال 1994 (1373) در سوریه در 187 صفحه بوده است. نویسنده در ابتدای کتاب آن را به پیشگاه با عظمت حضرت روح‌ا... تقدیم کرده و چنین می‌نگارد‌: «تقدیم به آن روح پر فتوح و جاویدان‌ که در کنار پیامبران، شهدا و اهل بیت پیامبر اکرم آرمید...
گردآوری: سیدحسین طباطبایی- «پرتویی از راه روشن انقلاب» نام یکی از کتابهای شاعر معاصر سوری (اهل سوریه) کوثر شاهین است. چاپ اول این مجموعه اشعار در سال 1994 (1373) در سوریه در 187 صفحه بوده است. نویسنده در ابتدای کتاب آن را به پیشگاه با عظمت حضرت روحا... تقدیم کرده و چنین مینگارد:

«تقدیم به آن روح پر فتوح و جاویدان که در کنار پیامبران، شهدا و اهل بیت پیامبر اکرم آرمید...

این اشعار را که برگرفته از روش و سیره امام خمینی کبیر در پیمودن راه جدش امام علی علیهالسلام و شهدای کربلاست، به روح بلند و ملکوتی آن رهبر عظیم تقدیم میکنم... باشد که بخش کوچکی از دین خود را نسبت به او ادا کرده و گوشههایی از افکار خود درباره آن بتشکن زمان را به رشته تحریر درآورم و به امید آنکه با بهره‌‌گیری از راه روشن امام(ره) و انوار جاویدان او لیاقت آن را پیدا کنم که در قیامت در کنار او و همراه او باشم...»

اشعار کتاب، مضامین مختلفی را در بردارد که از آن جمله میتوان به ویژگیهای شخصیتی حضرت امام(ره)، عشق امت به امام(ره)، ارتباط روحی امام(ره) با اسلام ناب و اهل بیت، مراحل پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری ایشان، تقارن میلاد حضرت امام رحمتا... با ولادت حضرت فاطمه زهرا سلاما...، امام(ره) و فرهنگ عاشورا و شهادتطلبی، ارتحال جانگداز امام(ره) و عزاداری ملت داغدار، یاران امام(ره) همچون شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر، رهبر معظم انقلاب حضرت آیتا... خامنهای و برخی علما و مراجع تقلید و... اشاره کرد.

عنوان اشعار عبارت است از: ای رهبر...، ای شهر خمین! یاد تو، عطر دل انگیز است...، دل­ها می­طپد...، ای یاور مستضعفان...، شهادت، اسلام، درخشیدن گرفت و...

در ترجمه­ای از قطعه­ای از شعرهای این مجموعه می­آید:

ای شهر خمین

هر صبحدم، در دشت­های تو

گل نرگس می­شکفد

و با خود عطر خوش امام(ره) را به همراه دارد...

ای خمین

کاش می­دیدی که مادران، چگونه می­گریستند

و کودکان خردسال، که از مادر می­پرسیدند:

خمینی(ره) کجاست؟

پدر ما کجا رفت؟

https://shoma-weekly.ir/BMVgas