ادب و هنر

وقتی که مستند 162، مجریان صدا و سیما را به چالش می کشاند

مستند "162" با موضوع نقد و بررسی ویژه برنامه های سال تحویل سال 91 شبکه های دو و سه سیما و اجرای نامطلوب برخی مجریان نقد جدی به صدا و سیما وارد کرده است.
مستند "162" با موضوع نقد و بررسی ویژه برنامه های سال تحویل سال 91 شبکه های دو و سه سیما و اجرای نامطلوب برخی مجریان نقد جدی به صدا و سیما وارد کرده است.
به گزارش خبرنگار شما از جلسه نقد و بررسی مستند 162 ساخته بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) که در تالار اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، این فیلم مستند توانست با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده و ضرورت نقد جدی و نه فرمایشی برنامه های مختلف هنری، سینمایی و تلویزیونی را بیش از پیش آشکار سازد.
این مستند که به نقد ویژه برنامههای سال تحویل شبکههای دو و سه سیما میپرداخت، تلفیقی از بخشهای گلچین شده این برنامهها با اجرای احسان علیخانی، آزاده نامداری و فرزاد حسنی و نقد و نظر کارشناسان مختلفی از جمله فروغ نیلچیزاده بود که خود در برنامههای بسیاری در تلویزیون به عنوان کارشناس ظاهر میشود.
در این مستند نسبت به حضور خوانندگانی چون فریدون آسرایی، رضا صادقی، حمید عسگری، شهرام شکوهی و... در شب سال تحویل در تلویزیون نقد صورت گرفت و تصاویری نیز از حضور این افراد در کنسرتهایشان پخش شد.
همچنین با زیر ذره بین قرار دادن برخورد مجریان با مهمانها نسبت به تفاوت حضور افراد در تلویزیون و مجامع دیگر اعتراض صورت گرفت و تفاوت حضور بازیگری چون شبنم قلیخانی -که ایفاگر نقش حضرت مریم بوده ، در تلویزیون و مجامع سینمایی و عکسهایی که در فضای مجازی منتشر میشود، یک نوع نفاق معرفی شد.
"162" که بر اساس شماره روابط عمومی سازمان صدا و سیما این عنوان را برایش انتخاب کردهاند، نقدهایی نیز به انتخاب مهمانها برای شب سال تحویل وارد کرد و خانوادههایی که در این برنامهها به عنوان خانواده موفق شناخته میشوند، فاقد این ویژگی خوانده شدند. از آن جمله میتوان به حضور نیوشا ضیغمی و همسرش در برنامه شبکه دو اشاره کرد که بسیار نقد شد.
قسمتی از چالش احسان علیخانی با حجت الاسلام شهاب مرادی درباره اسکار و واکنش مجری و تلاش او برای عوض کردن موضوع نیز جزو بخشهای گلچین شده این برنامه بود که با حرفهای علیخانی در همان برنامه پیرامون نقدپذیری مونتاژ شده بود. بخشهایی از اجرای فرزاد حسنی و اشارههای مستقیم او به عوامل پشت صحنه روی آنتن زنده در ادامه پخش شد و کارشناسان در این رابطه اظهار کردند که حتی تهیه کننده در برنامه سال تحویل قدرتی از خود نداشته و رهبری برنامه با مجری بوده است.
همینطور حضور خنده بازاریها در برنامه و آواز خوانی و بشکن زدن مجری و مهمانان در برنامه سال تحویل شبکه سه نیز از دیگر موارد مورد نقد مستند نامبرده بود.
این مستند به تهیه کنندگی علی فروغی اصل در بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) تولید شده و وحید گرایلی مدیر تولید، امید آریا تدوینگر، مسعود کریمی راوی و سینا معتضدی نویسنده آن است.
به گزارش خبرنگار شما :رمضان شجاعی کیاسری نماینده مجلس و نائب رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما و مهدی کوچک زاده دیگر نماینده مجلس، افرادی بودند که پس از نمایش فیلم مستند "162" سخنرانی ایراد نمودند..

https://shoma-weekly.ir/ARhh8d