نگاه

ورود جنگ نرم به سبک زندگی

باید به این موضوع توجه کنیم که کاهش و کنترل جمعیت از کجا نشأت می‌گیرد و چه چهره‌ها و جنبه‌هایی دارد. امروزه عده‌ای سخنانی را مطرح می‌کنند که ظاهر گفته‌های آن‌ها جذاب است و انسان‌ها آن‌ها را قبول می‌کنند اما باید دقت کرد که پشت این چهره‌ها چه برنامه‌هایی است؟ یکی از اهداف این افراد ریشه‌کن کردن نسل‌ کدام انسان‌ها است؟
لاله افتخاری- دشمنان از گذشته برای سبک زندگی، غذا، پوشاک، ورزش و درمان برنامهریزی کردهاند. شاید بتوان برای نمونه به تغییر مصرف محصولات کشاورزی را به عنوان زیرمجموعه سبک زندگی اشاره کرد، متأسفانه هم اکنون بسیاری از محصولات کشاورزی که ما مصرف میکنیم منجر به کاهش فرزندان، عقیمسازی و ناباروری میشود. فلسطینیها سالهاست موضوعی را مطرح میکنند که زمانی که ما میخواستیم به حج اعزام شویم بر ما الزام میکردند واکسنی را تزریق کنیم که منجر به عقیمسازی فلسطینیها میشود.

در بحث پوشاک نیز کارشناسان موضوعات زیادی را مطرح میکنند چرا که علیرغم اینکه ظاهر لباسهای عرضه شده خلاف عفاف و حجاب است، مشکلات دیگری را نیز ایجاد میکند به عنوان مثال لباسهای چسبان و مانتوهایی که در سالهای اخیر شاهد ورود آنها به بازار هستیم علاوه بر اینکه فرهنگ را خراب میکند برای سلامت نیز مضر است و برای تولید نسل مشکلات جدی را ایجاد میکند.

تنباکویی که در قلیانها استفاده میشود و مواد مخدر صنعتی از دیگر مواردی است که باید به صورت جدی با آنها مقابله کرد چرا که هم اکنون یک هجمه همهجانبه برای فساد ایجاد شده است. بحث برخی ورزشها و لوازم آرایشی و بهداشتی که هم اکنون به صورت گسترده در جامعه رایج شده است نیز از جمله موضوعاتی است که مشکلات جدی را به همراه خواهد داشت.

در حوزه جمعیت نیز به عنوان سلامت، نخبهپروری و کاهش باری که بر دوش زنان است برنامهریزیهایی انجام دادهاند که به کاهش جمعیت منجر شود. تفکری هم اکنون در جامعه در حال انتشار است مبنی بر اینکه اگر ازدواج جوانان منجر به فرزندآوری شد بهتر است تعدد فرزند نداشته باشند و این موضوع را با عنوان سلامت خانواده در جامعه نشر میدهند.

باید به این موضوع توجه کنیم که کاهش و کنترل جمعیت از کجا نشأت میگیرد و چه چهرهها و جنبههایی دارد. امروزه عدهای سخنانی را مطرح میکنند که ظاهر گفتههای آنها جذاب است و انسانها آنها را قبول میکنند اما باید دقت کرد که پشت این چهرهها چه برنامههایی است؟ یکی از اهداف این افراد ریشهکن کردن نسل کدام انسانها است؟

https://shoma-weekly.ir/4MvQix