نگاه

وارونه‌نمایی‌های انتخاباتی

کسانی که در مجلس حضور داشته‌اند چه در قالب نمایندگی و چه به صورت تماشاگر، میهمان یا خبرنگار، متوجه هستند که خوابیدن و استراحت در اوقاتی از مجلس که نمایندگان کار خاصی انجام نمی‌دهند و بحثی در میان نیست، یک رویه طبیعی است. چرا که نمایندگان زیر فشار جلسات و کمیسیون‌ها و دیدارهای مردمی چاره‌ای جز استراحت در اندک زمانهای فراغت ندارند. چیزی شبیه به استراحت دانشجویان در بین ساعت‌های درسی و یا در نمازخانه دانشگاه. خواب یک عکس العمل طبیعی بدن انسان در برابر خستگی است و طبیعتا کسی که فعالیت زیاد و خواب کم دارد به چنین مشکلی دچار خواهد شد.
محمدرضا ملکشاهیراد - امیدوارم در انتخابات مهم آتی مردم با انتخاب اصلح و نمایندگان شایسته و پر استعداد برای پیشرفت و آبادانی گام مهمی بردارند. متأسفانه یکی از مصادیق بداخلاقی سیاسی و انتخاباتی که در مورد آن بسیار حساسم، مسئله تخریب است. مثلا برای تخریب تصویری در فضاهای حقیقی و اینترنتی توزیع میشود که نمایندهای در صحن مجلس در خواب است.

در مورد خواب در صحن مجلس باید عرض کنم که اولا یک عکس نمیتواند گویای همه ابعاد یک قضیه و یک جریان باشد. به عنوان مثال هیچ کدام از کسانی که این عکس را دیدهاند آیا به این موضوع فکر کردهاند که شاید عکس مربوط به قبل از شروع شدن جلسه علنی یا آغاز بحث مجلس باشد. شاید بعد از اتمام جلسه یا در وقت ناهار یا بیکاری مجلس چند لحظهای استراحت کرده باشد؟ توجه پس زمینه عکس که تمام صندلیها خالی هستند نشان میدهد در آن زمان جلسه مجلس در جریان نبوده است.

کسانی که در مجلس حضور داشتهاند چه در قالب نمایندگی و چه به صورت تماشاگر، میهمان یا خبرنگار، متوجه هستند که خوابیدن و استراحت در اوقاتی از مجلس که نمایندگان کار خاصی انجام نمیدهند و بحثی در میان نیست، یک رویه طبیعی است. چرا که نمایندگان زیر فشار جلسات و کمیسیونها و دیدارهای مردمی چارهای جز استراحت در اندک زمانهای فراغت ندارند. چیزی شبیه به استراحت دانشجویان در بین ساعتهای درسی و یا در نمازخانه دانشگاه. خواب یک عکس العمل طبیعی بدن انسان در برابر خستگی است و طبیعتا کسی که فعالیت زیاد و خواب کم دارد به چنین مشکلی دچار خواهد شد.

عکاسان و خبرنگاران حرفهای مجلس نیز چون این رویهها و فشار کاری بر نمایندگان را درک میکنند به هیچ عنوان از این نوع صحنهها عکس و فیلم نمیگیرند. فقط برای مخدوش کردن چهره نمایندگان به صورت انبوه این نوع عکسها در فضای مجازی و اینترنتی توزیع میشود. در حالی که این روند در همه ادوار مجلس به صورت یک قاعده حل شده و معمولی وجود داشته و خواهند داشت.

https://shoma-weekly.ir/r1uVLQ