نگاه

وظیفه ای در راستای شکرگزاری نعمت بزرگ ولایت فقیه

تدبیر هوشیارانه رهبر معظم انقلاب در طول فتنه 88 تا انتخابات 92 ، نشان داد که چگونه الطاف خفیه الهی در مسجد ابوذر تهران در 32 سال پیش شامل حال ملت ایران و جهان اسلام گشت. بر ما است که قدر دان این نعمت باشیم که کلام وحی بشارت و انذاری را در کنار هم داده است که اگر شکرگذار باشیم، بر نعمت افزوده شده و اگر کفران ورزیم عذاب الهی شدید است.
محمد علی امانی- 32 سال قبل، تقدیر الهی سبب شد تا تدبیر دشمن به نسخه بدل خود تبدیل شود. در سلسله تلاشهای مزدوران استکبار در ترورهای متفکران نهضت امام، ششم تیرماه ترور نافرجامی رخ داد که سبب حفظ کشتی بان سالهای بالندگی انقلاب اسلامی از حادثه انفجار هفتم تیر شد و آیت الله العظمی خامنه ای که در آن روزگار بیشتر به عنوان خطیب جمعه تهران شناخته می شد؛ برای روزهای دشوار پس از امام خمینی (ره) ذخیره گشت.

نگاهی گذرا به حوادث سالهای پس از بنیانگذار کبیر انقلاب، نشانگر دشواری دوچندان رهبری جامعه در این مقاطع زمانی است. روزگاری که دسایس دشمنان از کودتای نظامی و جنگ سخت، به سوی شبیخون فرهنگی و جنگ نرم تغییر مسیر داد و تزویر و نفاق پیچیدهتر شد.

 در چنین شرایطی تدابیر و دوراندیشی رهبر معظم انقلاب بود که توانست جامعه را در مسیر تعالی و رشد و کمال به جایگاهی برساند که دشمنان به عنوان کشوری قدرتمند بر اساس صاحب نفوذ در قلوب مردم جهان با آن مواجه گردند و مراکز مطالعاتی آنها با توضیح بی فایده بودن تلاشهای دشمنانه، توصیه به تغییر تخاصم به تعامل بدهند.باید قدر این نعمت بی نظیر را دانست. نعمتی که توانست تفرقه و تشویش پدید آمده در جامعه بر اساس کژرفتاری ها را اصلاح نماید و آرامش و رفاقت را چنان استوار کند که دیدار نامزدهای فاقد رأی اکثریت در یک انتخابات پرشور با نامزد پیروز، سراسر صمیمیت و اعلام همراهی باشد.

این نعمت بزرگ دو بعد دارد؛ نخست نظام امامت و امت است که به تعبیر حضرت صدّیقه طاهره سلام اللّه علیها در خطبه معروفشان،  ففرض اللّه...  الإمامه لمّا من الفرقه. پس خداوند ... امامت و رهبرى را به جهت جلوگیرى از تفرقه واجب فرموده است.

نظامی که فراتر از نظام بروکراسی با دلهای مردم ارتباط بر قرار می کند و بنای آن با تقوای الهی استوار گردیده است.در کنار این ساختار پر ارزش امامت و امت که ارمغان  امام خمینی برای بشر متحیر عصر حاضر از میان متون الهی است؛ شخص حقیقی رهبر امت نیز اهمیت ویژه ای دارد تا آنجا که روایات مختلف ائمه ما در بیان ویژگی های چنین جایگاهی است...

به عنوان نمونه امیرالمومنین علی علیه السلام در خطبه 172 نهج البلاغه می فرمایند: "ای مردم سزاوار ترین اشخاص به این امر کسی است که در تحقق حکومت نیرومند تر و در آگاهی از فرمان خدا داناتر باشد ؛ تا اگر آشوب گری به فتنه انگیزی برخیزد به حق بازگردانده شود و اگر سر باز زد با او مبارزه شود. "

تدبیر هوشیارانه رهبر معظم انقلاب در طول فتنه 88 تا انتخابات 92 ، نشان داد که چگونه الطاف خفیه الهی در مسجد ابوذر تهران در 32 سال پیش شامل حال ملت ایران و جهان اسلام گشت.

بر ما است که قدر دان این نعمت باشیم که کلام وحی بشارت و انذاری را در کنار هم داده است که اگر شکرگذار باشیم، بر نعمت افزوده شده و اگر کفران ورزیم عذاب الهی شدید است.

از جمله شکرگزاری این نعمت یاری نمودن رهبری در لحظات سرنوشت ساز کشور است. بر ما در حزب موتلفه اسلامی است که در این مسیر کوشا باشیم، آنچنان که نماینده امام در موتلفه اسلامی، شهید مظلوم دکتر بهشتی درباره تحزب می فرمود که "این تشکیلات باید تحقق بخشنده نظام امت و امامت باشد، چون نظام اسلامی ما نظام امامت  و امت است؛ نه این که معارض امامت باشد.” و امروز که رهبر فرزانه انقلاب در دو سخنرانی پس از انتخابات کمک به دولت را خواسته است، لبیک به این ندا وظیفه ای است در راستای شکرگزاری نعمت بزرگ ولایت فقیه.

* قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی

 

https://shoma-weekly.ir/7yOAaG