نگاه

هفت وظیفه نخبگان مسلمان مقابل کفار

سیاستهای نظام سلطه در کارِ فتنه‌انگیزی و آتش‌افروزی میان مسلمانان و تبدیل کشورهای اسلامی به دوزخ ناامنی و اختلاف است. امروز دنیای اسلام دچار ناامنی است؛ ناامنی اخلاقی و معنوی، و ناامنی سیاسی

حمیدرضا ترقی- سیاستهای نظام سلطه در کارِ فتنه‌انگیزی و آتش‌افروزی میان مسلمانان و تبدیل کشورهای اسلامی به دوزخ ناامنی و اختلاف است.

امروز دنیای اسلام دچار ناامنی است؛ ناامنی اخلاقی و معنوی، و ناامنی سیاسی.

عامل عمده، :غفلت ما و هجوم بی‌رحمانه‌ی دشمنان است. ما در برابر هجوم دشمن نابکار به وظیفه‌ی دینی و عقلی خود عمل نکردیم؛ هم «اَشِّدآءُ عَلَی الکُفّار» را از یاد بردیم، و هم «رُحَمآءُ بَینَهُم»(۱) را. نتیجه آن است که دشمن صهیونیست در قلب جغرافیای جهان اسلام در حال فتنه‌گری است و ما غافل از وظیفه‌ی قطعیِ نجات فلسطین، به جنگ داخلی در سوریه و عراق و یمن و لیبی و بحرین، و مواجهه با تروریسم در افغانستان و پاکستان و غیره سرگرمیم.

رؤسای کشورهای اسلامی و نخبگان سیاسی و دینی و فرهنگی در دنیای اسلام، وظایف سنگین بر دوش دارند. در تاریخ 7/6/96 مقام معظم رهبری هفت وظیفه نخبگان جهان اسلام را چنین برشمردند:

1- ایجاد وحدت در جهان اسلام

2- برحذر داشتن همگان از ستیزه گری قومی و مذهبی

3- آگاه سازی ملتها از شیوه های دشمن

4- تجهیز همگان برای مقابله با دشمن در جنگ نرم و سخت

5- متوقف سازی فوری وقایع وفاجعه دریمن

6- دفاع از اقلیتهای تحت ستم میانمار ونیجریه و..

7- دفاع از فلسطین و آرمان آن ها

• ایجاد وحدت درجهان اسلام مستلزم تکیه بر اشتراکات دینی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی وپرهیز از افراطی گری و تعصبا ت وطرد عناصر افراطی از جوامع اسلامی وایجاد همگرائی در اهداف وآینده جهان اسلام است

• حذر از ستیزه گری قومی و مذهبی که حربه جدید آمریکائی – انگلیسی- صهیونیستی است از طریق تحریک

مسلمانان سطحی نگر و قشری ومتحجرین خودفروخته و فاقد بصیرت و دشمن شناسی صورت میگیرد وامروزموجب ازبین رفتن حرث و نسل در کشورهای عراق و سوریه یمن ولیبی وعربستان ونیجریه ومیانمار شده و خسارات جبران ناپذیری را به جوامع اسلامی و نسل آینده و رشد و پیشرفت کشورها زده است .

• آگاه سازی ملتها ازطریق اتحادیه رادیو تلویزیونهای کشورهای اسلامی و رسانه ها وفضای مجازی و تبادل هیئت های فرهنگی و سیاسی و برگزاری اجلاسهای آگاهی ساز منطقه ای وتقویت بیداری اسلامی محقق میشود

• تجهیز همگان برای مقابله با دشمن در دوجبهه جنگ نرم فرهنگی و جنگ سخت نظامی ؛ مستلزم تسریع به فرستادن ماهواره مستقل برای کشورهای اسلامی به فضا برای پوشش دادن به شبکه های رادیو تلویزیونی جهان اسلام و تامین نیازهای تسلیحاتی ملتهای اسلامی برای دفاع از خوددر برابر متجاوزان به حقوق اساسی آنها توسط رزمندگان تربیت یافته است .

• توقف فجایع کشتار مردم یمن و...متاسفانه اتحادیه عرب دربرابر جنایات ارتش سعودی علیه ملت مظلوم یمن ساکت بود و سازمان ملل هیچ اقدام عملی برای جلو گیری از این جنایات نمی کند و عربستان با کمال بی رحمی همچنان به بمباران مناطق مسکونی و بیمارستانی و مدارس و بازار مردم یمن ادامه داده و با جلوگیری از رسیدن داروو غذا به مردم محروم یمن موجب کشتار مردم از گرسنگی و بیماری وبا و سوء تغذیه شده است این فجایع در جوامع اسلامی به نفع دشمنان اسلام و صهیونیسم است و باید متوقف شود.

