نگاه

هشدار قرآن درباره نفوذ

«وَلا تَرْکَنُوا إِلَى الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَمَا لَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیَاءَ ثُمَّ لا تُنْصَرُونَ» و تکیه و میل به ستمگران نکنید که سبب می‌شود دانش شما را احاطه کند و در آن صورت هیچ ولی و سرپرستی نخواهید داشت و نصرت و یاری هم نمی‌شوید.
از روز نخست بعثت رسول مکرم اسلام یهود و نصاری به خصوص یهود، کمر دشمنی علیه دین مبین اسلام و فرستاده خداوند متعال حضرت محمد صلی الله علیه وآله بستند و لایزال دشمنی و کینه آنها ادامه داشته و دارد. هرچند عدهای از اندیشمندان و خداترسان از یهودیان و مسیحیان در صدر اسلام که از بزرگان آنها بودند به پیامبر (ص) ایمان آوردند و از اصحاب رسول خدا (ص) شدند چون بنابر بشارت تورات و انجیل خبر بعثت پیامبر را خوانده بودند و با نشانههایی که در دست داشتند علم پیدا کردند که این صاحب دعوی‌‌ همان فرستاده موعودی است که به امید دیدار با او و ایمان به او قبلا به مدینه کوچ کرده بودند.

قرآن کریم از آنها به نیکی یاد میکند؛ لکن اکثرا به خصوص خاخامهای یهود و کشیشان مسیحی که میدیدند منافعشان از دست میرود، علیه رسول خدا(ص) علم مخالفت برداشتند و هر کاری که میتوانستند علیه اسلام و حضرت محمد (ص) انجام دادند حتی در معاهدات با رسول خدا هم عهدشکنی و پیمانشکنی کردند. قرآن کریم هم بر عهدشکنی و پیمانشکنی آنها تاکید دارد و میفرماید «إِنَّهُمْ لاَ أَیْمَانَ لَهُمْ» (سوره مبارکه توبه آیه ۱۲) یعنی آنها عهد و پیمان را مراعات نمیکنند.

همانند صهیونیستهای امروز اسرائیل یا صهیونیستهای مسیحی و یهودی؛ سردمداران جبار و ستمگر و ستم پیشه آمریکا که هر کاری که که بتوانند علیه اسلام و مسلمین انجام خواهند داد و پایبند به میثاق و تعهدات خود نیستند. اصل مسئله این است که آمریکا و فرزند نامشروع او اسرائیل هدفی جز تسلط و یا نابودی اسلام و مسلمین را ندارند و خودشان هم گاهی علنا اظهار کردهاند، همانند رئیس جمهور سابق آمریکا بوش علنا اظهار کرد که ما میخواهیم علیه مسلمین جنگ صلیبی راه بیندازیم.

بنابر این ملت ایران باید دائما مترصد باشد و حرکت دشمن را دیده بانی کند تا از شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی دشمن خسارت نبیند. ملت ایران به خصوص نخبگان و مسئولین باید عملکرد آمریکا و اسرائیل و بعضی از غربیها را که در همین سده اخیر انجام دادند بررسی کنند، بررسی کنند. که جنگ افغانستان را چه کسی راه انداخت؟

چه کسی بود که مردم لیبی را به خاک و خون کشید و چه کسی بود علیه عراق لشگرکشی نمود و هزاران زن و مرد و کودک مسلمان عراق را شهید یا مجروح و آواره نمود و هم اکنون مشغول است که عراق یکپارچه را اگر بتواند تجزیه نمایند تا اقوام این کشور همیشه در گیر با هم بمانند و اسرائیل به جنایات خود ادامه بدهد.

چه کسی بود که جنگ علیه سوریه را با شکل دادن داعش و النصره راه انداخته است؟ زندانهای آمریکا در دیگر کشورها همانند زندان ابوغریب هم اکنون چه بلاهایی سر مسلمانان میآورند و مسلمانان را زیر شکنجه میکشند و کسی هم نیست که بگوید چرا؟ مگر ملت ایران میتواند هزاران جنایاتی که محمدرضا پهلوی به پشتیبانی آمریکا در ایران اسلامی انجام داده است را فراموش کند؟ ملت غیور ایران این مصیبتها را دیده و لمس کرده است و بدین سبب بود که با فریاد مردی از تبار ابراهیم (ع) و محمد (ص)، امام راحل (ره) آن بتشکن خردمند الهی پاسخ مثبت داد و عامل و نوکر آمریکا را با خفت از این دیار و کشور امام زمان بیرون انداخت.

