نگاه

هنوز فرصت باقی است

دشمن برای ترویج فرهنگ خود در کشورهای اسلامی به ویژه ایران تلاش می کند. غربی‌ها با ایجاد شبکه‌های فارسی متنوع اسلام آمریکایی را طراحی کرده‌اند و بر عفت فرد و خانواده آسیب رسانده‌اند. خانواده به عنوان یکی از پایه‎های اصلی تربیت انسان بالنده، در بعد درونی برخوردهای اعضای خانواده با یکدیگر را و در بعد بیرونی، ارتباط اعضای خانواده با جامعه را در خود جای داده است. در دین مبین اسلام آیات و روایات زیادی برای تشکیل و حفظ خانواده سالم آمده و اشاره شده حضور اعضای خانواده در کنار یکدیگر، برتر از اعتکاف در مساجد شمرده شده و این نشان از اهمیت والای اسلام به ایجاد خانواده‎ای سالم و آسوده دارد.
لاله افتخاری- مقام معظم رهبری مولفههای زیادی در سبک زندگی بیان کردند؛ نوع لباس، ازدواج و مسکن باید با سبک زندگی اسلامی همخوانی داشته باشد و الگوی مصرف و خوراک هم مهم است و باید بتواند بر جسم و روح اثرگذار باشد.

کسب و کار، رفتار در محل کار، دانشگاه و مدرسه در سبک زندگی با اهمیت است و فرهنگ قناعت و مدیریت زمان مهم است.

دشمن برای ترویج فرهنگ خود در کشورهای اسلامی به ویژه ایران تلاش می کند. غربیها با ایجاد شبکههای فارسی متنوع اسلام آمریکایی را طراحی کردهاند و بر عفت فرد و خانواده آسیب رساندهاند. خانواده به عنوان یکی از پایههای اصلی تربیت انسان بالنده، در بعد درونی برخوردهای اعضای خانواده با یکدیگر را و در بعد بیرونی، ارتباط اعضای خانواده با جامعه را در خود جای داده است. در دین مبین اسلام آیات و روایات زیادی برای تشکیل و حفظ خانواده سالم آمده و اشاره شده حضور اعضای خانواده در کنار یکدیگر، برتر از اعتکاف در مساجد شمرده شده و این نشان از اهمیت والای اسلام به ایجاد خانوادهای سالم و آسوده دارد.

برای این منظور باید قوانین حمایتی برای زنان باردار و شیرده ، برنامه ریزی های مناسب افزایش جمعیت، الگو قراردادن حضرت زهرا(س) برای زنان مسلمان، آموزش مهارت های زندگی و بکارگیری آن از سوی بانوان در امر همسرداری و تربیت فرزندان، برپایی کارگاههای آموزشی حلقه های مشورتی در خصوص سبک زندگی اسلامی، تنظیم خانواده، اختصاص امتیاز در خصوص مسایل بهداشتی زنان و سلامت روحی و روانی آنان را در دستور قرار دهیم.

بانوان جهان اسلام باید سبک زندگی اسلامی را با قالب خوبی انجام دهند، به عنوان نمونه مدلهای وارداتی موجب تغییر نوع پوشش زنان و مردان کشور شده است ولی هنوز اصلاح سبک زندگی با شاخصهای ایران اسلامی امکانپذیر است. مقام معظم رهبری با مدی که جوشیده از داخل کشور باشد، مخالف نیستند. در این راستا تاکید کمیسیون فرهنگی مجلس را بر ساماندهی مد ولباس است و این موضوع پیگیری میشود و انتظار میرود سهلانگاری نشود.

https://shoma-weekly.ir/ASKCzC