نگاه

هوشیاری لازمه تنش زدایی

دشمن تلاش می‌کند که این مذاکرات را محل اختلاف و نزاع در کشور ما قرار دهد و همه باید مراقب این موضوع باشند که مقام معظم رهبری سال جاری را که در آن مذاکرات هسته‌ای انجام شد و همچنین قرار است دو انتخابات مهم برگزار شود سال همدلی و همزبانی نام نهاده اند در همین راستا همه باید بر سر منافع ملی کشور وحدت نظر داشته باشند و مسئله هسته‌ای نباید خدای نکرده زمینه اختلاف و دودستگی بین مردم شود.
حجت الاسلام محمد خرسند- در رابطه با مذاکرات، مقام معظم رهبری مسیر را کاملا مشخص کردند و باید طبق این مسیر حرکت کرد، اولا ما نباید خیلی دچار ذوقزدگی شویم؛ درست است که تا اینجای کار تلاش خوبی صورت گرفته است اما این که فکر کنیم کار تمام شده فکر درستی نیست،ما باید بدانیم که به هرحال غربی ها دلسوز ما نیستند و در سوابقشان خیانت ها و حمایتهایی که از دشمنان ملت ایران کردهاند، ثبت و ضبط شده است.

این کشورها مجبور شدند که با جمهوری اسلامی مذاکره کنند و این اجبار هم به خاطر قدرت و یکپارچگی نظام جمهوری اسلامی و ارتباط عمیقی بوده است که بین ارکان این نظام و مردم برقرار است. در واقع اینها راه دیگری نداشتند یا باید مذاکره میکردند و یا گزینه نظامی را بر میگزیدند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که گزینه نظامی به صلاحشان نیست.

برای رسیدن به این مرحله در مذاکرات هستهای،دولت های مختلفی زحمت کشیدهاند و اگر هم دولت یازدهم موفق به نتیجه رساندن این موضوع در عرصه دیپلماتیک شده در واقع نتیجه تلاش و جدیتی بوده که در دولت قبل هم وجود داشته است اینکه دولت قبل غنیسازی را در آن مقطع که دشمنان خیلی گردنکشی میکردند به بیست درصد رساند موضوع قابل توجهی است چرا که اگر اینطور نبود ما امروز نمیتوانستیم چانه بزنیم و حرف خود را به کرسی بنشانیم.

دشمن تلاش میکند که این مذاکرات را محل اختلاف و نزاع در کشور ما قرار دهد و همه باید مراقب این موضوع باشند که مقام معظم رهبری سال جاری را که در آن مذاکرات هستهای انجام شد و همچنین قرار است دو انتخابات مهم برگزار شود سال همدلی و همزبانی نام نهاده اند در همین راستا همه باید بر سر منافع ملی کشور وحدت نظر داشته باشند و مسئله هستهای نباید خدای نکرده زمینه اختلاف و دودستگی بین مردم شود. هیچکس در کشور با مذاکرات مخالف نیست. هیچ کس هم در کشور دنبال جنگ نیست و همیشه دشمنان بودند که ما را تهدید کردند و به ما تجاوز کردند اما ما باید برای دفاع از کیان کشورمان آمادگی داشته باشیم و در سایه همدلی و همزبانی است که آمادگی به وجود میآید و عرصهای چون انتخابات را با شکوه میکند.

https://shoma-weekly.ir/nGZejU