نگاه

هدف از حمله به علمای انقلابی

امام راحل(ره) فرمودند که تبعیت از جامعیت محترم حوزه علمیه قم باعث می‌شود که انسان از افتادن در ورطه اسلام آمریکایی مصون و محفوظ باشد. علتش این است که جامعه مدرسین، فقهایی هستند که یکی از کارهایی که انجام می‌دهند این است که مرجع تقلید برای مردم و متدینین مشخص می‌کنند و جزء اساتید بزرگوار حوزه علمیه هستند. شخصیت‌های برجسته‌ای که حافظان دین و معتقدین به انقلاب و نظام و در رأس آن ولایت فقیه هستند و می‌توانند حجت شرعی برای افعال مؤمنین و متدینین باشند
حجت الاسلام والمسلمین ذاکری- روحانیت اصیل شیعه درطول تاریخ تشیع تأثیرگذار بوده است و همیشه مورد هجمه مستکبرین و ظالمان عالم قرار گرفته است. طبیعی است بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری روحانیت بیدار و انقلابی تحت زعامت حضرت امام خمینی(ره) حقد و کینهای که استکبار جهانی از روحانیت دارد در مقاطع مختلف ظهور و بروز داشته است. شما میبینید که در هر مقطع حساس از کشور از جمله انتخابات که یکی از مقاطع با اهمیت و حساس کشور است نهاد روحانیت بهعنوان پاسبان بصیر انقلاب که بهدرستی توانسته است جلوی بسیاری از کژیها و انحرافات را بگیرد مورد هجمه و تهمتهای ناروایی قرار میگیرد تا بتواند از این تأثیری که به طور سنتی و اعتقادی در دل مردم ایران است و از روحانیت اصیل شیعه تبعیت میکنند و آنها را حجت افعال خود قرار میدهند.

لذا درمقطع حساس کنونی هم این موضوع دنبال خواهد شد و به ویژه در خصوص اعضای محترم شورای نگهبان و نقش اساسی که آنها دارند. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند شورای نگهبان بر اصول انقلاب پایداری دارد و آن وظیفهای که قانون برعهدهاش گذاشته است را انجام میدهد.

طبیعی است که قانون ما مترقی است و پیشبینی شده که افراد میتوانند اگر در مراحل مختلف انتخابات حقی از ایشان ضایع شود اعتراض نمایند و همچنین این از یک طرف و آن حضراتی که در خصوص انتخابات وارد عمل میشوند با توجه به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که من به لیست مورد اعتماد رأی میدهم طبیعی است که دو رکن اساسی روحانیت یعنی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز که در مقاطع مختلف کشور حضور دارند و هدایتهای این دو نهاد حجت شرعی برای مؤمنین و متدینین و نیروهای وفادار به خط امام و انقلاب و رهبری است طبیعی است که این خط مورد هجمه مخالفین و معاندین قرار میگیرد و استقامت این دو نهاد بر اصول انقلاب اسلامی و ولایت فقیه باعث میشود که مردم هم در حمایت از این دو نهاد ارزشمند کوتاهی نکنند و در انتخابات مختلف نشان دادند که این تبعیت و اعتماد را به این دو نهاد دارند.

امام راحل(ره) فرمودند که تبعیت از جامعیت محترم حوزه علمیه قم باعث میشود که انسان از افتادن در ورطه اسلام آمریکایی مصون و محفوظ باشد. علتش این است که جامعه مدرسین، فقهایی هستند که یکی از کارهایی که انجام میدهند این است که مرجع تقلید برای مردم و متدینین مشخص میکنند و جزء اساتید بزرگوار حوزه علمیه هستند. شخصیتهای برجستهای که حافظان دین و معتقدین به انقلاب و نظام و در رأس آن ولایت فقیه هستند و میتوانند حجت شرعی برای افعال مؤمنین و متدینین باشند و لذا مثل همیشه است. نگاه امت حزبالله به این نهاد مقدس و همچنین جامعه روحانیت مبارز است که چه کسانی را تأیید میکنند و طبیعتا به عنوان یک حجت شرعی تبعیت خواهند کرد.

https://shoma-weekly.ir/SHkPZ1