نگاه

وضوی عشق

یکی از اعضای شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی گفت: این بهترین موقع برای کوبیدن قانونی بنی‌صدر است. دکتر آیت باید علیه او به دیوان عالی کشور شکایت کند. شهید مظلوم پاسخ داد: امام بعد از عرایض من فرمودند: اگر بشود شما یک میثاق وحدتی با آقای بنی‌صدر ببندید. آقای آیت نظر شما چیست؟ آیت گفت: باید به نظر امام عمل کنیم.
یادبود شهید حسن آیت- یکی از اعضای شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی گفت: این بهترین موقع برای کوبیدن قانونی بنیصدر است. دکتر آیت باید علیه او به دیوان عالی کشور شکایت کند.

شهید مظلوم پاسخ داد: امام بعد از عرایض من فرمودند: اگر بشود شما یک میثاق وحدتی با آقای بنیصدر ببندید. آقای آیت نظر شما چیست؟ آیت گفت: باید به نظر امام عمل کنیم.

***

کیهان که آن روزها زیر نظر خاتمی اداره میشد؛ با عزل بنی صدر هم از حمله به آیت منصرف نگشت. شهید حسن آیت، چند روز قبل از شهادت درپاسخ نوشت: من از این مسائل هراسی ندارم، بلکه خوشحال هم میشوم، زیرا متوجه میشوم که ضرباتم به ضدانقلاب کاری و مؤثر بوده که آنها را به حرکات مذبوحانه وادار ساخته است. زیرا‌‌ همان طور که امام فرمودند «امروز هرکسی را ضد انقلاب بیشتر به او حمله کرد، بدانید که او مؤثرتر بوده است» و شما میبینید که از ابتدای انقلاب تا کنون به هیچکس به اندازه اینجانب از طرف ضدانقلاب حمله و فحاشی نشده است. در و دیوار و روزنامهها و حتی سطح خیابانها را از شعارهای علیه اینجانب پرکردهاند... ولی چه باک؟ «من‌‌ همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق/چارتکبیر زدم یکسره برهرچه که هست»

https://shoma-weekly.ir/VPfzYE