نگاه

وظیفه موتلفه در گام دوم

موتلفه ی اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی می داند باید تحزبی در تناسب با بیانیه ی گام دوم و توسعه ی نظام اسلامی و صدور انقلاب اسلامی داشته باشد
دکتر بادامچیان

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی

رب أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لی مِنْ لَدُنْکَ سُلْطَانًا نَصِیرًا

خداوند قادر را شکر و حمد می کنیم که توفیق به یاران عطا فرمود دوره دوازدهم در حزب موتلفه ی اسلامی فعالیت و انجام وظیفه داشته باشند. دوره دوازدهم بسیار سخت و پرکار بود. دولت در اختیار اصلاح طلبان اعتدالی با نارضایتی شدید مردم،و حزب بر اساس مصلحت اجبار به مدارا داشت. تا از مطالبه گری حزبی دشمنان مستکبر که در پی اغتشاش و آبان قرمز بودند، سوء استفاده نکنند.

تراکم رقابت ها در انتخاب های 5 گانه در این دوره، از شورایاری ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات مجلس یازدهم، انتخابات دولت سیزدهم و انتخابات میان دوره ای، وحدت جبهه ی اصولگرا را تهدید می کرد.کثرت داوطلبان در طیف اصولگرا، احتمال موفقیت خطوط دیگر را بالا می برد. افزایش بی سابقه ی گرانی ها و تورم، هزینه ی یک حزب دارای گسترده سراسری در کشور را بشدت بالا برد که طبعا تامین مشروع و حلال آن که بستگی به هدایای مردمی حلال دارد. بسیار سخت شد. افزایش هزینه های زندگی برای مردم و کم شدن درآمد آنها میزان کمک های مردمی به حزب را کاهش میداد.رقابت های غلط علیه تشکل های خودی به ویژه موتلفه ی اسلامی زمینه را برای اختلافات و درگیری ها و منازعات جناحی تشدید کرده بود.جنگ نرم و روانی و گسترش شبکه های مجازی انحرافی و استکباری یکی دیگر از مشکلات این دوره بود که باقی است.

فشار خطوط انحرافی و نفوذ و عوامل داخلی در خدمت استکبار علیه تشکلهای ارزشگرا به ویژه موتلفه ی اسلامی در این دوره بسیار سنگین و پرفشار گردید و سایر مواردی که نیازی چندان به ذکر همه آنها نیست.

علیرغم همه ی این مشکلات و عقبه ها، موتلفه ی اسلامی توانست در دوره دوازدهم، فعال و پرنشاط، تکالیف الهی و انقلابی را در خط ولایت پیگیری کند و با موفقیت خوبی این دوره را به پایان برساند.

اکنون حزب با انسجام بیشتربهتر تشکیلاتی، افزایش فعالیت های ساختاری،ارائه ی آموزش های نوین، مدیریت روابط بین المللی و گسترش آن با احزاب کشورهای دیگربه ویژه اسلامی، تقویت ارتباطات با احزاب مقاومت اسلامی، در سپهر سیاست ایران حضور دارد.

حضور موفق در انتخابات های 5 گانه و حفظ وحدت و تعامل با نیروهای اصولگرا در محوریت روحانیت محترم، فعالیت گسترده ی حزبی در انتخاباتها و بسیج نیروهای حزبی در سراسر کشور برای حمایت از آیت الله رئیسی و کوشش برای شکل گیری اکثریت نمایندگان مجلس از عناصر اصولگرا و انتخاب عناصر متدین برای شوراها از اقدامات ارزشمند این دوره توسط حزب موتلفه اسلامی بود.

رویکرد در دوره سیزدهم

با یاد و نام خداوند متعال دوره جدیدی را با همت همه ی یاران و دوستان، در گام دوم انقلاب اسلامی، شروع کرده ایم. دوره ی سیزدهم دوره ای است که از اهمیت ویژه و سرنوشت سازی برای موتلفه ی اسلامی برخوردار است.

در این دوره باید از موتلفه اسلامی حزبی قوی و مقتدر و کارآمد و جامع و بازویی پرتوان برای نظام جمهوری اسلامی و ولی امر مسلمین و ملت و کشور ایران بسازیم .

ان شاء الله ما می توانیم.

در این دوره حزب موتلفه اسلامی با شعار "تحقق گام دوم در تحزب و جامعه و دولت اسلامی" فعالیت می کند.بیانیه گام دوم منشور انقلاب اسلامی و نظام می باشد. تحقق امور مندرج در این منشور با تحزب خدا محور اسلامی، آسانتر و بهتر می شود و موتلفه همه تجربیات بیش از نیم قرن خود را در این تحقق بکار خواهد گرفت.

تحزب اسلامی لازمه و ضرورت نظام مردم سالاری ولایی است. امیرالمؤمنین علی علیه اسلام حزب دارد و پیامبر اسلام فرموده اند حزب علی، حزب الله، حزب علی علیه السلام حزب الله است و شیعه ی علی به تبعیت از امام اول خود، نیاز به تحزب حزب اللهی دارد و راه غلبه و پیروزی و موفقیت و راه رستگاری و فلاح به فرموده ی قرآن مجید در حزب الله است.

موتلفه ی اسلامی این ضرورت نظام را در قبل از تاسیس نظام و پیروزی انقلاب به صورت حزبی همه جانبه از سیاست تا جهاد مسلحانه و پاک و با تقوا و کارآمد و... مدیریت کرد و در زندان و شکنجگاه و میدان و صحنه اجتماع همه جا خوش درخشید.

با تاسیس نظام جمهوری اسلامی در جهت وحدت امت با امامت در حزب جمهوری اسلامی، با نظر امام خمینی ادغام شد و پس از تعطیل حزب با اجازه صریح و شفاف امام موتلفه اسلامی را فعال کرد و پس از رحلت امام، با اجازه صریح امام خامنه ای راه را ادامه داد که اکنون در سیزدهمین دوره فعالیت جدید خود قرار دارد.

خدا را حمد و شکر می گوئیم که در این دوره حساس حزب موتلفه اسلامی با سلامت مالی و سیاسی و اخلاقی، در همه ی زمینه ها استوار ایستاد و هزینه ها را بجان پذیرفت و انعام شهادت به طیفی از یاران از عراقی و مطهری در سال 58 و بهشتی و رجائی و باهنر در سال 60 و سایر یاران در سال های بعد تا شهید خرسند شهید لَیْلَهِ الْقَدْرِ، نشانه ی این حضور فعال و مستمر وضد استکبار و نفاق ستیز است .

تحزبی متناسب با گام دوم

موتلفه ی اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی می داند باید تحزبی در تناسب با بیانیه ی گام دوم و توسعه ی نظام اسلامی و صدور انقلاب اسلامی داشته باشد.انشاء الله در ساخت تحزب و جامعه ی نمونه و دولت اسلامی گام های بلندی را برخواهد داشت. به شرط آنکه همه یاران حزبی، در این مسیر جهاد و خدمت و شهادت با همت بلند و همه جانبه فعال باشند. شورای مرکزی جدید را در راستای همین گام دوم انتخاب کنند و همه با هم ربنالله گو استقامت در هدف و مکتب و راه و خواسته ها داشته باشند.

وَ اِنَّ اللهَ عَلی نَصرِهِم لَقَدیر

https://shoma-weekly.ir/QoGo2D