نگاه

هنر متعالی انقلاب، بیداری اسلامی را به قلب اروپا رساند

به یاد دارم گروه سرود بوسنی‌هرزگوین در ایام سختی جنگ بوسنی‌هرزگوین این سرود را با زبان فارسی خواندند. وقتی تلویزیون سرود این گروه را پخش کرد و به این مصراع‌ها رسید «از دشت کربلا هر زمان آید این پیام / در راه عزت و افتخار و شرف قیام // تا انسان تن‌‌ رها سازد از بند بندگی/ عاشورا بر مجاهد دهد درس زندگی» حالم دگرگون شد. گروه سرودی در اروپا در حالی که امریکایی‌ها و اروپا بر جنگ‌هایی نظیر جنگ‌های صلیبی دامن می‌زنند این سرود را یافته و آن را اجرا کرده است. این سرود برای بیداری اسلامی بود.
اشاره: بیست و پنج سال قبل، با همت جمعی از یاران موتلفه اسلامی که نسبت خویشاوندی داشتند؛ «گروه شهید صادق امانی» شکل گرفت تا جشنی خانوادگی برای انتقال مفاهیم و آرمانهای انقلاب به نسلهای بعد داشته باشد.

از جمله برنامههای اجرا شده در مراسم امسال پخش نماهنگ، میزگرد پیرامون حوادث سوریه و آینده آن با حضور یکی از شیعیان سوری و یک کارشناس، مسابقه، اهدای جوایز به کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم و اجرای سرود «برخیزید» توسط گروه سرود شهید امانی بود. پس از اجرای این سرود، دکتر اسدالله بادامچیان که از مسئولان تبلیغات ستاد استقبال از امام بوده و در اجرای این سرود در لحظه ورود امام نقش داشت، به بیان نکاتی در این خصوص پرداخت که در ادامه تقدیم میگردد:

سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سی و ششمین بهار آزادی اسلامی را به همه عزیزانمان در این مجموعه و گروهی که با افتخار گروه شهید صادق امانی نام نهاده شده است، تبریک میگویم. تشکر ویژهای دارم از تمام عزیزانی که به این زیبایی یک مجموعه را از نسل اول، دوم، سوم و چهارم انقلاب تشکیل دادهاند. در مصاحبهای از من پرسیده شد: «فکر میکنید نسل جدید ما چقدر با انقلاب همراه است؟» پاسخ دادم: «نسل اول نسل مبعوث است، چون برانگیخته میشود و نسل بعدی، بعدی و بعدی نسلهای وارثاند که به تبعیت از زیارت وارث، وارث همه این رشادتها، شجاعتها و رهآوردها و همه فداکاریهای قبلیهاست

خدا را شکر میکنم که بار دیگر در سی و پنجمین سالگرد انقلاب سرود زیبای «برخیزیدای شهیدان» را عزیزان نوجوانمان میخوانند. این سرودها، سرودهای ماورای مرزی ایران اسلامی است. یاد مرحوم آقای محمدیدوست، مرحوم آقای مردانی، مرحوم آقای مرتضاییفر و همه عزیزان دیگری که در تنظیم این سرودها و شعارها خدمت میکردند، همچون آقای ابراهیم اکبری، آقای حمید سبزواری، آقای زورق، و آقای کاظم نیکنام و... را گرامی میداریم.

در خانه آقای ابراهیم اکبری در خیابان غیاثی(شهید سعیدی) زیر رگبار گلولهها با خطری که هر لحظه همه را تهدید میکرد، این سرودهای آهنگین و شعارها تنظیم و سپس برای مجموعه تکثیر و به آنها داده میشد. برای شهید سرحدی ـ از شهدای هفتم تیر و یاران مؤتلفه بودـ که در امریکا بود پشت تلفن این شعرها را میخواندم که برای دیگران فرستاده میشد.

