نگاه

هشت دلیل برای دستان بسته استکبار

آمریکایی که خود را کدخدای جهان میدانست و بعد از جنگ جهانی سازمان ملل و شورای امنیت و دیگر سازمانهای جهانی را برای گسترش اهداف خود ایجاد کرده ؛ امروز همان مجامع در برای آمریکا ایستاده و موضع میگیرند. اقدام آمریکا را محکوم و خلاف مصوبات و قطعنامه های سازمان ملل می دانند.
حمیدرضا ترقی- مسئله فلسطین، امروز در رأس مسائل سیاسی دنیای اسلام و امّت اسلامی است. همه موظّفند از فلسطین و آزادی فلسطین و نجات ملّت فلسطین دفاع کنند و برایش مجاهدت کنند و کار کنند. [البتّه] دشمن در این زمینه هم درمانده است؛ این را بدانید. حالا اینکه ادّعا می کنند می خواهند قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام بکنند، این از عجز اینها است، از ناتوانی اینها است. در قضیّه فلسطین دستهای اینها بسته است، با این کار هم بلاشک ضربه بزرگتری خواهند خورد و دنیای اسلام در مقابل اینها خواهد ایستاد؛ قطعاً دشمن نمی تواند در قضیّه فلسطین، موفّقیّت مورد نظر خودش را پیدا کند و فلسطین آزاد خواهد شد؛ مقام معظم رهبری15/9/96

دلیل اول این است که فلسطین سرزمین اشغال شده است :هیچ اقدام خارجی نمیتواند واقعیت «سرزمین اشغال شده» را تغییر دهد. دولت اسرائیل در سال ۱۹۴۸ یعنی حدود ۷۰ سال قبل ایجاد شده و پیش از آن حداقل در ۲۰۰۰ سال اخیر وجود خارجی حتی در بخش کوچکی از خاک فلسطین نداشتهاست این در حالی است که فلسطین در طول این تاریخ وجود داشته و مردمی معین در آن زندگی می کردهاند امروز این ملت وجود دارد و بیش از ۱۱ میلیون نفوس را شامل میشود و هیچ کس در فلسطینی بودن آنان تردید ندارد

دوم اینکه با مخالفت داخلی سرزمینهای اشغالی روبه روست :آمریکا و رژیم صهیونیستی در این موضوع با «مانع داخلی» مواجه میباشند. انتقال پایتخت به قدس نمیتواند در شرایط مخالفت جدی فلسطینیها به سرانجام برسد مگر اینکه آمریکا یا هر دولت دیگر بخواهد به جای سفارت در بیت المقدس یک «پادگان نظامی» ایجاد و با دژبانها از آن محافظت نماید.

سوم این است که استکباردرمقابل مقاومت عاجز شده است ؛:همین الان هم آمریکا ورژیم اسرائیل از مهار مخالفتهای منطقهای علیه خویش عاجز میباشند. امروز مهمترین دغدغه امنیتی صهیونیستها ادامه حضور هزاران نیروی ورزیده جنگ دیده سوری و غیرسوری در خاک سوریه و لبنان است

چهارم این است ارتش اسرائیل خودرا دربرابرموج مخالفان ناتوان میداند:که بخش بزرگی از رهبران احزاب و گروهها و حتی بسیاری از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی دست زدن به وضعیت سیاسی قدس را خطرناک ارزیابی کرده و معتقدند اسرائیل در شرایطی نیست که در برابر موج مخالفت مدنی اسلامی که هم اینک بخش قابل توجهی از آنها در قالب گروههای مقاومت سازمان پیدا کرده و تجربه جنگی هم دارند، توان ایستادگی داشته باشد.

پنجم این است این اقدام موجب تقویت مقاومت و ایران می شود:که رژیم اسرائیل دقیقا میداند که اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی سبب تقویت موضع جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت و به خصوص گروههای مقاومت فلسطینی که سیاست «محو اسرائیل» را دنبال میکنند خواهد بود. اقدام آمریکا ضمن آنکه به موقعیت و وجهه دولتهای طرفدار سازش در منطقه لطمه میزند، وجاهت و موقعیت بیشتری به دولتها و گروههای طرفدار مقاومت در منطقه میدهد.

ششم اینست که آمریکا و اسرائیل در جامعه جهانی تنها مانده اند ؛: نه در شورای امنیت توانستند رای دیگر اعضاء را به نفع خود جلب کنند و نه تهدید و ارعاب آمریکا در مجمع سازمان ملل موجب ترس و عقب نشینی
کشور ها از تصویب محکومیت آمریکا دراعلام قدس بعنوان پایتخت اسرائیل ؛ شداین انزوای آمریکا و صهیونیستها در مواضع غیر منطقی شان که موجب تقابل با جامعه بین الملل شده است مسیر را برای تصمیمات دیگر جامعه بین الملل برای مهار یکه تازی آمریکا و قانون شکنی اسرائیل باز خواهد کرد.

هفتم اینست که انتفاضه جدید از قدرت بی سابقه ای برخوردار است : انتفاضه های گذشته فاقد سلاح موثر و عدم اتحاد و انسجام بین نیروهای فلسطینی همراه بود ولی این انتفاضه دارای سلاح موشک و توان نظامی بالا و
پهپاد های جنگی و وحدت غزه و کرانه باختری و فتح و حماس همراه است وجریان سازش هم به مقاومت پیوسته و برای مردم فلسطین اثبات شده که دیگر نمی توان از راه سازش به حقوق خود رسید .

هشتم اینست که ارتش مسلمانان کشورها به مقاومت می پیوندند:امروز علاوه بر نیروی مقاومت موجود در منطقه که «دفاع از حرم» به «دفاع از قدس» تبدیل شده نیروهای ارتش کشورهای اسلامی مانند مالزی هم برای پیوستن به نیروی دفاع از قدس اعلام آمادگی کرده اند.

ضربه بزرگتربه آمریکا و صهیونیست

موج مخالفت مردم کشورهای اسلامی و مسلمانان با اقدام آمریکا و رای 128 کشور عضو سازمان ملل بر علیه این اقدام

« نه» جامعه جهانی به آمریکا و اسرائیل و شکست ایندو کشور در رفراندوم جامعه جهانی است . اگر انزوای آمریکا و صهیونیستها در جامعه جهانی را بزرگترین ضربه به آنها ندانیم ؛ تعمیق نفرت جهانی از آمریکا را نمی توان انکار کرد

آمریکایی که خود را کدخدای جهان میدانست و بعد از جنگ جهانی سازمان ملل و شورای امنیت و دیگر سازمانهای جهانی را برای گسترش اهداف خود ایجاد کرده ؛ امروز همان مجامع در برای آمریکا ایستاده و موضع میگیرند. اقدام آمریکا را محکوم و خلاف مصوبات و قطعنامه های سازمان ملل می دانند.

فضا بگونه ای علیه آمریکا و عمالش در منطقه شکل گرفته که سران عرب خائن به آرمان فلسطین از افشاء روابط پنهانشان با اسرائیل به وحشت افتاده وبه لکنت زبان افتاده اند .

حماقت آمریکا دوباره موضوع فلسطین را به مسئله اول جهان اسلام تبدیل کرد و مفهوم آن اینست که بزرگترین مشکل امروز جهان رژیم اشغالگر قدس است .

https://shoma-weekly.ir/WLP3o0