• دفاع از اقلیتها ی مسلمان تحت ستم امروز متاسفانه اقلیتهای مسلمان در میانمار – نیجریه –اروپا و آمریکا دچار مشکلات و ناامنی و پاکسازی قومی و مذهبی شده اند همچنانکه در سالها پیش در یوگسلاوی و بوسنی هرزگوئین و صربستان چنین فاجعه ای رخ دا دودهها هزار مسلمان در بالکان کشته و به زنان آنها تجاوز شد؛ خانواده ها متلاشی و مراکز مذهبی آنها منهدم گردید امروز همین وضع در میانمار ونیجریه و..درحال رخ دادن است . دفاع از این اقلیتها از طریق حقوقی و فشارهای سیاسی و اقتصادی کشورهای اسلامی و محکوم کردن دولتها و مقابله با تروریستهای افراطی راه چاره آنست .

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای جلسه‌ی درس خارج فقه با اشاره به حوادث فاجعه‌آمیز میانمار، از سکوت و بی‌عملی مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر در قبال این فجایع به‌شدت انتقاد کردند و تقلیل فاجعه‌ی میانمار به یک درگیری مذهبی بین مسلمانان و بودایی‌ها را نادرست خواندند و افزودند: البته ممکن است در این حادثه تعصب مذهبی تأثیر داشته باشد اما این قضیه، یک قضیه‌ی سیاسی است، زیرا مجری آن، دولت میانمار است و در رأس آن دولت نیز زنی بی‌رحم قرار دارد که برنده‌ی جایزه‌ی صلح نوبل بوده و با این اتفاقات، در واقع، مرگِ جایزه‌ی صلح نوبل رقم خورد.

فراز دیگر سخنان رهبر انقلاب اسلامی، انتقاد از اکتفا کردن دبیرکل سازمان ملل به محکوم کردن جنایات در میانمار بود: مدعیان حقوق بشر که گاهی برای مجازات یک مجرم در یک کشور، جنجال و هیاهو می‌کنند، در مقابل کشتار و آواره شدن ده‌ها هزار نفر از مردم میانمار، هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم ورود و اقدام عملی دولت‌های اسلامی، گفتند: البته منظور از اقدام عملی، لشکرکشی نیست بلکه باید فشار سیاسی، اقتصادی و تجاری خود را بر دولت میانمار افزایش دهند و علیه این جنایات در مجامع جهانی فریاد بکشند.

ایشان تشکیل کنفرانس سازمان همکاری اسلامی با موضوع فجایع میانمار را ضروری خواندند و خاطرنشان کردند: دنیای امروز، دنیای ظلم است و جمهوری اسلامی باید این افتخار را برای خود حفظ کند که علیه ظلم در هر نقطه از جهان، چه در مناطق اشغالی توسط صهیونیست‌ها، چه در یمن و بحرین و چه در میانمار، موضع صریح و شجاعانه‌ی خود را اعلام کند.21/6/96

• دفاع از فلسطین و آرمان آن ؛ فلسطین قبله اول مسلمانان بالغ بر 70سال است تحت اشغال غیر قانونی و ظالمانه رژیم نژادپرست و تروریست صهیونیسم قرار دارد میلیونها فلسطینی از خانه هایشان آواره و بیرون رانده شده اند وصدها هزار کشته و شهید و زندانی داده اند .سالهاست مردم غزه در محاصره بی رحمانه غذائی و داروئی هستند وفاجعه انسانی درحال رخ دادن است ؛ اما هیچ مرجع بین المللی بداد مردم نمیرسد و سران کشورهای عربی بجای دفاع از استقلال و آزادی قدس راه خیانت به آرمان فلسطین و سازش با اسرائیل غاصب را میروند.امروز جبهه مقاومت به برکت انقلاب اسلامی ایران با حمایت و پشتیبانی از مقاومت فلسطین موجب تبدیل انتفاضه سنگ به موشک شده و فلسطینی ها مسلح شده اند و در جنگ 22 روزه بر اسرائیل غلبه کردند واسرائیل مسیر افول و نابودی خودرا طی میکند ؛ لذا ملتها و دولتها و نخبه گان جهان اسلام باید مسئله دفاع از فلسطین را همچنان مسئله اول جهان اسلام بدانند واز سازش با دشمن دیرین اسلام بپرهیزند .

باید دید که حج امسال چقدر توانسته است در ساختن انسانهای تراز مقاومت و اسلام و بیداری امت اسلامی وآشنائی با مشکلات و فجایع جهان اسلام آشنا شده و در قبال آینده اسلام و مسلمین احساس مسئولیت کند . باید دید آیا برائت از مشرکان موجب تعمیق تنفر جهان اسلام نسبت به جنایتکاران علیه مسلمانان اعم از آمریکا و اسرائیل و آل سعود و آل خلیفه وحکام میانمار و.. شده است ؟ مجامع و موسساتی که در ایران این اهداف را دنبال میکنند چه برنامه ای برای تحقق راهبردهای مقام معظم رهبری دارند ؟

https://shoma-weekly.ir/dGpD9Q