نگاه

وظیفه مهم خانه احزاب

هر حزبی تعداد کثیری از جامعه را نمایندگی می‌کند و به جای اینکه مسئولین ما مستقیم با مردم صحبت کنند، با تعداد کمتری از کل جامعه که آنها را نمایندگی می‌کنند، در ارتباط می‌شوند، البته مشروط بر اینکه همه گروه‌ها و جناح‌ها نماینده داشته باشند و با حرکت در این مسیر خانه احزاب خوبی خواهیم داشت.

احمد کریمی اصفهانی- اکثر کسانی که تجربهای در خانه احزاب داشتند، براین عقیده بودند که اساسنامه باید در خانه یا باشگاه احزاب به تصویب برسد.اساسنامه باید دربرگیرنده نظرات همه احزاب باشد و همچنین هرکدام از احزاب باید نظراتشان تامین شود.

مقرر شده است هرسه جناح به طور مساوی نمایندگانی را در خانه احزاب داشته باشند، این موضوع باعث میشود که هیچ جناحی به صورت یکطرفه و بینتیجه در خانه احزاب فعالیت نکند. نماینده هر جناح باید در درون آن جناح انتخاب شود، نمایندگان نباید در مجمع انتخاب میشدند، زیرا با این عملکرد به دوران گذشته باز میگشتیم و هرکس که میتوانست لشکرکشی میکرد.

برای تصویب مصوبات، باید سه چهارم یا چهار پنجم اعضا رای دهند که همین امر باعث میشود نظرات همه اِعمال شود؛ اما در غیر اینصورت مصوبهای نخواهیم داشت.

ما میخواهیم همه کسانی که در خانه احزاب حضور دارند برای دوام خانه یا باشگاه احزاب بکوشند و از این امر عدول نکنند، اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، به نظر میرسد فعالیت خانه احزاب مثمر ثمر واقع شود و بتواند مطالبش را انتقال دهد و پلی بین مردم و دولتمردان شود. هر حزبی تعداد کثیری از جامعه را نمایندگی میکند و به جای اینکه مسئولین ما مستقیم با مردم صحبت کنند، با تعداد کمتری از کل جامعه که آنها را نمایندگی میکنند، در ارتباط میشوند، البته مشروط بر اینکه همه گروهها و جناحها نماینده داشته باشند و با حرکت در این مسیر خانه احزاب خوبی خواهیم داشت.

خانه احزاب زمانی میتواند تشکیل شود که تمام جناحها بتوانند در آنجا مطالبشان را بگویند. نباید جناحهای اصولگرا و یا اصلاحطلب به صورت لشکرکشی حضور یابند و تمام جایگاهها را تصاحب کنند.

وجود تعامل میان احزاب و دولت به صورتی سازمان یافته باعث هرچه بهتر منتقل شدن مطالبات مردم از سوی احزاب به دولت است.

https://shoma-weekly.ir/kbISxk