نگاه

نیمه خرداد و سه رویداد سرنوشت ساز در ایران، اسلام و جهان

نیمه خرداد یادآور سه رویداد مهم و سرنوشت ساز است در تاریخ ایران، در تاریخ اسلام ، در تاریخ انقلاب ها و در تاریخ روابط بین الملل که هر یک منشاء تحولات مهمی بوده و هستند.
دکتر بادامچیان- نیمه خرداد یادآور سه رویداد مهم و سرنوشت ساز است در تاریخ ایران، در تاریخ اسلام ، در تاریخ انقلاب ها و در تاریخ روابط بین الملل که هر یک منشاء تحولات مهمی بوده و هستند.

1- پانزده خرداد

رویداد ۱۵ خرداد ۴۲ یک واقعه تاریخی در یک برهه زمان خاص نیست که از آن در تاریخ و خاطره ها یاد شود، نقطه عطفی در جریان انقلاب اسلامی ایران در نبرد سرنوشت ساز بین دو جریان است.

الف- جریان استکبار و استعماری آمریکا و انگلیس و همدستان سلطه گر آنها بر ایران در دوران پهلوی. با همدستی شاه و درباریان و شبکههای فراماسونری در ایران و عوامل خودفروخته داخلی.

ب- جریان انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و همراهی مراجع تقلید و روحانیت و حضور مردم متدین و متعهد به اسلام و مرجعیت.

جریان اول در پی براندازی اسلام از ایران و تشکیل کشوری با نظام غرب پسند به عنوان دولت و نظام ملی و جامعه مدنی با شعار مدرنیته غربی بود و این کار را با فریب و مکر به عنوان مردم و رفراندوم و همهپرسی ملی از ملت و انقلاب شاه و مردم و دروغ اصلاحات ارضی و سعادت دهقان و کارگر می خواست به شهر برساند تا برای همیشه از اسلام که دشمن ستمکاران و تجاوزگران و باطل گرایان و ضد ارزش هاست خیالش راحت شود. جریان دوم جریان امام بود که در دی ماه ۴۱ به آقایان مراجع و علمای قم فرمود:« توطئه حساب شده علیه اسلام و ملت اسلام و استقلال ایران تنظیم شده طرف ما شخص شاه است که در مرز مرگ و زندگی قرار گرفته و خود اظهار داشته عقبنشینی او به سقوط و نابودی او تمام خواهد شد و مامور است به هر قیمتی این برنامه را به اجرا بگذارد و با تمام قدرت و درندگی مقابله خواهد کرد. دستگاه حاکمه برای اغوا و اغفال ملت دام وسیعی گسترده و به یک سلسله اعمال ظاهر فریب و گمراهکننده دست زده است. بیدار کردن و متوجه ساختن مردم وظیفه ماست که نیروی عظیمی است که زوال ناپذیر است و حتماً شاه را با شکست مواجه خواهیم ساخت.»( صحیفه امام جلد ۱ صفحه )۱۳۳

در پانزده خرداد تا ۱۸ خرداد ۴۲ ملت پیروز شد پرده فریب و مکر شاه و آمریکا انگلیس در شعار مردم گرایی آنها پاره شد. جنایت وحشیانه رژیم در عرض ۴ روز و کشتار مردم بی گناه خط سازش و نرمش را باطل کرد و در این نقطه عطف معلوم شد که یا شاه باید برود و اسلام حاکم شود یا اسلام از ایران برانداخته شود و معلوم شد که اسلام بر انداختنی نیست و باید نظام ستمشاهی از بین برود و مسیر براندازی نظام شاهی و سلطه استعماری آمریکا و غرب از اینجا به همت ملت با رهبری امام آغاز جدیدی یافت تا در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی نهایی رسید و آمریکا و همدستانش هیچ غلطی نتوانستند بکنند.

2- رحلت امام

در بهمن ۵۷ که نهضت امام به پیروزی رسید و نظام جمهوری اسلامی ولایی برقرار شد. آمریکا، انگلیس و غربیها تصور داشتند که این نظام به زودی سقوط می کند. بنی صدر که گریخت( سال ۱۳۶۰) در پاریس گفت نظام ایران تا سه ماه دیگر سقوط می کند شش ماه بعد گفت نا سه سال دیگر، ۴ سال بعد گفت محاسبات ما اشتباه بود ولی پس از درگذشت امام گفت کار تمام است. امام در دیدار موتلفه در سال ۶۷ فرمود: اینها (مستکبرین) می گویند پس از فلانی چه و چه می کنند و برنامه ها دارند البته هیچ کاری نمی شود ولی شما باید مراقب باشید.

امام پس از ۱۰ سال و پنج ماه حکومت به رحمت الهی رفت. دشمنان انقلاب عوامل خودفروخته داخلی و معاندین و منافقین و ضدانقلاب ها همه برنامههای خود را برای پس از امام تنظیم کرده بودند و فراری های از میهن چمدان بسته بودند که به ایران برگردند اما عدم حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر پاک امام و اظهار عشق و ارادت به امام همه آن نقشه ها و برنامه ها و تصورات غلط را بر باد داد و باز آمریکا و اذنابش در ایران هیچ غلطی نتوانستند بکنند و این رویداد با عظمت علاوه بر تثبیت موقعیت جاودانه امام قدرت زوال ناپذیر مردم را در سایه سار عنایت پروردگار آشکار ساخت و درسی بزرگ برای همه رهبران سیاسی و انقلابی بود.

3- انتخاب شایسته ولی امر مسلمین

رویداد سرنوشت ساز و موثر سوم در خرداد ۱۳۶۸ انتخاب آگاهانه و مدبرانه خبرگان بزرگوار بود که با چشم گریان در رثای امام با انتخاب امام خامنه ای تمام ترفند ها و برنامه ها و توطئه های استکبار را در هم شکستند و دشمنان اسلام و ایران را ناامید و مایوس کردند و مسیر استمرار جریان خالص و خدایی و مردمی امام خمینی(ره) را هموار ساختند که این اقتدار و عظمت و شکوه و ذلت دشمنان خدا و استعمارگران و مستکبرین بخشی از پیامدهای آن انتخاب بزرگ و سرنوشتساز است که تحلیل صحیح (آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند) را همیشگی کرد. شادی روح امام، شهدای ۱۵ خرداد و سلامتی رهبر عزیز صلوات.

https://shoma-weekly.ir/r8zkvW