نگاه

پاک کردن صورت مسئله کار ناتوان‌هاست

انسان‌ها زمانی که نمی‌توانند مشکلات را حل کنند به پاک‌کردن صورت مسئله رو می‌آورند، معتقد نیستم که مشکلاتمان وصل به حل مسئله هسته‌ای است چنانچه اگر توافق خوبی هم صورت بگیرد و عزت و منافع کشور حفظ شود از آن استقبال می‌کنیم.
احمد کریمی اصفهانی- وصلکردن مشکلات داخلی در زمینه اقتصادی به تحریمها یا مسئله هستهای اشتباهی محض است. بسیاری از صاحبنظران اقتصادی معتقدند که حدود هشتاد درصد مشکلات اقتصادی به دلیل سوء مدیریت و عدم برنامهریزی صحیح مسئولان مربوطه است و فقط بیست درصد باقیمانده به صورت طبیعی به تحریمها مربوط میشود.

درست است که موضوع تحریمها در طی سالهای گذشته لطمات جبرانناپذیری را نصیب کشورمان کرده است، اما این موضوع بخش محدودی از مشکلات ما را شامل میشود، لذا مسئولین باید به جای نسبت دادن مشکلات به تحریمها به فکر چارهاندیشی و اتخاذ یک راهکار درست برای اقتصاد کشور باشند.

از زمانی که تحریمهای ظالمانه علیه ملت ایران آغاز شد یک فرصت طلایی برای کشور بهوجود آمد که بتوانیم از کشور وارداتیبودن فاصله بگیریم و به سمت بومیشدن پیش برویم و در تمامی زمینهها به پیشرفتهای قابل توجهی دست پیدا کنیم و باید این موقعیت را قدر بدانیم.

انسانها زمانی که نمیتوانند مشکلات را حل کنند به پاککردن صورت مسئله رو میآورند، معتقد نیستم که مشکلاتمان وصل به حل مسئله هستهای است چنانچه اگر توافق خوبی هم صورت بگیرد و عزت و منافع کشور حفظ شود از آن استقبال میکنیم.

با تمامی احترامی که برای شخص رئیسجمهور قائلم؛ اما با اظهارات ایشان موافق نیستم،: طی سی سال گذشته برتری ما نسبت به آمریکا و اروپا موجب ایجاد امید در میان ملتهای دیگر شده است و مسئله استکبار ستیزی و در مقابل ظالم ایستادن یکی از امتیازات کشور ماست که نباید از کنار این مسئله به سادگی گذشت.

کاربرد اینگونه ادبیات از سوی مقامات و مسئولین ارشد کشورمان جای تعجب و تامل دارد و صدمات بسیاری را در بعد داخلی نصیب کشور خواهد کرد، لذا انتظار میرود مسئولین به خصوص در ردههای بالا نسبت به اظهارات خود دقتنظر بیشتری را اتخاذ کنند، زیرا اظهارات بدون اساس آنها فضای عمومی کشور را با مشکلات بسیاری مواجه خواهد کرد.

https://shoma-weekly.ir/xU4orD