نگاه

وجود زمینه تغییر در اتنخابات

ضرورت امروز چیزی جز ممانعت از دوقطبی‌شدن فضای سیاسی کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده نیست. همه جریانات سیاسی باید برای فراهم‌کردن انتخاباتی متنوع، بانشاط و اخلاق‌مدار در کنار هم قرار گیرند.
حجت الاسلام خرسند- ضرورت امروز چیزی جز ممانعت از دوقطبیشدن فضای سیاسی کشور در انتخابات ریاستجمهوری آینده نیست. همه جریانات سیاسی باید برای فراهمکردن انتخاباتی متنوع، بانشاط و اخلاقمدار در کنار هم قرار گیرند. جریانات سیاسی کشور که دلسوز نظام هستند، پیرو فرمایشات رهبری، باید با تعقل و حکمت و دوراندیشی وارد رقابتهای انتخاباتی پیشِرو شوند و از هرگونه هیجان، احساسات و تعصب در تصمیمگیریهای سیاسیشان بهدور باشند.

درهمینراستا هم قطعا جریان اصولگرایی به عنوان جریان ریشهدار و اصیل انقلابی به صورت فعال وارد صحنه رقابتها خواهد شد، اما اینکه سازوکار به چه شکلی باشد، هنوز مشخص نشده است و همچنان بزرگان این طیف سیاسی کشور مشغول گفتگو و رایزنی هستند. البته قرائنی وجود دارد که نشان میدهد اصولگرایان با ائتلاف حداکثری وارد کارزار رقابتهای انتخاباتی خواهند شد.

اصولگرایان با توجه به تجربه انتخابات گذشته درصدد حصول وحدت حداکثری هستند و اینروزها همه تلاششان را برای ایجاد بین قریبالاتفاق جریانهای وابسته به جناح راست بهکار گرفتهاند و به سفارش بزرگان این جریان، باید طیفهای مختلف اصولگرا مصالح کلی نظام و جناح راست را بر مقاصد گروهیشان ترجیح دهند تا بالاخره بتوانند عقلانیت سیاسی خودشان را به منصه ظهور برسانند.

عملکرد ضعیف دولت فعلی و بیاعتناییهای حسن روحانی به شعارهای اعتدالگرایی و میانهرویاش در انتخابات ٩٢ از یکسو و بیتوجهی او به جریان اصولگرا از سوی دیگر، زمینهساز وحدت بیشتر انقلابیون برای انتخابات ٩٦ است. متأسفانه حسن روحانی در این سهسالونیم اخیر با وجود دوستیهای نزدیکی که با برخی چهرهها و شخصیتهای جناح راست دارد، هیچ توجهی به درخواستها و پیشنهادهای آنها نداشته است و ارتباطش فقط در حد جلسات تشریفاتی و افطاری تقلیل پیدا کرده و همین هم سبب شده است جمعی از اصولگرایان که در انتخابات گذشته رأیشان را به سبد روحانی ریختهاند، در انتخابات آینده به فکر رقابت با او باشند.

رؤسایجمهور کشور همواره برای دو دوره متوالی از سوی مردم رأی میگیرند و عهدهدار ریاستجمهوری میشوند، اما ما فکر میکنیم شرایط سیاسی کشور امروز به گونهای است که اگر کاندیدای قوی و قدری برای رقابت با روحانی راهی میدان انتخابات شود، میتواند شرایط را تغییر دهد.

https://shoma-weekly.ir/3Y7Hga