نگاه

هدایتهای رهبری در انتخابات اخیر

پیروز این انتخابات مقام معظم رهبری است که با هدایت های پیامبرگونه خود طی یک سال گذشته قدم به قدم فرایند انتخابات را در مسیر قانون و اخلاق هدایت کردند و از جمهوریت نظام صادقانه صیانت کردند. همانطور که در سال 88 از جمهوری نظام و رأی ملت صیانت کردند.
حبیب الله عسگراولادی-  انتخابات سال 92 بحمدالله یکی از قانونمندترین، منضبط ترین، اخلاقی ترین و آزادترین انتخابات پس از انقلاب بود. با آنکه رقابت جدی و فشرده بود اما اضلاع رقابت با پایبندی به قانون و اخلاق ظاهر شدند و نتایج را پذیرفتند. هوشمندی مردم و رسانه ها و نامزدها فرصت شرارت و فتنه سازی را از دشمن گرفت.
مردم در خلق حماسه سیاسی که مظهرش همین برگزاری انتخابات بود کاملا موفق بودند. مردم حماسه ای را خلق کردند که حتی دشمن را به تحسین واداشت. بی تردید هدایت های رهبری معظم انقلاب در خلق این حماسه، آموزش دار و تعیین کننده بوده است.
 حضور فشرده و انبوده مردم در پای صندوق های رأی جهانیان را به حیرت انداخت. به ویژه آنکه در انتخابات سال 88 جهان شاهد رویدادهای تلخ هم بود و فکر می کردند این بار هم آن رویدادهای تلخ تکرار می شود اما مردم نشان دادند خود برگزارکننده انتخابات هستند و اجازه شرارت به کسی نمی دهند.
 بیش از یک میلیون نفر در سراسر کشور امانت دار رأی مردم بودند و به حق مثل گذشته امانت داری کردند و ثابت کردند آنچه از صندوق رأی بیرون می آید در کمال امانت داری و صداقت اعلام می شود و احدی نمی تواند در آن دست کاری کند.
مشارکت 72.7 درصدی مردم یک انتخابات کم نظیر را به وجود آورد. پیام مردم در این مشارکت وسیع آن است که دولت و نظام خود را دوست دارند و برای شکل گیری آن حاضرند ساعت ها در زیر آفتاب بایستند.
 با گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم دوباره به یک روحانی رأی دادند. یک روحانی که مصداق بارز رجل سیاسی و مذهبی است. یک روحانی که مجتهد است و عضو مجلس خبرگان است. یک روحانی که از سوی رهبر انقلاب به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت و عضو شورای عالی امنیت ملی منصوب شده است. یک روحانی که سوابق ممتد در انقلاب دارد و با رژیم شاه مبارزه کرده است و پس از انقلاب در سمت های کلیدی به انقلاب خدمت کرده است. یک روحانی که فرزند حوزه و دانشگاه است. این انتخاب خیلی معنا دارد و معنای صریح آن یعنی اعتماد مردم به روحانیت.
 شخصیت حجت الاسلام و المسلمین آقای روحانی و اعتبار آن به حدی است که نامزدهای رقیب بلافاصله بعد از اعلام نتایج انتخابات نتیجه را پذیرفتند و به او تبریک گفتند.
 پیام مشارکت مردم را در واکنش های جهانی دیدیم. اتحادیه اروپا، کاخ سفید و رهبران جهانی در برابر عظمت ملت ایران سر تعظیم فرود آودند و نتیجه انتخابات را پذیرفتند و اعلام کردند حاضرند با دولت جدید تعامل کنند.
 پیروز این انتخابات بدون شک ملت ایران است. پیروز این انتخابات مقام معظم رهبری است که با هدایت های پیامبرگونه خود طی یک سال گذشته قدم به قدم فرایند انتخابات را در مسیر قانون و اخلاق هدایت کردند و از جمهوریت نظام صادقانه صیانت کردند. همانطور که در سال 88 از جمهوری نظام و رأی ملت صیانت کردند.
منبع:تهران پرس

https://shoma-weekly.ir/roOcQh