نگاه

وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران

مردم ما نه‌تنها قبل از انقلاب، بلکه پس از آن در سال‌های جنگ، در سال‌های تحریم، در زمان ترور‌ها و جنایت‌ها و... همواره در حال هزینه‌کردن برای انقلاب بودند و انقلاب عزیز‌ترین آرمان برای مردم است.
علیرضا مصری- 22بهمن پایان ۲۵۰۰ سال حکومت ستمشاهی و ظلم علیه مردم ایران بود و شروعی برای آغاز یک نظام ارزشی براساس اعتقادات و خواستههای خود مردم. وقتی که مردم ۹۸ درصد به انقلاب رأی مثبت میدهند، یعنی حامی آن هستند.

مردم ما نهتنها قبل از انقلاب، بلکه پس از آن در سالهای جنگ، در سالهای تحریم، در زمان ترورها و جنایتها و... همواره در حال هزینهکردن برای انقلاب بودند و انقلاب عزیزترین آرمان برای مردم است.

نهالی که مردم در همه این سالها کاشتند، ثمر داده و هیچ باغبانی پس از اینکه نهالش به ثمر نشست آن را‌‌ رها نمیکند.

مردم مصر انقلاب کردند، سپس رفتند و در خانه نشستند و نتوانستند انقلاب خود را حفظ کنند؛ اما مردم ایران در همه این سالها در حال تجدید میثاق و حمایت از انقلاب خود بودند.

۲۲ بهمن در سال ۵۷ روز پیروزی انقلاب بود و حالا روز پایداری و استحکام انقلاب. معتقدم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال مردم بیش از سالهای گذشته حاضر خواهند شد و با وجود تبلیغات صدها شبکه ماهوارهای دشمن بار دیگر از دستاوردهای انقلاب دفاع خواهند کرد.

حمایت مردم از نظام و انقلاب به این معنا نیست که مردمی به دولت و قوای سهگانه نقدی ندارند، این نقدها بیانگر عدم انسجام مردم و عدم حمایت آنها از حاکمیت نیست؛ بلکه چون حاکمیت را دوست دارند برای حفظ آن نقد میکنند.

گاهی مواقع دشمن تحریمها و فشار اقتصادی را دستاویز عدم حمایت مردم از نظام و نبود انسجام داخلی در درون ایران اعلام میکند، تحریمها چیزی جدیدی نیست و ما ۳۵ سال است که تحریم هستیم و مردم ما در شرایط سختتر از این هم ایستادگی کردند.

هیچ تهدید و تحریمی مردم را از حمایت نظام باز نمیدارد، البته راهکارهایی هم برای کاهش مشکلات ناشی از تحریمها بوده که مهمترین آن اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد ایران است و دلخوری وجود دارد که چرا بندهای آن هنوز در کشور جاری نشده است.

https://shoma-weekly.ir/t6U43K