مگر ملت ایران اینها را فراموش میکند ملتی که هزاران شهید و مجروح و جانباز برای حفظ آرمانش داده این جنایات را فراموش میکند؟

مگر ملت ایران فاجعه ۱۷ شهریور را فراموش میکند؟ مگر فراموش میکند در زمان رژیم شاه پلید با اینکه او دست نشانده آمریکا بود و به آمریکا میبالید آمریکا تمام زیرساختهای اقتصادی ایران را نابود نکرد؟ حتی گوشت و نان مردم مسلمان را میبایست از آمریکا و اسرائیل تامین بشود! مگر ملت ایران این مصیبتها را که از آمریکا و انگلیس جنایتکار دیده و تجربه کرده است، فراموش میکند؟ در داخل هم عدهای از مخاصمان و معاندان یا جاهلان و نادانان و یا سادهاندیشان گمان میبرند که این درندگان خوش خط و خال دست از درندگی برداشتهاند و شدهاند دلسوز اسلام و ملت مسلمان ایران و یا تصور میکنند به وسیله بعضی پیمانها آمریکا دست از تبهکاری خود برمیدارد و دوست صمیمی ملت ایران میگردد. ملت ایران به خوبی میداند که قدرتهای بزرگ در پی قراردادهایی هستندکه به وسیله آن نفوذ فرهنگی و سیاسی خود را دوباره بر ملت ایران تحمیل نمایند.

آمریکا در معاهدات اهدافی را دنبال میکند از جمله اینکه نهضت امام و ملت ایران که قائد و پیشرو پیشوای خیزشهای اسلامی در دنیاست به ذلت بکشاند و میرود تا مستضعفان جهان را بیدار نماید تا یوق آمریکا را از گردن خود بردارند و بینی مستکبران را به خاک بمالند- این انقلاب را از مرتبت خود ساقط نماید، آمریکا با این معاهدات میخواهد به دنیا بگوید این الگوی مهم و این انقلاب اسلامی را در ‌‌نهایت ما وادار به تسلیم نمودیم تا دیگران را از حرکت و فعالیت مایوس کند که حساب کار خودشان را بکنند و هوس انقلاب را از سر خود بیرون کنند تا همیشه تحت قیمومیت آمریکا باقی بمانند و دیگر هدف آمریکا این است که اسلام انقلابی را اسلام آمریکایی نماید همانند اسلام عربستانی و به ریش شهدا و جانبازان ما بخندد و بعد از رسیدن به اهداف خود و وادار نمودن ایران به انجام تمام تعهدات ظالمانه با بهانه کوچکی زیر همه تعهدات خود بزند و به ریش ملت ایران بخندد.

خوب است مسئولین و دستاندرکاران نظام الهی و اسلامی این آیات را که خطاب به پیامبر (ص) است همه روز بخوانند: «وَلَنْ تَرْضَى عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ»ای پیامبر ما، هرگز یهودو نصار از تو راضی نمیشوند، جز اینکه از دین آنها تبعیت کنی، «قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّـهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُم بَعْدَ الَّذِی جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِیٍّ وَلَا نَصِیرٍ» (سوره مبارکه بقره آیه ۱۲۰) به آنهابگو هدایت تنها هدایت خداست؛ ای پیامبر چنانچه از هوی و خاستههای آنها تبعیت کنی بعد از اینکه علم و آگاهی برایت حاصل شده است دیگر از سوی خداوند متعال نه ولایت داری و نه نصرت و یاری میشوی. «وَلا تَرْکَنُوا إِلَى الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَمَا لَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیَاءَ ثُمَّ لا تُنْصَرُونَ» و تکیه و میل به ستمگران نکنید که سبب میشود دانش شما را احاطه کند و در آن صورت هیچ ولی و سرپرستی نخواهید داشت و نصرت و یاری هم نمیشوید. (سوره مبارکه هود آیه ۱۱۳) دستاندرکاران نظام الهی هر روز این آیات را با تدبیر بخوانند و خود را با قرآن تطبیق دهند و یقین کنند جز درونزایی و اتکا بهخدای متعال و با هدایت جانشین امام زمان(عج) راه دیگری برای برون رفت از مشکلات نیست، مراقب نفوذ فرهنگی و سیاسی باشند و گمان نبرند که با نزدیک شدن به آمریکا تمام امور اقتصادی و سیاسی و اجتماعی ما حل خواهد شد.

اگرنه «وَإِنْ یَعُودُواْ فَقَدْ مَضَتْ سُنَّهُ الأَوَّلِینِ» واگرنه بر سر شما خواهد آمد آنچه که بر سرگذشتگان شما آمد (سوره مبارکه انفال آیه ۳۸) و آن راهی که دیگران رفتند و به شدت پشیمان شدند نروید که آنگاه پشیمانی سودی ندارد.

https://shoma-weekly.ir/jOQQXQ