نگاه

وحدت، دشوار اما ممکن

رایزنی‌هایی در حال انجام است و کارهای خوبی هم صورت گرفته است. یک محورهایی تعیین کرده ایم و هرکسی که محوریت جامعتین را قبول داشته باشد آن را به عنوان اصولگرا می‌پذیریم. خوشبختانه جلساتی هم بین آیت الله مصباح یزدی، آیت الله یزدی و آیت الله موحدی کرمانی تشکیل شده که مقدمه این کار است.
دکتر حسن غفوری فرد- تمام تلاش اصولگرایان بر این است که برای شرکت در انتخابات مجلس دهم به وحدت و انسجام لازم دست پیدا کنند و با یک لیست واحد وارد این انتخابات شوند.

ما امیدواریم در سایه تلاشهایی که برای وحدت جریان اصولگرا در حال انجام است، این طیف در نهایت بتواند با یک لیست واحد وارد انتخابات مجلس دهم شود ولی عوامل مختلفی وجود دارد که این تلاشها را تحت الشعاع خود قرار میدهد. از مشکلات وحدت این است که دیدگاههای مختلفی وجود دارد، چه در مورد مسائل اقتصادی و چه در مورد مسائل سیاسی و چه در مورد چگونگی همکاری با دولت.

متاسفانه با وجود تلاشهای بسیاری که برای به وحدت رسیدن جریان اصولگرا جهت شرکت در انتخابات مجلس دهم در حال انجام است، افراد و عواملی هستند که مخالفت میکنند و مانع از این انسجام میشوند، ولی ما تلاش میکنیم که به وحدت و انسجام لازم برسیم.

رایزنیهایی در حال انجام است و کارهای خوبی هم صورت گرفته است. یک محورهایی تعیین کرده ایم و هرکسی که محوریت جامعتین را قبول داشته باشد آن را به عنوان اصولگرا میپذیریم. خوشبختانه جلساتی هم بین آیت الله مصباح یزدی، آیت الله یزدی و آیت الله موحدی کرمانی تشکیل شده که مقدمه این کار است.

ما آماده ایم با همه گروهها و شخصیتهای اصولگرا صحبت کنیم؛ در خود مجلس شورای اسلامیدو فراکسیون هستند که همه اصولگرا هستند ولی اسمها فرق میکند. با تمام این گروهها در حال رایزنی هستیم و امیدواریم به یک توافق مطلوب برسیم.

امروز اصلاح طلبان از برکت این دولت دارای امکانات زیادی هستند و شرایط مساعدتری دارند. امروز بیشتر استانداران، روسای دانشگاهها، فرمانداران و بخشداران و عمده مدیران ارشد و میانی از اصلاح طلبها هستند و این را نمیشود انکار کرد. با این وجود میتوانند تاثیر گذار باشند و رای اکثریت را بهدست آورند. به نظر من امروز لزوم وحدت اصولگراها از هر زمانی در تاریخ انقلاب بیشتر است و اصولگرایان اگر بخواهند در صحنه باقی بمانند و موفق باشند، تنها راه آن رسیدن به وحدت است
https://shoma-weekly.ir/3FCiMO