نگاه

وظیفه انقلابی امروز ما

در جلساتی که در محضر بزرگان به مناسبت‌های مختلف داشتیم، این موضوع را مطرح کردیم که برای اداره کشور باید از ظرفیت حزبی استفاده کرد و در محافل مختلف سیاسی هم که این موضوع را مطرح کردیم، معتقد هستیم امروز وظیفه و رسالت ما به‌عنوان یک حزب دینی، این است که بتوانیم نیروهای متدین و معتقد به انقلاب اسلامی را در کنار یکدیگر فرابخوانیم و از وجود آنها برای اداره کشور امور جامعه اسلامی استفاده کنیم.
محمد علی امانی- در خط مشی و اساسنامه باقی مانده از بزرگان ما که در سال 42 فعالیت در مؤتلفه اسلامی را شروع کردند و تعدادی از آنها شهید شدندو یا به رفقای شهیدشان پیوستند و تعدادی دیگر از آنها الآن از پیشکسوتان نهضت اسلامی هستند، موضوع تشکیل جامعه نمونه اسلامی درج شده و به دنبال این موضوع انسجام کار تشکیلاتیشان را شروع کردند. ما هم که بعد از انقلاب به لطف الهی به جمهوری اسلامی رسیدیم، حرکت انسجامیمان در راستای همین موضوع است. اگرچه شرایط امروز با دهه چهل و پنجاه خیلی متفاوت هست. ما یک مجموعه سیاسی بودیم که پس از اینکه حزب جمهوری اسلامی بنا به امر امام کارش متوقف شد، بر اساس اذنی که از امام (ره) دریافت کردیم مجددا کار تشکیلاتی خود را شروع کردیم.

اینک به عنوان یک مجموعه حزبی انصار ولایت و نیروهایی که برای صیانت از انقلاب دور هم جمع میشویم، دغدغه حفظ حکومت دینی داریم؛ لذا وظایف و تکالیفمان نسبت به دهههای چهل و پنجاه خیلی متفاوت است.

ما معتقدیم برای حفظ جمهوری اسلامی نیاز به یک کار تشکیلاتی منسجم هست و بر این مبنا است که ما ارتباط تشکیلاتیمان در استانها و شهرستانها را تقویت میکنیم.

حزب مقتدر موقعی میتواند مقتدر باشد که برایاداره کشور برنامه داشته باشد و در مورد برنامهای که دارد نیرو داشته باشد، با اعتقاد به این دو موضوع و برای صیانت از نظام اسلامی سالهاست همه توان خودمان در کشور را معطوف کرده ایم که به این جایگاه برسیم.

در جلساتی که در محضر بزرگان به مناسبتهای مختلف داشتیم، این موضوع را مطرح کردیم که برای اداره کشور باید از ظرفیت حزبی استفاده کرد و در محافل مختلف سیاسی هم که این موضوع را مطرح کردیم، معتقد هستیم امروز وظیفه و رسالت ما بهعنوان یک حزب دینی، این است که بتوانیم نیروهای متدین و معتقد به انقلاب اسلامی را در کنار یکدیگر فرابخوانیم و از وجود آنها برای اداره کشور امور جامعه اسلامی استفاده کنیم.

با اینکه هیچ حمایتی از هیچ دولتی نشدیم، همه توان مجموعه را مصروف کردیم و با ظرفیتهایی که بین دوستانمان در کشور بوده، احزاب و طرافدارانمان یک چنین ظرفیتی را در سطح کشور ایجاد کردیم. این یک نوع پیشگامی است در وظایف و تکالیفی که امروز به عهده ما بوده است. ما معتقد هستیم همانطور که رهبری سربازان نظامی برای صیانت از مرزهای جغرافیایی کشور نیاز دارد ، حزب اسلامی هم برای مرزهای فرهنگی، اعتقادی و سیاسی کشور نیاز است. از این رو بعنوان یک جریان حزبی اعتقاد داریم، به عنوان تکالیفمان حرکت خودمان را انجام میدهیم، و امروز این قالب در حزب هست و آنجایی که امر رهبری باشد بدون شک مطیع هستیم و همه توانمان را در خدمت رهبری قرار میدهیم. ارتباط تشکیلاتی با بدنه اجتماعی کشور و با آحاد مردم در سطح شهرستانهای سراسر کشور داشته ایم و مطالبات آنها را لمس کردیم. به عنوان یک جریان حزبی معتقد هستیم که اگر بتوانیم اطلاعات عمومی کشور را از طریق دفاترمان به مرکزیت حزب منتقل کنیم و مرکزیت حزب بعنوان گوش و چشم بینای نظام اسلامی بتواند این اطلاعات را به مدیران کشور ارائه دهد، این بعنوان تکلیف دینی و اعتقادی حزبیمان میتواند موثر باشد و ما در راستای این حرکت گام برمیداریم.این دیدگاههایمان را هم در دولتهای مختلف مطرح کردهایم؛ به هر حال از شخصیتهای حزبیمان در دولتهای مختلف بودند و دیدگاههای خودمان را در آنجا مطرح کردیم، چه در دولت بودیم و چه نبودیم نظرات ناصحانه و دیدگاههای مؤتلفه اسلامی را منتقل کردیم و بیارتباط نبودیم و در هر جا که لازم بوده است دیدگاههای مؤتلفه را مطرح کردیم، به بعضی از آنها عمل کردهاند و به بعضی از آنها هم عمل نکردهاند. ولی از آنجا که حزب مؤتلفه اسلامی تا به حال تا به حال چنین توفیقی نداشته که در یک دولت، مجموعه ای از نیروها را برای اداره کشور داشته باشد؛ در تحقق این دیدگاه ها به به صورت صددرصد نرسیدیم. اینک در این مسیر حرکت میکنیم تا به آن نهایت نظرمان برسیم. وقتی میتواند یک حزب مقتدر باشد که آن دو موضوع را داشته باشد.

https://shoma-weekly.ir/O5Scxb