نگاه

نیاز مجلس به خبره

در این مجلس افرادی باید بیایند که دغدغه‌های نظام را بدوش می‌کشند و باید در کنار رهبری به عنوان بازوی کمک کننده به ایشان در جهت رفع مشکلات بکوشند.
دکتر حسن لاسجردی- در دورههای مختلف تاریخ و در انتخابهای قبلی همیشه آنچه به عنوان سؤالی از طرف مردم مطرح است، این است که باید به چه کسی رأی داد؟

در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید افرادی در مجلس بیایند که به دور از ملاحظات دارای دو خصیصه بسیار مهم باشند، آنها باید بتوانند علاوه بر داشتن پایههای اعتقادی، در حوزه قانونگذاری و ایجاد لوایح کوشا بوده و از طرفی نسبت به موضوع نظارت نیز حساس باشند. زیرا در کشور ما یکی از حوزههایی که مغفول مانده حوزه نظارت میباشد.

ما در انتخاب خود باید دقت نماییم که افرد منتخب هنر قانونگذاری و نظارت را داشته باشند و در فضای اجتماعی مردم نیز حضور داشته باشند. در بررسیهای دورههای مختلف مجلس شورای اسلامی همیشه چند نفر معدود به عنوان خبره حضور دارند و بقیه نیز با آنها همراه هستند. باید در این دوره مردم سعی کنند تعداد این افراد خبره افزایش یابد.

از طرفی چون نظام ما به عنوان نظامی استکبارستیز در جهان مطرح است، باید در ایستادن بر آرمانهای نظام و به خصوص استکبار ستیزی نیز اعتقاد کامل داشته باشند. ایستادن بر این آرمانها تحمل و اعتقاد میخواهد.

موضع دولت در انتخابات پیش رو بسیار مهم است، در همه انتخاباتها جهت گیری دولتها بسیار حائز اهمیت است، اگر چه بر اساس قانون اساسی دولتها فقط مسئول اجرای انتخابات هستند؛ اما به دلیل مسائل مختلف، دولتها یا به صورت واضح و روشن یا به صورت چراغ خاموش سعی بر حضور در انتخابات دارند؛ زیرا دولتها به دنبال مجلسی هماهنگ با مواضع خود هستند.

در این مجلس افرادی باید بیایند که دغدغههای نظام را بدوش میکشند و باید در کنار رهبری به عنوان بازوی کمک کننده به ایشان در جهت رفع مشکلات بکوشند.

بحث افراطیگری و ایجاد جناحهای افراطی در ادبیات سیاسی کشور رایج شده است، کسانی که در فضای انقلاب اسلامی تنفس مینمایند، حتما باید یک روش روشن و صریح در برابر افراطیگری اتخاذ نمایند. اما نباید برخی افراد را بدون دلیل در این گروهها قرار داد و آنها را به گوشه رینگ برد.

https://shoma-weekly.ir/R2vzQ8