نگاه

پایانی برای آغازی راهبردی

تصریح آغاز این راهبرد بستگی به نحوه اجرای تکالیف شما در اجرای برجام دارد. از این به بعد مسامحه و ساده‌اندیشی و سهل‌اندیشی و اعتماد به دشمن ممنوع است.

نصر عزیزی

1- شاکله توافق برجام نشان میدهد همه اتاقهای فکری و مطالعاتی و مغزهای متفکر دشمن بسیج شدهاند تا افق نبردهای سخت آمریکا را چه در تهدیدات جنگ روانی و چه در اقدامات چند جانبه عملی به نبردی نرم با نظام جمهوری اسلامی تغییر دهند که یکی از ابعاد آن پروژه نفوذ بلند مدت میباشد که مقام معظم رهبری ضمن تایید دغدغههای منتقدان این کید را برملا کردند. بنابر این بخشی از جهتگیری ابلاغیه رهبری به رئیس شورایعالی امنیت کشور به موضوع افق نبرد نرم آمریکا اختصاص داشت که در تداوم نبرد نرم فرهنگی پیگیر روزنههایی برای نبرد نرم سیاسی و اقتصادی و امنیتی بودهاند.

2- تلقی پیام فصل الخطابی ولی امرمسلمین قبل از اینکه به پایان اختلاف دو نوع دیدگاه در کشور مربوط باشد، به هوشیاری و بیداری کارگزاران نظام و نخبگان جامعه و ترفند دشمنان و هماهنگی و همدلی و توجه به شرایط پیچ تاریخی انقلاب و اوضاع منطقه و عمق سیاست مقطعی نرمش قهرمانانه نظر دارد. لذا اگر چه هدایت آقا توأم با تقدیر ویژه از گروه مذاکره کننده و گروه منتخب برجام مجلس و اقدام محتاطانه مجلس بود، در عین حال توطئه اختلافافکنی و دوقطبیسازی و احتمالا بهرهبرداریهای نادرست انتخاباتی را خنثی نمود و مسیر وحدت را در این مقطع حساس تثبیت نمود.

3- پیام برجامی آقا از این جهت آغازی راهبردی است که به دشمن مأیوس بفهماند هر آنچه را که طی 36 سال تجربه آموخته و علیه انقلاب اسلامی بهکار گرفتید، و با دستکشهای مخملی و نامههای منافقانه و التماسهای دعوت به مذاکره هستهای برای رویکردهایی جدید در پشت توافق برجام عملی سازید، همگی با تدبیری الهی رشته گشته و نسل سوم انقلاب تا رسیدن به اهداف الهی و آرمانی امام راحل و قطع دست بیگانگان از حریم مسلمانان و رفع ظلم از جهان کمربندها را بسته است و این بار فتنه جنگهای دویست ساله صلیبی نه تنهاگیریایی ندارد، بلکه موحدان عالم در جستجوی انتظاری الهی به پویایی همایش 20 میلیونی اربعین حسینی اقدام میکنند و اینها تحقق تدریجی خواستههای الهی امام راحل میباشد که موضوع برجام علیرغم همه ضعفهای آن فرصتی است که مکر خداوند را در 8 و 10 و 15 سال آینده به رخ شماها خواهد کشاند و چه بخواهید و چه نخواهید این حقیقت که برجام هم مایه ذلت و خواری شما و عزّت و سربلندی ما خواهد بود، تحقق یافتنی میباشد.

4- از نکات راهبردی پیغام برجامی رهبری استفاده میشود که مسئولان اجرایی و دستاندرکاران در مراودات بینالمللی خود را در قامت ملتی متحد و وفادار و سرافراز و پیروز بدانند که شهادت یک سردار بسیجی چون شهید همدانی آن چنان زلزلهای ایجاد میکند و به همان میزان هم شهید عماد مغنیه لبنانی از افتخارات انقلابی است که امثال آنها خارچشم آمریکاییها و صهیونیستها بودهاند و باید در مقابل گاوچرانهای غربی مثل شیر بغرند آنچنان که رجزخوانی طلبهای فدوی ولایت چون سید حسن نصرالله آرامش را از اسرائیلیها سلب نمود.

تصریح آغاز این راهبرد بستگی به نحوه اجرای تکالیف شما در اجرای برجام دارد. از این به بعد مسامحه و سادهاندیشی و سهلاندیشی و اعتماد به دشمن ممنوع است.

5- آن طوری که معلوم است برخی دنیاپرستان دندانهای اشتهای سیری ناپذیر خود را تیز کردهاند تا با تلقینها و لایهسازیها و رانتبازیها راه را برای ورود کالاهای مصرفی و روی دست مانده و بنجل آمریکا و اروپاییها باز نمایند و تولید ضربه خورده ما را برای همیشه نابود سازند و با وابستگی کشور راه نفوذ را باز نمایند این خطر در کمین است و در پیغام آقا با صراحت تاکید شده است. انتظار ملی این است که صدا و سیما با رصد هوشمندانه، فرایند مستمر واردات و قراردادهای بینالمللی را به اطلاع ملت برساند.

6- در این ایام عاشورا ما آمریکای ظالم و ستمگر و صهیونیسم بینالمللی و مزدوران آل سعود را بقایای بنی امیه و یزیدیان میدانیم و کینه محمدی و علوی انتقام خون امام حسین(ع) را با اشداء وعلیالکفار تا سرنگونی آنها از دل خود پاک نمینماییم. گروه ناظر شورایعالی امنیت ملی از افراد شجاع و بصیر و آگاهی انتخاب شوند که به عنوان دیدهبانان صحنه نبرد نرم با آمریکا و همپیمانانش از روند تحقق تاییدیه برجام رهبری حفاظت و حراست نمایند و از مشورت و صداقت منتقدان و صاحبنظران دلسوز استفاده نمایند. این نیز آغازی برای اصلاح روند مدیریتی دولت خواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/BdIybn