در بهشتزهرا ـکه بنده در محضر امام بودمـ سه سرود خوانده شد؛ یکی «خمینیای امام» بود که وقتی آن را خواندند به علت جاذبه بالای این سرود زیبا همه دو میلیون نفر جمعیت حاضر در بهشتزهرا همراه با گروه سرود آن را خواندند و واقعاً لحظه ویژهای بود که همه با هم «خمینیای امام» میگفتند. وقتی به چهره امام(ره) نگاه کردم دیدم اصلاً در این عالم نیست و در عالم معنویت و جذب خدای تبارک و تعالی است. وقتی سرود زیبای «رهبر به خانهات، به قلب ما خوش آمدی» خوانده شد که جناب آقای هزاوهای شعر آن را سرود و آهنگش را آقای اکبری و گلریز ساختند، امام در جذبه معنوی بود، ولی وقتی سرود «برخیزیدای شهیدان راه خدا» را خواندند، اشک در چشمانش حلقه زد. وقتی این گروه سرود خواندند، یاد آن موقع میافتم و طبعاً زیباترین لحظات عمر بنده‌‌ همان لحظات باشد. این سرود بهقدری مهییج است که در چشم امام با این همه صلابت اشک آورده است.

به یاد دارم گروه سرود بوسنیهرزگوین در ایام سختی جنگ بوسنیهرزگوین این سرود را با زبان فارسی خواندند. وقتی تلویزیون سرود این گروه را پخش کرد و به این مصراعها رسید «از دشت کربلا هر زمان آید این پیام / در راه عزت و افتخار و شرف قیام // تا انسان تن‌‌ رها سازد از بند بندگی/ عاشورا بر مجاهد دهد درس زندگی» حالم دگرگون شد. گروه سرودی در اروپا در حالی که امریکاییها و اروپا بر جنگهایی نظیر جنگهای صلیبی دامن میزنند این سرود را یافته و آن را اجرا کرده است. این سرود برای بیداری اسلامی بود.

امروز جبهه جهانی جنگ با استکبار را داریم. اینها این قدر عصبانی هستند که آقای کری آن سخنان نامربوط را میگوید و معاونش خانم شرمن آن حرفها را میزند و عصبانیتشان بر سر توافقنامهای است که در ‌‌نهایت ایران برنده است نه آنها. نظام ما به دنیا ثابت کرد ما در پی سلاح هستهای نیستیم. در دنیا با همین حماقتی که اینها کردند به دست آمد. در نحوه توافقنامه مشکلات فراوانی هست، اما این امری عادی است و در نبرد دائممان با استکبار جهانی اثری ندارد؛ این را قطعاً به شما میگویم، ما هیچ نیازی به اینها نداریم و بعد از این قضیه اینها دارند هر روز کُرکُری میخوانند و اگر اینها عمل نکنند که عمل نخواهند کرد؛ قطعاً میشود‌‌ همان طور که دفاع مقدس اداره شد کشور را بدون این بحثها، بهخوبی اداره کرد.

مقام معظم رهبری در نوروز در مشهد فرمودند بحث و مذاکره میکنند، من مخالفتی ندارم، اما خوشبین هم نیستم. کفر حاضر به هیچ گونه همراهیای نیست و مسئولین نظام این قدر ساده نیستند که خیال کنند امریکا میآید به ما بُرد بدهد یا اصلاً حق داریم به امریکا بُرد بدهیم که بازی بُردـبُرد باشد. نه! عصبانیت آقای کری را میبینید که میخواهد با این عصبانیت اشتباهات گذشتهاش را جبران کند.

امیدواریم در این نبرد سراسری، مسلمانان در جبهههای سوریه، یمن، قطیف، بحرین و سایر جبههها پیروز شوند. انشاءالله ملت ما در روز ۲۲ بهمن امسال با شجاعت و صلابت «مرگ بر امریکا» ی نابی به امریکاییها بگوید که بفهمند آقای اوباما هیچ غلطی نمیتواند بکند. اگر میتوانست منتظر این بحثها نبود.

برای پیروزی همه مسلمانها در همه جای دنیا، اسلام و ظهور مولایمان امام زمان (عج) دعا میکنیم. یاد یاران عزیز و دیرینهمان، شهدایمان و همچنین مرحوم حاج آقای قدیریان، حاجآقا مرتضی لاجوردی، آقای شهید لاجوردی و... را گرامی داشته و امیدواریم خدای تبارک و تعالی آنها را از برکت واسعهاش مستمراً بهرهمند کند و انشاءالله آنها را در مقام قرب «عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» به رزق ویژه برساند.

https://shoma-weekly.ir/V4sToP